بیشتر افراد در سفربه کرمان نیز از نقاط گردشگری معروف آن دیدن می‌کنند. این در حالی است که برخی نقاط که شاید کمتر شناخته شده هستند، یک ویژگی جذاب داشته و ارزش توقف داشته باشند؛ مانند کبوترخان در رفسنجان کرمان.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روستای سقالکسار در تمام فصول سال، زیبا است؛ اما به گفته بسیاری از گردشگران، فصل بهار و پاییز، بهترین زمان سفر به این منطقه به شمار می‌آیند. فصل بهار در سقالکسار با تصویری از درختان تازه جوانه زده، باران‌های گاه و بیگاه و عطر و بوی تازگی همراه است.
این روستا نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ در جریان یک پروژه‌ی ساخت و ساز شناسایی شد، اما در حفاری‌های اخیر، عناصر معماری، ردیف‌های سنگی، حفره‌های دیرک، سه گور انسانی با نذورات تدفین و توده‌ی بزرگی سرامیک کشف شده است.
۳ نفر از اهالی روستای سرد‌ها در استان آذربایجان شرقی مورد حمله خرس قهوه‌ای قرار گرفته بودند که تحت مداوا قرار گرفتند.
در دوره قاجار بر اساس بنیچه‌بندی یا همان اساس‌نامه سربازگیری از هر ۱۰ نفر جوان هر روستا یک نفر به سربازی اعزام می‌شد.
مسابقات فوتچل (فوتبال در شالیزار) به منظور بازگشت جوانان روستا به مزارع عصر چهارشنبه (۷ تیر ۱۴۰۲) در روستای کینچاه آستانه اشرفیه برگزار شد. مسابقات فوتچل از ورزش‌های محلی گیلان است که مسابقات آن هر سال بطور منظم در روستای مختلف استان برگزار می‌شود.
یکی از تپه‌های زیبای اطراف روستای ویدوف در لهستان، روزگاری جایگاه قصر یک شوالیه بوده که در زمانی نامعلوم در اثر جنگ یا آتش‌سوزی از بین رفته است.
به خاطر سیداحمد مدنی رسید که یک روستا با اراضی آبی مرغوب، خریداری کند و تمام شرب و مشارب و قنوات و زمین‌های بایر و دایر و تمامی مایتعلق و درآمد حاصل از مزارع را وقف امامزادگانی نماید که برخاک حاصلخیز قریه کند سفید آرمیده‌اند، که نه بخشند و نه فروشند و مرهون نسازند و از سه سال بیشتر اجاره ندهند.
روستای زیبای کاستلفولید دو لا روکه (Castellfollit de la Roca) در استان خیرونای اسپانیا یکی از پرتگاهی‌ترین روستاهای دنیاست.
این عادت از هزاران سال پیش برای مردم این روستا در ترکیه باقی مانده طوری که هنوز هم به رغم جمعیت اندکشان باز خانه‌ها فقط از پشت‌بام به بیرون راه دارند.
مهران روستایی ییلاقی است و زمستان‌های بسیار سردی دارد، این روستا در زمستان پوشیده از برف و سفید روی می‌شود و به دلیل جاده کوهستانی و باریکی که دارد تردد در در این فصل به حداقل می‌رسد، برای همین گردشگران بیشتر در بهار به ویژه تابستان و آخرین جمعه تیرماه مهمان مهرانی‌ها می‌شوند.
بهترین زمان سفر به روستای بوچیر فصل بهار و تابستان است که در گرمای ۴۰ درجه کویر، آبتنی در آبی سرد و خنک را تجربه کنید. حتما به یاد داشته باشید که قبل از اینکه سرمای زیرصفر درجه آزارتان دهد باید به این منطقه سفر کنید.
عشق به فوتبال کوچک و بزرگ و شهری و روستایی نمی‌شناسد. فوتبالی‌ها به هر بهانه‌ای دور هم جمع می‌شوند و با جدیت رقابت می‌کنند. جوانان دهستان کوماسی در بخش مرکزی شهرستان مریوان استان کردستان هر ساله در آستانه بهار با آماده کردن زمین خاکی روستا مسابقات جام کوماسی را برگزار می‌کنند.
، خانواده‌ای در جزیره سولاوسی اندونزی، لباسی بر تن عزیز درگذشته خود می‌کنند و با جسم بی‌روح آن‌ها عکس یادگاری می‌گیرند. مردم این روستا در مراسمی که «مانه‌نه» نامیده می‌شود فوت یکی از اعضای خانواده را به شکلی غیرمتعارف گرامی می‌دارند. در این مراسم مردم با نبش قبر، اجساد عزیزانشان را از قبر بیرون می‌آورند.
تصاویری از بارش برف در روستای فیض آباد شهرستان راور در استان کرمان را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
زایگان یا به قول اهالی شمیران و رودبار قصران «زاگون» در تابستان، چون نگینی سبز در دل کوه‌های شمیران و در کنار رودخانه‌های پرآب جا خوش کرده است. در پاییز باغ‌های میوه و درختان هزاررنگ این روستا، آن را به نگینی رنگارنگ و بی‌همتا تبدیل می‌کنند.
روستای «خورخوره» در ۵۵کیلومتری شهرستان بوکان (استان آذربایجان غربی)، جایی است که ۲۱سال پیش، کوتاه قامت‌ترین مرد ایران و جهان در آن متولد شد. «محمد قادرزاده» این مرد کوچک ایرانی با ۶۴سانتی‌متر و ۷میلی‌متر قد و ۶کیلو و ۵۰۰گرم وزن بعد از ثبت نام خود در کتاب «رکورد‌های ایرانی ۱۴۰۰» حالا در مسیر ثبت جهانی رکورد‌های گینس قرار گرفته است.
مرحوم رضا روستا آزاد رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف، روز گذشته پس از یک‌دوره بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) درگذشت. مراسم تشییع پیکر وی در میان غم و اندوه خانواده و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه صبح امروز چهارشنبه ۲۰ مهر از مقابل دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه با یورش به روستای العراقیب در منطقه نقب در جنوب اراضی اشغالی، برای ۲۰۷ امین بار پیاپی این روستا را تخریب کرد.
یک روستا که در دو طرف آن شهروندان تاجیک و قرقیز زندگی می کنند خسارات زیادی را در نتیجه درگیری های چند روزه بین نیروهای نظامی دو کشور دیده است.
روستای جنگسرا از توابع بخش چابکسر شهرستان رودسر از استان گیلان می‌باشد این روستا دارای بیش از ۱۵۰ خانوار و بیش از ۷۰۰ نفر جمعیت دارد. شغل مردم روستا دامداری و کشاورزی است.
سیاری از خانه‌ها در گراکوف در درگیری‌ها به شدت آسیب دیده اند. یکی از مکان‌هایی که محل درگیری‌ها بوده، کلیسای روستا است. خرابه‌های ناشی از گلوله و شلیک توپ روی دیوار‌های کلیسا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.
روستای داژگان از جمله روستا‌های شهرستان بویین میاندشت استان اصفهان است که برای دیدنش باید به شهر افوس رفت. مردم روستای داژگان قبل از انقلاب از این روستا یا مهاجرت کردند و یا ناچار به ترک روستا شدند.
سنگ قبرهای روستای متروک داژگان خبر می‌دهند این روستا ارامنه زیادی داشته که خودخواسته از روستا مهاجرت کرده و حالا بخش کمی از بناهای خشتی آن باقی مانده است.
سیلاب ناشی از بارش‌های سیل آسای سال جاری، روز جمعه ۷ مرداد روستای آهنگران در شهرستان فراهان را دچار آسیب جدی کرد. به گفته اهالی حدود ۵۰ خانه در این روستا به صورت صددرصدی آسیب دیده و خسارت وسیعی نیز به دامداری و کشاورزی این روستا وارد شده است. این روستا ساعاتی قبل از ورود سیلاب تخلیه شد، ولی در نهایت آوار ناشی از سیل جان یکی از اهالی را گرفت. از ساعات ابتدایی وقوع سیل نیرو‌های هلال احمر، بسیج، سپاه، گروه‌های جهادی، راهداری، نیروی انتظامی و نیرو‌های داوطلب در این روستا در حال خدمت رسانی هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ