در دوره قاجار بر اساس بنیچه‌بندی یا همان اساس‌نامه سربازگیری از هر ۱۰ نفر جوان هر روستا یک نفر به سربازی اعزام می‌شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از رایانه‌های کوانتومی که میلیون‌ها برابر قدرتمندتر از دستگاه‌های امروزی هستند گرفته تا اسکلت‌های بیرونی رباتیک که به سربازان قدرت مافوق بشری می‌دهند و پهپاد‌های کنترل‌شده با هوش مصنوعی که بدون کمک انسان، آدم می‌کشند.
شرکت خوشگوار تولید کننده نوشابه کوکاکولا در ایران از سال ۱۳۳۶ تاکنون هیچ گونه صادرات نوشابه کوکاکولا به خارج از کشور ندارد.
پس از آنکه شرکت کوکاکولا بدلیل ‎جنگ اوکراین، رسما فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد صادرات کوکاکولا و پپسی ایرانی آغاز شد.
قطعاً استیم دک برای اجرای بازی‌های ویدیویی طراحی شده است اما سربازان اوکراینی از آن برای کنترل راه‌دور مسلسل‌های بزرگ بهره گرفته‌اند.
۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ سربازان نیروی دلتای آمریکا با هدف نجات گروگان‌های آمریکایی وارد صحرای طبس شدند؛ غافل از اینکه شن‌ها در تاریکی شب منتظر نابود کردن آن‌ها بودند. چند روز پس از این واقعه بزرگ، آیت الله خامنه‌ای امام جمعه تهران و نماینده امام خمینی (ره) در وزارت دفاع به همراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید چمران از محل این اتفاق بازدید کردند. تصاویر این بازدید تاریخی را ببینید.
سربازان اوکراینی که در جنگ دچار استرس و مشکلات روانی شده اند با سوارکاری و ارتباط با اسب درمان می‌شوند.
مدیرعامل مولفار معتقد است که روس‌ها هم درک خوبی از اطلاعات منابع باز دارند و دلیل خطا‌های اطلاعات عملیاتی آن‌ها عمدتا به خاطر فقدان نظام و بی‌عرضگی عملیاتی است. او افشای دستاورد‌های اطلاعاتی‌اش را یک پیروی تبلیغاتی می‌داند و می‌گوید که انتشار این دستاورد‌ها باعث تقویت روحیه اوکراینی‌ها شود، روسیه را ضعیف نشان دهد و به سربازان اوکراینی هشدار دهد که از خط مقدم عکس منتشر نکنند. او می‌گوید: «فکر می‌کنم اصلی‌ترین هدف این است که به روس‌ها نشان دهیم از آن‌ها نمی‌ترسیم.»
روسیه ماه‌هاست که باهموت، شهری در منطقه دونتسک در شرق اوکراین و پله‌ای برای پیشروی در شهر‌های بزرگ‌تر را محاصره کرده و آماج حملات خود قرار داده است. بیشتر جمعیت باهموت پیش از جنگ که حدود ۷۰۰۰۰ نفر بود، این شهر ترک کردند و سربازان ارتش اوکراین درحال دفاع در برابر تجاوزات روس‌ها هستند.
برای اولین بار ویدئویی با کیفیت از سال ۱۳۲۳ اشغال ایران توسط متفقین منتشر شده است. در این ویدئو که برای اولین بار با کیفیتی بالا به نمایش در می‌آید، تصاویری کمیاب از تهران و ایران در زمان اشغال توسط ارتش‌های متفقین در سال ۱۳۲۳ را مشاهده می‌فرمایید. از جمله مکان‌های تصویربرداری شده در این ویدئو می‌توان به سر در باغ ملی، عمارت قزاق خانه، ساختمان اولیه بانک ملی در خیابان فردوسی، میدان توپخانه و عمارت بلدیه، موزه‌ی ایران باستان، مجلس شورای ملی در بهارستان و مسجد سپهسالار اشاره کرد. همچنین تصاویری از میدان‌های نبرد، رژه‌ی ارتش‌های متفقین، سربازان روس، انگیلیسی، امریکایی و فرانسوی، به همراه خودرو‌های زرهی ایشان دیده می‌شود. از دیگر اشخاص تصویربرداری شده در این ویدئو محمدرضا شاه پهلوی در سال‌های ابتدایی سلطنتش است که با فرماندهان نیرو‌های متفقین در کاخ گلستان گفتگو می‌کند.
در دهلی نو، پایتخت هند، نیروهای مسلح این کشور رژه‌ای را در هفتاد و چهارمین سالگرد روز جمهوری برگزار کردند. یگان‌های نظامی مصر نیز در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم همچنین سامانه‌های تسلیحاتی ساخت هند مجهز به تجهیزات پیشرفته به نمایش گذاشته شد. این تسلیحات شامل بسیاری از هویتزرها، تانک ها، موشک‌های کروز مافوق صوت، موشک‌های ضد تانک و نفربر‌های زرهی است. در این مراسم با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، سربازان نیرو‌های مسلح مصر نیز رژه رفتند. رئیس جمهور مصر پس از پایان مراسم با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد.
ویدئویی منتشر شده که در آن نیرو‌های اوکراینی تانک‌ها و سربازان روسی را با موشک‌های ضد تانک آمریکایی جاولین منفجر کردند. در این تصاویر، تانک‌های روسی درحال انفجار و در میان شعله‌های آتش دیده می‌شود.
در حالی که فعالیت نظامی ارتش اوکراین در منطقه دونتسک در شرق اوکراین ادامه دارد، نیرو‌های روسی حملات خود را به ویژه در ۲ ماه گذشته برای تصرف شهر‌های باهموت و سولدار در منطقه دونتسک افزایش داده اند. در حالی که درگیری‌های داغ در حومه شهر باهموت جریان دارد، فعالیت سربازان ارتش اوکراین در پشت جبهه مشاهده می‌شود.
باهموت اکنون محلی است که داغ‌ترین درگیری‌های جنگ اوکراین در آن رخ می‌دهد.
درگیری‌ها بین نیرو‌های اوکراینی و روس در منطقه باموت شهر دونتسک ادامه دارد. سربازان اوکراینی مجروح شده در این درگیری‌ها برای مداوا به بیمارستان این شهر آورده شده اند.
تصاویر تکان دهنده اوکراینی‌های آزاد شده که سربازان کشورشان را در خیابان‌های شاد خرسون در آغوش می‌گیرند گواهی بر قدرت مقاومت سرسختانه بر قدرت زودگذر "ابر قدرت" است.
مراسم روز بزرگداشت یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول با حضور چارلز سوم پادشاه انگلیس و اعضای خانواده سلطنتی در وایت هال لندن برگزار شد. روز بزرگداشت روزی است که در کشورهای اعضای اتحادیه کشورهای همسود (کامان ولس) از زمان پایان جنگ جهانی اول برای زنده نگه داشتن یاد سربازان کشته شده در هنگام انجام وظیفه در جنگ جهانی اول برگزار می‌شود. با پیروی از رسمی که جرج پنجم در سال ۱۹۱۹ بنیان گذاشت، بسیاری از کشورهای غیر عضو اتحادیه کشورهای همسود هم این روز را گرامی می‌دارند.
شهر‌های آزاد شده اوکراین در پی عقب نشینی ارتش روسیه مملو از تجهیزات و وسایل جا مانده از سربازان روس است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی روسیه از شهر اشغالی خرسون، بر بیرون راندن همه آن‌ها از کشورش اطمینان داد.
پوتین به عنوان بخشی از رژه تاریخی در سال ۱۹۴۱، زمانی که سربازان شوروی در طول جنگ جهانی دوم به سمت خط مقدم حرکت کردند، از نمایشگاه نظامی در میدان سرخ مسکو دیدن کرد.
گشتی‌های سربازان روسی و آمریکایی به طور اتفاقی در شهر القحطانیه در شمال غرب کشور با هم برخورد کردند تا پیاده شوند و تبادل مکالمات و تصاویر در صحنه ای که رسانه ها آن را منعکس کنند.
سوراخ‌هایی که در برخی از جمجمه‌ها وجود دارد نشان می‌دهد که سربازان احتمالاً توسط جوخه اعدام کشته شده‌اند.
در تصاویر منتشر شده گروهی از سربازان روسی را می‌توان دید که به صورت دراز کشیده اند و دست هایشان را از پشت بسته اند. در تصاویر دیگر، گروهی از سربازان روس در باغی دیده می‌شوند که به اسارت درآمده‌اند.
فلسطینیان با تجمع در شهرک بیت لید در شهر طولکرم در کرانه باختری، نماز جمعه را در این سرزمین در معرض تهدید تبدیل شدن به شهرک‌های یهودی نشین توسط اسرائیل به جای آوردند. پس از اقامه نماز، بین فلسطینی ها و سربازان اسرائیلی درگیری رخ داد و سربازان اسرائیلی با بمب‌های گاز اشک آور تظاهرات را سرکوب کردند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) ده نفر از تروریست‌های تکفیری - صهیونیستی داعش که قصد انجام چند عملیات تروریستی در میان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را داشتند؛ دستگیر نمودند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ