وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جمع بندی شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا و مواضع خصمانه برخی دولت های اروپایی بیانیه ای منتشر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه فلسطین امروز با صدور بیانیه‌ای خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی درباره جنایت وحشیانه نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن یک جوان فلسطینی با شلیک بیش از ۴۰ گلوله شد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چهل و یکمین سالروز ربایش چهار دیپلمات کشورمان در لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این حادثه داری ابعاد مختلف حقوقی، سیاسی و انسانی است و در بیش از چهار دهه‌ی گذشته همواره مورد اهتمام و پیگیری دستگاه سیاست خارجی بوده است.
حاکمان افغانستان در یکسال و نیم گذشته، اگرچه بار‌ها بر پایبندی به تعهدات خود طبق معاهده تاکید کرده اند، اما در عمل، تعهدات ناشی از معاهده را اجرا نکرده و در رهاسازی و تامین حقابه ایران، همکاری لازم را به عمل نیاورده و حقابه قانونی ایران را تحویل نداده اند.
وزارت امور خارجه به مناسبت روز نکبت در بیانیه‌ای بار دیگر بر راه‌حل دموکراتیک برای حل بحران قدیمی فلسطین مبنی بر بازگشت همه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش و برگزاری یک همه‌پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی این سرزمین به منظور اِعمال حق تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی خود تاکید کرد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : دستگاه دیپلماسی کشور، از ابتدای بحران در سودان، هماهنگی لازم را برای خروج اتباع ایرانی که در آن کشور اقامت دارند به طریق مقتضی انجام داده است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس ۱۴۰۲ بیانیه ای صادر کرد.
وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص توافق از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بیانیه صادر کرد.
وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای به تشریح محورهایی از توافق اخیر میان عربستان و ایران پرداخت.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو در حال آماده سازی پاسخ به تحریم های ایالات متحده و کانادا است.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.
کلیه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.
وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام یک فرد افراطی در سوزندان یک نسخه از قرآن کریم در سوئد، آنرا موجب شعله ور کردن احساس مسلمانان دنیا دانست.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه‌ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته‌ توسط این کشور طراحی و عملیاتی شده است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جمع بندی شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا و مواضع خصمانه برخی دولت های اروپایی بیانیه ای منتشر کرد.
کاندیدای وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره قتل دختر نوجوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست واکنش نشان داد.
مسئولان سوریه بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه درباره تحولات شمال غرب سوریه را محکوم کردند.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با ادعای بررسی حوادث اخیر در ایران را مصداق بارزی از سوء استفاده دولت آمریکا از سازوکار‌های بین المللی برای اغراض غیرقانونی و مداخله جویانه خود در امور داخلی کشور‌های مستقل می‌داند.
در بخشی از بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: «وضعیت در شبه جزیره کره و اطراف وارد مرحله مواجهه نظامی شده و این ناشی از تحرکات بی پایان و بی‌ملاحظه آمریکا و کره جنوبی است.»
وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای به اقدام امروز این کشور در تعلیق توافقنامه غلات از سوی واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: رییس جمهور آمریکا قبل از گرفتن ژست‌های بشردوستانه، کمی راجع به کارنامه حقوق بشری کشورش فکر کند.
جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق و با طلب مغفرت برای جان‌باختگان و آرزوی سلامت برای مجروحان، از صبر و درایت دولت و ملت عراق و درعبور از فتنه‌ای بزرگ تقدیر می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بررسی پیشنهادهای ایران به پایان رسید و پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالروز حادثه تروریستی شهادت دیپلماتهای ایرانی در مزار شریف بیانیه ای صادر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ