زارع پور با اشاره به مشکل ساعت تلفن‌های همراه گفت: پارسال پس از تصویب قانون تغییر نکردن ساعت رسمی کشور در نیمه اول سال، به مراجع جهانی موضوع را اعلام کردیم. اما برخی از گوشی‌هایی که عمدتاً قدیمی بوده و یا نیازمند به روز رسانی هستند، دچار مشکل شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با حضور وزیر ارتباطات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته بررسی می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با درخواست شهروندان مبنی بر جمع آوری دکل‌های موسوم به «بی تی اس» از محله ها، گاهی اوقات آنتن دهی و اختلال تلفن همراه دچار مشکل می شود.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید با افراد متخلف و مدیران پلتفرم‌ها و هنجارشکنانی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد شود.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.
وزیر ارتباطات همچنین با تأکید بر اینکه منکر اشکال در شبکه ارتباطی کشور نیست، گفت: «اگر مشکلی وجود نداشت، شب و روز تلاش نمی‌کردیم. در حوزه ارتباطات ثابت، لایه تجمیع و... مشکلاتی وجود دارد که شب روز تلاش می‌کنیم آن‌ها را کم کنیم.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خصوص آخرین مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران گفت: همچون گذشته از ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای فعالیت در جمهوری اسلامی ایران به خصوص فعالیت در مناطق روستایی استقبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای بروز مشکل در ساعت گوشی‌های همراه مذاکرات با تولیدکنندگان گوشی‌ها شروع شد که بخش‌هایی درست شده است.
زارع پور وزیر ارتباطات گفت: از ابتدای بروز مشکل در ساعت گوشی‌های همراه مذاکرات با تولیدکنندگان گوشی‌ها شروع شد که بخش‌هایی درست شده اما هنوز برخی گوشی ها مشکل دارند که در حال رایزنی هستیم.
طی ماه‌های گذشته اختلالاتی در اینترنت کشور مشاهده شد و شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل این اتفاق از مردم عذرخواهی کرد اما اواخر هفته جاری، بار دیگر این اختلال رخ داد و وزیر ارتباطات با رد حمله سایبری گفت که این اختلال به دلیل بروز مشکل در زیرساخت یکی از اپراتورها رخ داده است.
وزیر ارتباطات، احداث زیرساخت ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری در سراسر کشور که هم اکنون در دست احداث است را یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم کشور دانست و توضیح داد: درحالیکه کشور‌های پیشرفته دنیا بدنبال توسعه شبکه ارتباطی خود مبتنی بر فیبرنوری هستند، این پروژه را از سال گذشته در ۱۰ استان کشور شروع کردیم و تاکنون حدود ۲، ۵ میلیون پوشش ایجاد شده است و تلاش این است که ان‌شالله تا پایان امسال به ۳ میلیون پوشش فیبرنوری برسد.
وزیر ارتباطات گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده بود که به سرعت مشکل حل شد و قطعی کامل اصلا ایجاد نشده است.
وزیر کشور گفت: مشکل بزرگ برخی از بازداشت‌شدگان در اغتشاشات اخیر، قطع ارتباط آن‌ها با معنویت و خدا بود. هجمه فراوان فرهنگ منحط غربی و بی خدایی، باعث بی هویت سازی این جوانان شده است.
وزیر کشور گفت: مشکل بزرگ برخی از بازداشت‌شدگان در اغتشاشات اخیر، قطع ارتباط آنها با معنویت و خدا بود. هجمه فراوان فرهنگ منحط غربی و بی خدایی، باعث بی هویت سازی این جوانان شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است که شش عضو از ۱۳ عضو آن از دولت هستند اظهار کرد: تلاش ما این است که سرویس‌هایی که مورد نیاز مردم است که مشکل ویژه‌ای ندارند مثل گوگل پلی که تا شهریور ماه باز بود و استفاده می‌شد و با توجه به شرایط امنیتی کشور و بنا به نظر مراجع امنیتی، محدودیت‌هایی روی آن اعمال شد، باز شود.
محمود واعظی، وزیر اسبق ارتباطات، در حاشیه مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در این شرایط سخت که ما هم در داخل مشکل داریم و هم فشارهای خارجی مضاعف شده، شخصیتی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی که همواره لنگرگاه نظام و انقلاب بوده، جایش جدی خالی است. همواره سیاست ایشان تعامل با کشورهای خارجی بود و در داخل هم اگر کسانی نسبت به انقلاب و سیاست ها نگاه مخالف دارند، ایشان دنبال حذف کردن نبود و همیشه دنبال این بود که اینها را اقناع کند.
یکی از دلایلی که به گفته برخی از فعالان حوزه فناوری منجر به کندی اینترنت شده، کاهش پهنای باند بین‌الملل است که وزیر ارتباطات از ابتدای سال چندین مرتبه آن را رد و اعلام کرده است: برای تأمین پهنای باند بین‌الملل نیز هیچ مشکلی نداریم و افزایش پهنای باند بر اساس نیاز مردم و کشور انجام می‌شود.
«عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در واکنش به کاهش کیفیت و سرعت اخیر اینترنت گفت: «اختلال‌های جزئی داشتیم، اما برطرف شده است. الان می‌توانید تست کنید و خواهید دید مشکل خاصی وجود ندارد.»
عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در خصوص وضعیت اینترنت در کشور، اظهار کرد: سرعت اینترنت به شدت پایین است به طوری که حتی کار کردن با ایمیل و یا پلتفرم‌های داخلی هم با مشکل مواجه است. زمانی هم که از وزیر ارتباطات در خصوص زمان افزایش سرعت اینترنت و یا رفع فیلترینگ سوال می‌پرسیم، توپ را به زمین سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت کشور می‌اندازد که قابل قبول نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات عادی برای بحث کسب و کار مردم را مرتفع کنیم تا کسب و کارها بیش از این آسیب نبینند.
خوانساری در گفتگوی زنده با شبکه خبر گفت: هیچ مشکلی در ارائه خدمات و تامین نیاز هموطنان در بستر سایت‌ها و پیام رسان‌های داخلی وجود ندارد.
زارع پور وزیر ارتباطات از ملاقات با رئیس قوه قضاییه برای حل مشکل مدیر دیوار خبر داد.
زارع پور گفت: «اخیرا به دیدار آقای اژه‌ای رفتم تا شفاعت مدیران یکی از پلتفرم‌ها که با مشکل قضایی مواجه شده و حکمش برای اجرای احکام رفته است، حل شود. امیدوارم خبر خوش آن را تا یکی دو روز آینده بنشویم.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در گذشته در لایه دسترسی، صرفا در حوزه شبکه ارتباطی همراه، اقدامات خوبی انجام گرفته اما توسعه نامتوازن شبکه اینترنت کشور را دچار مشکل کرده است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه دولت برای توسعه فیبر نوری با جدیت پای کار آمد، گفت: این اطمینان را می‌دهم در لایه‌های بالا و در سطح هیئت دولت مشکلی از بابت همراهی با پروژه فیبر نوری وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ