سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مصوبات این کمیسیون درباره ارتقای نظام آموزشی در لایحه برنامه هفتم را تشریح کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارومیه - وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور بسیار پایین است در حالیکه در کشورهای دیگر این سهم ۲ برابر است.
در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی تعیین شده است.
سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و داوطلبانی که سوابق تحصیلی نداشتند یا سوابق آنها ناقص بود در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت کردند تا بتوانند سهم 40 درصدی در کنکور سراسری را کسب کنند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سهم تاثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در آزمون سراسری و کسب امتیاز تعیین در مصاحبه از شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعداد سفرها ۳۰ درصد آموزشی، ۵۵ درصد شغلی و ۱۵ درصد هم سفرهای اداری و درمانی و مسافرین است.
سمنان- مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه بهبود سرانه ورزشی مدارس در دستور کار است، گفت: یک هزار و ۷۰۰ پروژه به مناسبت ولادت امام رضا (ع) بهره‌برداری می‌ شود.
سمنان- مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه بهبود سرانه ورزشی مدارس در دستور کار است، گفت: یک هزار و ۷۰۰ پروژه به مناسبت ولادت امام رضا (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.
درسال ۱۴۰۱ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۰ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌ددهد که نسبت به سال قبل ۰.۳ درصد کاهش داشته است.
در زمستان ۱۴۰۱ سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان ۲۷.۴ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است.
سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد.
بینگ جدید که نسخه‌ای از جی پی تی ۴ را اجرا می‌کند سهم خود را در نگارش متن‌های آزار دهنده و توهین آمیز نشان داده است: به کودکان توهین‌های قومیتی را آموزش می‌دهد، شعار‌های نازیستی را تبلیغ کرده و نظریه‌های علمی را ابداع می‌کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب ۱۱ هزار مشاور به صورت منطقه‌ای و اطلس نیاز است و در دانشگاه فرهنگیان سهم بیشتری به بخش امور تربیتی و مشاوره داده شد.
پروفسور «جین آلتی»(Jane Alty) و «آیدان بیندف»(Aidan Bindoff) از «مرکز پژوهش و آموزش زوال عقل ویکینگ»(Wicking Dementia Research and Education Center) دانشگاه تاسمانی، سرپرستی یک گروه پژوهشی را بر عهده گرفتند تا بفهمند که آیا ذخیره شناختی شامل تحصیلات و بهره هوشی، کاهش شناختی مرتبط با سن را به طور مساوی در مردان و زنان کاهش می‌دهد یا خیر.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس تصمیماتی که در کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، قرار شد سهم کنکور در پذیرش کمتر و توجه به امتحانات و کلاس و محتوای درسی اتفاق بیفتد و سابقه تحصیلی مد نظر قرار بگیرد.
در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲۸ نفر بیکار در کشور داریم که ۴۲.۴ درصد از آنها یعنی ۹۰۵ هزار و ۸۲۸ نفر، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است اگر بودجه معاونت پرورشی امسال را تقسیم بر ۱۶ میلیون دانش آموز در طول سال تحصیلی کنیم روزی ۴۳ تومان می‌شود.
امکان استفاده مدارس از سهم ۲۷ صدم واحد ارزش‌افزوده، تقویت اعتبارات تغذیه دانش‌آموزان و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین از بخش‌های مهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حوزه آموزش و پرورش است.
سهم اعتبارات آموزش فنی‌وحرفه‌ای از بودجه عمومی دولتی در کل روند نزولی داشته و به زیر یک درصد افت کرده است.
سهم ایران از جمعیت ۴۰ میلیون نفری مبتلایان ایدز در جهان، حدود ۵۴ هزار نفر تخمین زده می‌شود، اما تعداد مبتلایان اچ‌آی‌وی در ایران که الان زنده‌اند، حدود ۲۳ هزار نفر است و از این تعداد ۱۶ هزار نفر، در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، تحت درمان قرار دارند. جز آن‌هایی که فوت کرده‌اند، سایر مبتلایان با دو خطر جدی زندگی خود را ادامه می‌دهند؛ مشکلات سلامتی خودشان و ریسک انتقال آلودگی به دیگران. سال‌هاست اقدامات جدی برای افزایش اطلاع‌رسانی درباره اچ‌آی‌وی ایدز در کشور انجام شده، اما به‌نظر می‌رسد دیگر اهمیت گذشته را ندارد.
سهم ایران از جمعیت ۴۰ میلیون نفری مبتلایان ایدز در جهان، حدود ۵۴ هزار نفر تخمین زده می‌شود، اما تعداد مبتلایان اچ‌آی‌وی در ایران که الان زنده‌اند، حدود ۲۳ هزار نفر است و از این تعداد ۱۶ هزار نفر، در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، تحت درمان قرار دارند. جز آن‌هایی که فوت کرده‌اند، سایر مبتلایان با دو خطر جدی زندگی خود را ادامه می‌دهند؛ مشکلات سلامتی خودشان و ریسک انتقال آلودگی به دیگران. سال‌هاست اقدامات جدی برای افزایش اطلاع‌رسانی درباره اچ‌آی‌وی ایدز در کشور انجام شده، اما به‌نظر می‌رسد دیگر اهمیت گذشته را ندارد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: توصیه اکید ما این است که اگر از طریق مدرسه دانش آموزان به مراسم ۱۳ آبان اعزام می‌شوند اخذ رضایت نامه والدین اجباری است.
معاون حقوقی و امور مجلس گفت: با توجه به نزدیکی زمان تدوین بودجه سال آینده باید تلاش کنیم سهم آموزش و پرورش در بودجه سال آینده به خوبی دیده شود.
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور اطلاعیه‌ای، مهم‌ترین تغییرات سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی را اعلام کرد.
ترجمه ۲۰۰ زبان مختلف توسط هوش مصنوعی مِتا

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ