این عادت از هزاران سال پیش برای مردم این روستا در ترکیه باقی مانده طوری که هنوز هم به رغم جمعیت اندکشان باز خانه‌ها فقط از پشت‌بام به بیرون راه دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عبدی گفت: سیستم ارشاد در حوزه رسانه‌ها شفاف و درست عمل نمی‌کند. اینکه توسط قرارگاه ثارالله ده‌ها و صد‌ها شکایت علیه رسانه‌ها انجام می‌گیرد و مسوولان ارشاد هم از این شکایات حمایت می‌کنند، اشتباه است. به نظر می‌رسد برخی تصور می‌کنند، مطبوعات هم مانند صدا و سیما، رسانه زیرمجموعه آن‌ها هستند و باید هرچه آن‌ها دوست دارند، منعکس کنند.
مجلس ختم مادر گرامی احمد مسجد جامعی، در مسجد المصطفی (ص) تهران و با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه سیاسی و اهالی فرهنگ، هنرمندان، روزنامه نگاران و نمایندگان احزاب برگزار شد. در این مراسم سید محمد خاتمی، مسیح مهاجری، علی لاریجانی، سید محمد ابوترابی فرد، سبط الشیخ، مسیح بروجردی، مجید انصاری، موسوی لاری، سید محمدکاظم موسوی بجنوردی، محمدرضا خاتمی، عبدالجبار کاکایی، علی اکبر صالحی، سید مرتضی نبوی، سهیل محمودی، سید عباس صالحی، احمد توکلی، ساعد باقری، صالحی امیری، محسن حاجی میرزایی، سعید تهرانی، الهام فخاری، کامبیز نوروزی، سعید لیلاز، محمد ستاری فر، رضا فرجی دانا، کمال خرازی، مهدی چمران، حمیدرضا آصفی، فاطمه راکعی، محسن پیرهادی، هاشمی طبا، جلیل رسولی، قاسم رفعتی، عبدالصمد صمدی، سید علیرضا بهشتی شیرازی، مجید مجیدی، هادی خانیکی، محمود واعظی، حسین سلیمی، محسن رفیق‌دوست، سید محمد بهشتی، علی انسانی، شاهرخ تندرو صالح، فریدون عموزاده خلیلی، پیروز قاسمی، علی اصغر سیدآبادی، حسین انتظامی، محمد جواد حق شناس، غلامعلی اصغریان، امین عارف نیا، محمد رجبی، محمد حسن رجبی و جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه، سفرا و رایزن‌های فرهنگی و ناشران حضور داشتند. مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران بود
۳ نفر از اهالی روستای سرد‌ها در استان آذربایجان شرقی مورد حمله خرس قهوه‌ای قرار گرفته بودند که تحت مداوا قرار گرفتند.
اهالی سوری بلندی‌های جولان اشغالی که در اعتراض به نصب توربین‌های بادی به خیابان‌ آمده بودند، با سرکوب شدید و وحشیانه نظامیان صهیونیست روبرو شدند.
روزگاری که هنوز از خیابان ولیعصر(عج) خبری نبود، ساکنان شمیران یا همان اهالی محله‌های امروز شمال شهر از جاده قدیم که اکنون آن را به نام خیابان شریعتی می‌شناسیم برای رفت و آمد به دارالاخلافه از درشکه استفاده می‌کردند و چند ایستگاه خاطره‌انگیز در مسیر که آنها را به تهران می‌رساند.
سعید نادری با بیان اینکه «تصور نمی‌کند جایی در طول سال‌های فعالیتش به اندازه «عمارت روبرو» از طرف ارگان‌ها و نهاد‌های گوناگون ازجمله اماکن، شهرداری و... پلمب شده باشد»، می‌افزاید: «این وضعیت ماست و تا دلتان بخواهد پلمب شده‌ایم. این در حالی است که «عمارت روبرو» در طول هفت سال گذشته به پاتوق اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شده است و هرکسی با هر عقیده و تفکری کنار دیگری بوده و به تبادل ایده، اندیشه، تولید و اجرای تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی پرداخته است.
محققان جواهر و ابزار ساخته شده از دندان گراز را یافتند که نسبتاً منحصربفرد بودند چرا که مراسم آیینی مردمان فرهنگ کیوکوتنی معمولاً روی حیوانات اهلی از قبیل گاو، گوسفند، بز و سگ متمرکز بود.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
دو جزیره‌ی بزرگ و زیبا دارد که به هر دوی آن‌ها ماریتا (Marietas) می‌گویند و در سمت غربی این کشور قرار گرفته اند. این جزایر خالی از سکنه هستند و اهالی بومی و افرادی که همیشه در آن‌ها زندگی کنند، ندارد، اما مکان‌هایی فوق العاده و بکر برای گشت و گذار و سفر‌های رمانتیک است. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با ساحل مخفی ماریتا در مکزیک بیشتر آشنا شوید.
باید منتظر نصب المان جدید طاووس دروازه قرآن شیراز ماند و دید که آیا این سازه با اقبال اهالی و فرهنگ دوستان شیرازی همراه خواهد شد.
ماجرای ساخت آن هم شنیدنی است. ۹ دهه پیش وقتی که در محله امامزاده قاسم(ع) خبری از آپارتمان، برج و خیابان‌کشی‌های امروزی نبود، جمعی از کشاورزان و اهالی قدیمی محله این اتاقک را برای انجام فرایض دینی بنا کردند.
زایگان یا به قول اهالی شمیران و رودبار قصران «زاگون» در تابستان، چون نگینی سبز در دل کوه‌های شمیران و در کنار رودخانه‌های پرآب جا خوش کرده است. در پاییز باغ‌های میوه و درختان هزاررنگ این روستا، آن را به نگینی رنگارنگ و بی‌همتا تبدیل می‌کنند.
مهم‌ترین و خبرسازترین اتفاق ممکن را در فینال، سعید پیرامون رقم زد؛ جایی که وقتی با یک شوت زیبا دروازه برزیل را فروریخت، شادی معناداری در حمایت از زنان ایرانی انجام داد. اتفاقی که باعث شد تلویزیون خیلی سریع آن تصویر را سانسور کند. از این مورد گذشته، مراسم اهدای جام قهرمانی هم دوباره دغدغه‌ای برای تلویزیون شد. این تصاویر که به‌صورت زنده پخش می‌شد با یک غافلگیری تکراری برای اهالی تلویزیون مواجه شد.
هواداران باشگاه فوتبال پاریسن ژرمن در بازی شب گذشته مقابل یک تیم از رژیم صهیونیستی، با برافراشتن پارچه نوشته هایی از ملت فلسطین و اهالی غزه حمایت کردند.
معروف‌ترین عروسی که زن قنات شد و تصویر او هم موجود است، زن بیوه‌ای به نام «بی بی زبیده» که به زن‌عمو زبیده بین اهالی شهرت داشت در دهه ۵۰ بود که به عقد یکی از قنات‌ها درآمد. وی به ازدواج قنات روستای علیم آباد اراک درآمد. زمانی که آب این قنات کم و نیمه خشک شد اهالی تصمیم گرفتند برای آن زن بگیرند. جالب اینجاست که با عروسی بی بی زبیده با قنات واقعا آب قنات افـزایش یـافت و محبوبیت بی بی را بین مردم بالا برد.
سومین هفته از برنامه ارزیابی فنی تیم ملی فوتبال ایران، شنبه ۳۰ مهر با حضور اهالی رسانه در کمپ تیم‌های ملی دنبال شد. در این تمرین کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی دقایق بسیار کوتاهی برای بازیکنان صحبت کرد و آن‌ها کار خود را با نرم دوی شروع کردند. سه لژیونر شاغل در قطر شامل خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان و ابراهیمی به همراه محبی، چشمی، مهدی‌پور، سامان فلاح و آرمین سهرابیان در ساختمان پک به تمرین پرداختند.
امروز چهارشنبه مردم فلسطین در کنار کسبه، بازاریان و ادارات آموزشی در حمایت از اهالی اردوگاه شعفاط در مناطق مختلف قدس و کرانه باختری، اعتصاب کردند.
این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که انتشار پیش نویس این لایحه در سال 1396 بسیار جنجال برانگیز شد و حجم بالای نقدها، منجر به عقب نشینی دولت پیشین و موکول کردن تصویب لایحه به اعمال مطالبات اهالی مطبوعات شد.
پرونده رقابتهای جهانی درحالی برای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بسته شد که بسیاری از اهالی این رشته شانس قهرمانی ملی‌پوشان را زیاد می‌دانستند اما کسی تصور نمی‌کرد این تیم حتی روی سکو هم نرود.
پرونده رقابتهای جهانی درحالی برای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بسته شد که بسیاری از اهالی این رشته شانس قهرمانی ملی‌پوشان را زیاد می‌دانستند اما کسی تصور نمی‌کرد این تیم حتی روی سکو هم نرود.
جشن روز جهانی تکواندو در خانه تکواندو با حضور اهالی رشته و ارتباط زنده تصویری با رئیس فدراسیون جهانی برگزار شد.
بر روی تابلوی ورودی مدرسه نوشته شده؛ «دبیرستان پسرانه نوجوانان»، ولی، چون این مدرسه بر اساس طرح و ایده‌ای به نام متریک ساخته شده، اهالی مدرسه را به نام «متریک» می‌شناسند. «کاظم دلیلی» بانی و مجری طرح متریک و از خیران مدرسه‌ساز باسابقه، درباره این طرح می‌گوید: «در طرح متریک هر دانش‌آموز هزینه ساخت یک مترمربع مدرسه را می‌پردازد تا قدمی ولو کوچک برای مدرسه‌سازی بردارد.»
سیلاب ناشی از بارش‌های سیل آسای سال جاری، روز جمعه ۷ مرداد روستای آهنگران در شهرستان فراهان را دچار آسیب جدی کرد. به گفته اهالی حدود ۵۰ خانه در این روستا به صورت صددرصدی آسیب دیده و خسارت وسیعی نیز به دامداری و کشاورزی این روستا وارد شده است. این روستا ساعاتی قبل از ورود سیلاب تخلیه شد، ولی در نهایت آوار ناشی از سیل جان یکی از اهالی را گرفت. از ساعات ابتدایی وقوع سیل نیرو‌های هلال احمر، بسیج، سپاه، گروه‌های جهادی، راهداری، نیروی انتظامی و نیرو‌های داوطلب در این روستا در حال خدمت رسانی هستند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ