به خاطر سیداحمد مدنی رسید که یک روستا با اراضی آبی مرغوب، خریداری کند و تمام شرب و مشارب و قنوات و زمین‌های بایر و دایر و تمامی مایتعلق و درآمد حاصل از مزارع را وقف امامزادگانی نماید که برخاک حاصلخیز قریه کند سفید آرمیده‌اند، که نه بخشند و نه فروشند و مرهون نسازند و از سه سال بیشتر اجاره ندهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کوزۀ سفالی حاوی بقایای یک فرد جوانِ قربانی‌شده، اخیرا در یک سایت باستانی در مکزیک از زیر خاک بیرون آورده شده؛ یک حلقۀ یشمی نیز در این کوزه وجود دارد که معنا و اهمیت آن هنوز معلوم نیست.
ابتدا میوه‌ها با دست چیده و شسته می‌شوند. سپس آن‌ها را در ظروف مخصوصی که از خاک رس یا سرامیک ساخته شده‌اند، به نام گلدان‌های کانگینه قرار می‌دهند. گلدان‌ها با مخلوطی از گل و کاه مهر و موم می‌شوند که یک عتیق طبیعی هوا را ایجاد می‌کند.
پیکر پاک و مطهر ۱۸ شهید دفاع مقدس صبح پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد خاک کشور شد. پیکر این شهیدان والا مقام همزمان با دوم محرم الحرام سال ۱۴۴۵ بر دوش مردم و در حضور خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، جانبازان و فرماندهان نظامی پس از سال‌ها به وطن بازگشت. تاکنون طی عملیات‌های تفحص متعدد در مناطق داخلی و برون مرزی (کشور عراق)، پیکر بیش از ۴۵ هزار شهید مفقود الاثر دفاع مقدس پیدا شده است.
این دست برنزی در حالی پیدا شد که گل و خاک اطراف آن را پوشانده بود و به طرز ترسناکی زنده و طبیعی به نظر می‌رسید.
تصور ما از «گورستان» معمولا قطعه زمینی است که اجساد در آنجا زیر خاک دفن شده‌اند؛ اما همۀ گورستان‌ها چنین شکل و شمایلی ندارند؛ مردمان ساگا در فیلیپین بنا بر اعتقادات خاصی که دارند، در طی دو هزار سال، مردگانشان را در گورستان‌هایی کاملا متفاوت «آویزان» کرده‌اند!
یک دانشجوی چینی در کالج هنر لندن، پوشاکی طراحی کرده که «خاک» مادۀ اصلی به کار رفته در آن‌ها است.
گورستانی به نام «سفیدچاه» در بهشهر مازندران قرار گرفته که از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با دیگر گورستان‌های کشور دارد. خاک این گورستان سفید است، سنگ قبر‌های آن همه به‌صورت عمودی هستند و بعد از نام و نام پدر، شغل افرادی که فوت شدند به‌صورت نمادین روی این سنگ‌ها تراشیده شده است.
باستان‌شناسان فرانسوی خانه‌هایی ۲۰۰۰ ساله را به تازگی در نزدیک یک پرستشگاه رومی کشف کرده‌اند که به نحو بسیار مناسبی در زیر خاک محفوظ مانده‌اند.
اولین تصاویر از حضور اسدالله اسدی در خاک ایران را مشاهده می‌کنید.
در زمان قاجار طبق گزارش سفرنامه‌نویسان فرنگی، بنای آرامگاه به کلی از نظر پنهان شده و جز تلی از خاک چیزی از آن باقی نمانده بود. در همین دوران ناصرالدین شاه قاجار والی خراسان را مامور یافتن آرامگاه می‌کند و دستور ساخت اتاق‌هایی موقت را بر روی آن می‌دهد.
حاجیه خانم مخترع (از خاندان مجتهدی تبریزی) همسر آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید دی ماه سال ۱۴۰۱ درگذشت و در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.
پیکر آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور پرشور مردم مازندران از مقابل سپاه بابلسر تا مصلی تشییع و در زیرآب به خاک سپرده شد.
شمار زیادی از درختان بر اثر آلودگی خاک و آب، آفت زده شده و از بین رفته‌اند. نشت شیرابه به سمت جنگل و ورود به آب‌های زیرزمینی و آلوده‌سازی آب از دیگر معضلات اساسی دپوی غیر اصولی زباله در این منطقه است.
پیکر مرحوم «حسن غفوری فرد» صبح شنبه (۲۰ اسفند ۱۴۰۱) در حرم مطهر رضوی تشییع و در صحن آزادی به خاک سپرده شد.در آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم غفوری فرد، حجت السلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از روحانیون و دوستداران آن مرحوم حضور داشتند.
جنگ اوکراین را ویران کرده است و شهر‌ها و شهرک‌ها در اثر حملات توپخانه‌ای و موشکی با خاک یکسان شده‌اند. ده‌ها هزار غیرنظامی کشته یا زخمی شده اند. حدود ۸ میلیون اوکراینی، تقریباً ۲۰ درصد از جمعیت قبل از جنگ، برای امنیت به خارج از این کشور گریخته اند، در حالی که میلیون‌ها نفر دیگر در داخل کشور آواره هستند.
مسئولان بهزیستی می‌گویند این خودرو بدون اینکه آورده‌ای برای معلولان داشته باشد، گوشه پارکینگ بهزیستی خاک می‌خورد.
باستان‌شناسان یک آینۀ برنزی بسیار خاص به شکل سپر و یک شمشیر آهنی بسیار بزرگ را که بیش از ۲ متر طول دارد در گورپشته‌ای باستانی در شهر نارای ژاپن از زیر خاک بیرون آوردند؛ این آثار در نوع خود بی‌سابقه به حساب می‌آیند.
به دنبال انتشار اخباری در خصوص سقوط یک موشک اس-۳۰۰ اوکراینی در خاک بلاروس، «الکساندر لوکاشنکو» دستور داد تا این موضوع پیگیری شود.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد در ماه‌های اخیر در جریان تحقیق و تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس در منطقه شلمچه و محدوده دیواره دفاعی کانال ماهی در داخل خاک عراق، به همراه پیکر یکی از شهدای گمنام یک پیراهن ورزشی باشگاه استقلال پیدا شد همچنین دو ماه پس از کشف این پیراهن، پیراهنی از باشگاه پرسپولیس نیز در کنار پیکر شهید گمنام دیگری یافت شد
سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.
حمله موشکی روسیه به زاپوریژژیا یک کاروان بشردوستانه را هدف قرار داده و ده‌ها نفر را کشته و زخمی کرد.
پیکر شماری از قربانیان حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه با مشارکت گسترده فلسطینی‌ها تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکر ۸ قربانی سیلاب در روستای مزداران شهرستان فیروزکوه تشییع و به خاک سپرده شد. آئین تشییع جان‌باختگان حادثه سیل مزداران عصر امروز با حضور گروه‌های مختلف مردم و مسئولان و مدیران استانی برگزار شد. پیکر‌های ۸ قربانی سیلاب در روستای مزداران در فیروزکوه پس از تشییع با شکوه در آرامستان امامزادگان عبدالله و یحیی (ع) فیروزکوه به خاک سپرده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ