۱۴۰۱، اولین سال قرن پانزدهم هجری شمسی به ویژه نیمه دومش، آن قدر حادثه و رویداد داشت که گزینش رویدادهای طول سال، به سادگی امکان‌پذیر نیست. با این حال تلاش شده خبرسازترین رویدادهای این سال در حوزه سیاسی در این مجموعه گردآوری شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نگاهی ویژه خواهیم داشت به مردان قدرت‌طلب تیم‌های لیگ‌برتری که برخی از آن‌ها برای تصاحب تاج‌وتخت و تعدادی دیگر برای شگفتی‌ساز راهی آوردگاه بزرگ می‌شوند
نگاهی انتقادی به برخی گزارش‌های مشکوک درباره حضور امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام در حمله به ایران
هاشمی طبا گفت: گروه‌هایی با نگاه رادیکال می‌خواهند یک‌دست‌بودن حاکمیت ادامه یابد.
شبهاتی که امروز در بین جوانان مطرح است که می‌توان با قاطعیت گفت برخی از آن‌ها از خلقت حضرت آدم تا به حال در بین جامعه مطرح نبوده است که در بین آن‌ها شبهات تعدد قرائت‌ها، هرمنوتیک و ... مطرح است. اینقدر سرعت شبهات زیاد است، حوزه‌ها و روحانیت هم از شناسایی آن‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها عقب افتاده‌اند. البته ممکن است برخی تعبیر کنند و بگویند که، چون روحانیت در مسیر اجرایی و در حاکمیت قرار گرفته، دیدگاه مردم و جوانان به آن‌ها منفی شده است، اما این نگاهی سطحی‌نگر و عوامانه است.
با نگاهی به محله‌های ۲۲‌گانه پایتخت، این محله‌ها و اشخاص را معرفی کرده‌ایم با این توضیح که نام برخی از آن‌ها هنوز بر محله‌ها باقی است.
این طبیعی نیست که اینقدر اطراف رییس فدراسیون کشتی حاشیه باشد. ممکن است گفته شود که برخی رسانه‌ها یا به قول خود علیرضا دبیر معاندین علیه او توطئه می‌کنند و حرف و حدیث برایش در می‌آورند. اما نگاهی به اتفاقات رخ‌داده نشان می‌دهد دبیر صرفا قربانی بازی‌های رسانه‌ای نیست.
عرصه سیاست داخلی ایران در سالی که گذشت، شاهد ملاقات‌های سیاسی فعالان حزبی، سامان گرفتن خانه احزاب، تشکیل مجمع عمومی احزاب پس از شرایط کرونایی و شکل گیری برخی ائتلاف‌های جدید بود که نمی توان آن را بی ربط انتخابات کشور در سال آینده دانست.
برخی از مشهودترین راهکار‌ها طبق نظر استنفورد خواب، رژیم غذایی، ورزش، مدیریت استرس (و با نزدیک شدن بهار نور خورشید کمک می‌کند) و روابط هستند.
نگاهی به نقد‌هایی که علیه دولت روحانی می‌کردید و وعده‌هایی که می‌دادید، بیندازید، ماجرا روشن خواهد شد. کافی است سری به توییتر بزنید؛ تازه در آن زمان از مصونیت هم برخوردار بودید و کسی نمی‌توانست بگوید بالای چشم شما ابروست و فراتر از نقد، چوب هم لای چرخ می‌گذاشتید، آن‌هم چه چوبی! حالا که خوشبختانه به هر دلیلی کسی یا جرات چنین کار‌هایی را ندارد یا آنقدر انصاف دارند که چنین رفتاری را پیشه نکنند. با این مقدمه بد نیست که به برخی از آن رفتار‌ها اشاره شود. اول مساله ارزپاشی و فروش ارز فردایی و تثبیت نرخ ارز است.
فارغ از قوت گرفتن خیز لاریجانی به سمت پاستور؛ برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که او نیم نگاهی نیز به انتخابات ۱۴۰۲ مجلس داشته و قرار است در تقسیم کار تیم سیاسی راست میانه نقش پررنگی داشته باشد و همراه با چهره هایی، چون آذری جهرمی، سورنا ستاری و عبدالناصر همتی فهرست تهران را تشکیل دهند.
با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی کشور پیش‌بینی مسیر آتی کسب درآمد دولت دور از ذهن نبوده و با نگاهی اجمالی به لایحه بودجه‌ می‌توان به این نکته پی‌‌برد که درآمدهای دولت با توجه به موارد اعلامی در بودجه‌۱۴۰۲ حدود ۴۰‌درصد رشد کرده‌است. البته باید به این نکته توجه داشت که با تغییرات عمده در اعداد و ارقام بودجه ‌هر سال‌ نسبت به سال‌گذشته، بازار سرمایه به تغییرات عکس‌العمل نشان داده و برخی صنایع با رشد و برخی دیگر با افت همراه می‌شوند.
نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: برخی کشورهای عربی گاوشیرده هستند و چین می‌خواهد از آنان برای اقتصادش استفاده کند اما این کار نباید به امنیت ملی ما ضربه وارد کند.
امام جمعه بجنورد گفت: می‌خواستند بازار را تعطیل و دانشگاه را به اغتشاش بکشانند و به حساب خودشان کار انقلاب را تمام کنند. اما نگاهی به اصناف نشان می‌دهد این افراد همواره همراه با انقلاب و نظام بودند. متاسفانه برخی از مرعوبین دشمن در بازار هم نفوذ کردند و می‌خواهند تصمیم‌سازی کنند.
قالیباف با اشاره به تمرد برخی گروه‌های سیاسی از قانون اساسی خاطرنشان کرد: در همین دهه‌های گذشته وقتی که یک نگاهی می‌کنیم، برخی دسته‌ها و نیرو‌های سیاسی را می‌بینیم که با قانون اساسی در افتادند یا اینکه خواهان تجدید نظر در قانون اساسی بودند یا از اجرای قانون اساسی طفره می‌روند و شاید هم بهانه آن‌ها این باشد که بگویند «این قانون اساسی کارآمد نیست». باید همه ما بدانیم که قانون اساسی میثاق ملی همه ماست، چرا که ارزش‌های ما از جمله اسلامیت و جمهوریت و امنیت در قانون اساسی متجلی شده است،
احسان اصولی با برپایی نشستی از همه اهالی فوتبال و مردم ایران خواست تا در جهت موفقیت تیم ملی گام بردارند.
نشریه "ال پائیس" به منشاء برخی از بحث برانگیزترین رنگدانه‌ها از "وانتابلک" (یک ماده ساخته شده از نانو لوله کربنی و سیاه‌ترین ماده شناخته شده است که تنها ۰/۰۰۰۰۳۵ درصد از نور مرئی را باز می‌تاباند) تا "پنتون ۴۴۸ سی" که زشت‌ترین رنگ در جهان در نظر گرفته می‌شود نگاهی انداخته است.
با نگاهی به قوانین برخی کشور ها می بینیم که دروغ پراکنی و اخبار کذب مجازات سنگینی در پی دارد. بنابراین هم تجربه دنیا و هم مسائلی که اخیرا اتفاق افتاده اقتضا می کند که در پی تصویب چنین طرحی باشیم.
نگاهی به تبلیغات اقدامات زیبایی روی در و دیوار شهر و همچنین در فضای مجازی و تبلیغات اینستاگرامی، نشان می‌دهد که اوضاع تا چه حد در حوزه جراحی‌ها و اقدامات زیبایی نابه‌سامان است؛ به طوری که برخی افراد بدون اندک تجربه یا تخصصی به راحتی و حتی بعضا به صورت شبکه‌ای اقدام به اعمال زیبایی اعم از تزریق ژل، بوتاکس، چربی و ... در آرایشگاه‌ها یا محل‌های غیر استاندارد کرده و بدون کمترین امکانات بهداشتی این اقدامات را بر روی مردم انجام می‌دهند.
بناب- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نگاه بخشی برخی دستگاه‌ها سرمایه گذاران را دچار مشکل کرده است
در بخشی از نامه آمده: دولت در تهیه آیین‌نامه اجرایی آن نهایت خست را به خرج داد، تا جایی که صدای برخی نمایندگان مجلس بلند شد و سرانجام با اصرار مجلس اصلاحاتی در آیین‌نامه صورت گرفت که البته با همین قانون هم فاصله داشت. لیکن، با نگاهی منصفانه و به دور از تعصب، به این آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی و نحوه اجرا، وضعیت نه چندان شایسته برخورد با معلمان را شاهد هستیم.
حالا دیگر پرده‌ها برافتاده و واقعیت ماجرای سجاد غریبی مشخص شده است. اما بد نیست نگاهی کنیم به ماجرای این پدیده اینستاگرامی. سجاد غریبی چطور از هالک ایرانی به هالک فوتوشاپی تبدیل شد؟
گروه صنعتی ایران خودرو، بخشی از محصولات و همچنین خدمات خود را در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران به نمایش می‌گذارد.
بهادری جهرمی گفت: ما با هرگونه دسته‌بندی کردن و طبقه‌بندی کردن مردم برای ارائه خدمات مخالف هستیم و حتما باید در چارچوب قانون همه مردم از خدمات عمومی و شهروندی و از حقوق اساسی خود بهره‌مند شوند.
ساخته کن لوچ همچون دیگر آثار این فیلمساز انگلیسی نگاهی نقادانه بر حاکمیت سرمایه سالاری بر نظام اقتصادی انگلیس دارد و تصویر تکان دهنده‌ای از تبعات این ایده را از زاویه‌ای دیگر به تصور می‌کشد؛ فیلمی که می‌توان در تداوم برخی دیگر از آثارش طبقه بندی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ