ساعت رسمی کشور امشب، یک ساعت به عقب کشیده شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بارسلونا یکی از پرتنش‌ترین شب های خود در تور آمریکا را پشت سر گذاشت چرا که دیشب خبر رسید عثمان دمبله پیشنهاد پی اس جی را قبول کرده است.
رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: مجوزی از سران در این باره گرفته شد که بر اساس آن در این ایام اجازه داشته باشیم در شرایط اضطراری مصوبه را اجرایی کنیم؛ یعنی از ساعت ۶ تا ۱۳ ساعت کاری باشد.
باید از آقایان موافق و مخالفی که دست به این کار می‌زنند پرسید. ما اساساً دو رویکرد در کشور داریم که یکی علم‌گرا یا عقلانی است و این رویکرد به‌دنبال منافعی در سطح ملی و منطقه‌ای است و منافع وقتی مادی باشد، معمولاً علم است که تعریف می‌کند کدام استراتژی یا سیاست به بهره‌وری و سودآوری بیشتر منتهی می‌شود. رویکرد دیگر علمی نیست. در این رویکرد مردم سنتی حاضر هستند و این رویکرد دنبال این است افکار سنتی جامعه را همراه خود داشته باشد؛ بنابراین یک کار سیاسی این‌چنینی انجام می‌دهند.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی با انتقاد از کسانی که تغییر ساعات رسمی را «قانون وارداتی» می‌دانند نوشت که چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از افزایش مراکز معاینه فنی فعال در روزهای جمعه و همچنین تغییر ساعت مراکز خبر داد.
اگر شما بخواهید بر یک ساختمان ۵ طبقه دو طبقه جدید اضافه کنید، باید همه محاسبات ساختمان را دوباره انجام دهید، چون بار‌های وارده به ساختمان تغییر می‌کند. ساعت روزانه نیز همین گونه است. ساعت رسمی در سراسر کشور برقرار است، ادارات، مراکز آموزشی، حمل‌ونقل، مغازه‌ها و بازار، امور بانکی، خواب و استراحت مردم، همه آن‌ها تحت‌تاثیر این ساعت قراردادی هستند و اگر بخواهید ادارات را چند ساعت زودتر آغاز کنید، همه این متغیر‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. در همین مورد آغاز به کار زودتر مترو کل برنامه‌ریزی فنی و موازنه اقتصادی مترو را دگرگون می‌کند.
به دنبال تصویب عدم تغییر ساعت رسمی، دولت اعلام کرده که کارمندان می بایست از ۶ صبح سر کارهای خود حاضر شوند، اتفاقی که موجب انتقادات بسیاری شده است. بعلاوه، مشخص نیست این قانون با چه منطق و ارزیابی اجرا شده است، زیرا نه کارمندان توانایی اجرا وظایفشان را در ۶ صبح دارند و نه ارباب رجوع‌ها ۶ صبح به راحتی می‌توانند به ادارات رجوع کنند.
سازمان بهشت زهرا (س) در اطلاعیه‌ای نحوه تغییر ساعت مراسم خاکسپاری و ترحیم در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را اعلام کرد.
با اعلام رسمی سازمان لیگ، ساعت برگزاری شهرآورد بزرگ پایتخت تغییر کرد.
با اعلام رسمی سازمان لیگ، ساعت برگزاری شهرآورد بزرگ پایتخت تغییر کرد.
پارلمان اوکراین پیشنهاد داده تا نام گرجستان به صورت رسمی تغییر داده شود. این لایحه در سایت رسمی پارلمان این کشور منتشر شده است.
سازمان لیگ ایتالیا اعلام کرد بازی ناپولی-سالرنیتانا روز یکشنبه 30 آوریل ساعت 16:30 دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد.
زارع پور با اشاره به مشکل ساعت تلفن‌های همراه گفت: پارسال پس از تصویب قانون تغییر نکردن ساعت رسمی کشور در نیمه اول سال، به مراجع جهانی موضوع را اعلام کردیم. اما برخی از گوشی‌هایی که عمدتاً قدیمی بوده و یا نیازمند به روز رسانی هستند، دچار مشکل شدند.
تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده بیشتر از روشنایی روز می‌تواند اثرات منفی بر سلامت افراد داشته باشد. پژوهشی که ۲۰۱۶ در فنلاند انجام شد، نشان داد که نرخ سکته قلبی طی دو روز پس از تغییر ساعت، هشت درصد افزایش می‌یابد.
جنیفر دولئاک و نیکلاس سندرز، دو اقتصاددان مطرح بر این باور هستند که با تغییر ساعت رسمی کشور، آمار دزدی‌ها در مجموع ۷% کمتر می‌شود و این آمار در فصل بهار و با تغییر ساعت، در ساعات عصرگاهی ۲۷% کاهش می‌یابد. آن‌ها گفته‌اند: «بیشتر جنایات خیابانی در عصر هنگام و بین ساعات ۵ تا ۸ بعدازظهر رخ می‌دهند و در صورتی که هوا روشن باشد، احتمال اینکه رهگذران بتوانند قربانیان را دیده و به آن‌ها کمک کنند و درعین حال فرد خاطی را مشاهده و شناسایی کنند، بالا خواهد رفت.»
در حال حاضر ۷۰ کشور در طول سال جهت بهره مندی بیشتر از نور خورشید، اقدام به اعمال تغییراتی در ساعت رسمی خود می‌کنند و در اصطلاح از ساعت تابستانه (Daylight Saving Time) استفاده می‌کنند؛ ساعت تابستانه به حالتی می‌گویند که بر اساس آن در ۶ ماه ابتدایی سال ساعت–معمولاً یک ساعت- به جلو کشیده می‌شود و ۶ دوم سال به حالت اولیه باز می‌گردد؛ این تغییرات ساعت در منطقه‌های زمانی منجر به طولانی شدن روز در هنگام عصر و کوتاه‌تر شدن روز در هنگام صبح می‌شود.
در جریان رسیدگی به طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، موافقان این طرح قانون تغییر ساعت رسمی را قانونی وارداتی عنوان و تاکیدکردند که نه تنها اجرای این قانون فایده‌ای برای کشور به همراه ندارد، بلکه آسیب‌هایی مانند افزایش استرس، بستری در بیمارستان، تصادفات و بی نظمی‌های اجتماعی را در پی دارد؛ آن‌ها «افزایش استرس و سردرگمی»، «بر هم خوردن نظم خانواده‌ها» و «ساختار شکنی» را از جمله دلایل خود برای نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور عنوان کردند؛ در مقابل نیز مخالفان این طرح نیز «بهره‌مندی بیشتر از نور و روشنایی در روز» و «آرامش روانی مردم» را از دلایل خود عنوان و تاکید داشتند که اجرای این قانون تقلید کورکورانه از دیگران نیست بلکه مساله‌ای جغرافیایی و بومی است.
ساعت رسمی کشور مطابق مصوبه مجلس دیگر تغییر نمی‌کند و دولت با توجه به منطقه و جغرافیا می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.
سخنگوی دولت گفت: سال گذشته مجلس اعلام کرد که دیگر تغییر ساعت رسمی کشور را نداریم؛ لذا دولت موظف است چنانچه تغییری در ساعات ادارات، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و با مدارس اتفاق می‌افتد، اعلام کند. سازمان اداری استخدامی پیشنهاداتی مطرح کرد که باید مورد بررسی قرار بگیرد که امیدواریم تا پایان سال تصویب شود.
پس از رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح تغییر ساعت رسمی کشور، این طرح در (۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱) مجددا در دستورکار قرار گرفت که وکلای‌ملت در این جلسه با طرح تغییر ساعت رسمی کشور جهت تأمین نظر شورای نگهبان با ۱۵۱ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
امروز مطالبی همچون رشد ۴۰ هزار تومانی ارزش سهام عدالت، فردا چهارشنبه ۹ آذرماه تعطیل رسمی اعلام شد؟ + فیلم، ماجرای استعفا عشقی از زبان خودش، سکه کانال ۱۷ میلیون را از دست داد، بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شد، دامنه نوسان در پاییز تغییر می‌کند؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
هنوز هیچ منبع رسمی ارتباط این تغییر مدیریت با اختلال اخبار ساعت ۲۱ صدا و سیما در هفته گذشته را مرتبط ندانسته است، اما احتمال می‌رود برای تقویت بخش فناوری صدا و سیما این تغییر و تحول صورت گرفته باشد.
ساعتی پس از نامه کامرانی‌فر مبنی بر تغییر نام استقلال ملاثانی، باشگاه پرسپولیس قصد دارد اعتراض رسمی خود را در این باره نشان دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ