مقامات تایوان چهار مقام نظامی را به ظن جاسوسی برای پکن بازداشت کرده و مدعی شدند که یک شبکه جاسوسی را منهدم کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع تایوان از مشاهده ۴۵ هواپیمای نظامی و ۹ کشتی متعلق به چین در اطراف این جزیره خبر داد.
معاون رئیس تایوان که در اقدامی جنجالی به آمریکا سفر کرده است، مدعی شد که جزیره تایوان مقابل تهدیدهای چین سر تعظیم فرود نمی‌آورد.
کمک داور‌جنجالی دربی که با اعلام افشاریان چهار ماه از حضور در میادین محروم شده بود در لیست داوران هفته دوم قرار دارد.
ژوائو فلیکس تاوان انتخاب غلط چهار سال پیش خود را پس می‌دهد و حالا سرکشی را به عنوان راه فرار از اتلتیکو انتخاب کرده است. او راه نجات از این مخمصه را در بارسلونا می‌بیند.
وزیر خارجه تایوان با استقبال از بیانیه پایانی ناتو در اجلاس لیتوانی، گفت که تایپه با ارزیابی آمریکا درباره تصمیم چین به منظور حمله به این جزیره موافق است و جنگ را قابل اجتناب می‌داند.
وزارت دفاع تایوان مدعی شد که دو ناوچه متعلق به روسیه را در ساحل شرقی این جزیره رویت کرده است.
در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره تایوان، وزارت دفاع این منطقه مدعی شد که ده‌ها جنگنده و کشتی ارتش چین به تنگه تایوان نزدیک شدند.
یانگ زیرویی زمین‌شناس و استاد دانشگاه ملی چنگ‌کونگ به همراه تیمی از دانشجویانش عازم یک سفر تحقیقاتی به جنگل شده بودند که چهار استخوان غول‌آسای «دنده» پیدا کردند که از بستر عمق جنگل بیرون زده بودند.
وزارت دفاع تایوان از مشاهده ۹۱ هواپیمای نظامی و ۱۲ کشتی جنگی متعلق به چین در اطراف این جزیره خبر داد.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای از مشاهده ۷۰ فروند هواپیما و ۱۱ کشتی متعلق به ارتش چین در جریان برگزاری رزمایش نظامی نزدیک به این جزیره خبر داد.
غیر از حمله روسیه به خاک اوکراین که بیش از یک‌سال از آن می‌گذرد، دومین مساله‌ای که به نظم جهانی مرتبط و در سطح بین‌الملل بازتاب‌های بالایی دارد، مساله وضعیت تایوان است. تایوان نمودی از رقابت جهانی ایالات متحده و جمهوری خلق چین در منطقه و حوزه نفوذ جغرافیایی و ژئوپلیتیکی چین است.
در این بیانیه تأکید شده که ۴۵ هواپیما از به اصطلاح خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده‌اند.
همزمان با رزمایش ارتش چین در تنگه تایوان، وزارت دفاع تایوان شمار جنگنده های چینی در اطراف این منطقه را اعلام کرد.
وزارت دفاع تایوان از رؤیت چندین هواپیمای چینی در نزدیکی خط مرزی دو طرف خبر داد.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای در توییتر اعلام کرد: امروز تا ساعت ۶۰ صبح، ۲۸ هواپیما و چهار کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین در اطراف تایوان مشاهده شدند.
وزارت دفاع تایوان اقداماتی را در راستای مقابله با محاصره کامل این جزیره از سوی چین در پیش گرفته است.
وزیر دفاع تایوان می گوید تشدید روابط نظامی این منطقه با آمریکا، ممکن از اقدام جدی از سوی چین را به همراه داشته باشد.
ارتش تایوان ۶۱۹ میلیون دلار تسلیحات احتمالی از آمریکا دریافت خواهد داد.
جزیره خودمختار تایوان از افزایش دائمی روابط نظامی با آمریکا خبر داد و رئیس این جزیره مدعی شد که تایپه و واشنگتن برای مقابله با توسعه‌طلبی استبدادگرایان همکاری خواهند کرد.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای اعلام کرد بالونی که اخیرا در این جزیره فرود آمده، دارای اهداف هواشناسی بوده است.
رسانه ها به نقل از مقامات تایوان مدعی هستند که بارها بالون های متعلق به چین به حریم این منطقه نفوذ کرده اند.
کارخانه جدید TSMC در منطقه فونیکس، نمایشگاهی برای آن‌هایی است که از تایوان‌زدایی می‌ترسند؛ کارخانه‌ای با گستره‌ای بزرگ در صحرای آریزونا که شبیه یک قلمرو امپراتوری است. این کارخانه قرار است جایی باشد که در سال آینده تراشه‌های چهار نانومتری در آن ساخته شوند و به عنوان پیشرفته‌ترین تراشه‌های ساخته‌شده در آمریکا، برتری چشمگیری در مقابل اینتل ایجاد می‌کنند.
وزارت دفاع تایوان از شناسایی ۳۱ جنگنده و چهار کشتی جنگی چین در اطراف جزیره تایوان خبر داد و مدعی شد که ۱۰ جنگنده چینی امروز از خط میانی دو طرف عبور کرده اند.
این مانور‌ها ساعت چهار صبح پنجشنبه به وقت گرینویچ آغاز شد و ساعت چهار صبح یکشنبه به وقت گرینویچ پایان می‌یابد. این مانور‌ها شامل شلیک گلوله‌های واقعی به طرف آب‌ها و حریم هوایی پیرامون تایوان می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ