آنچه ما از تهران شلوغ این روز‌ها در ذهن داریم، با تهران شلوغ ۵۰ سال پیش تفاوت‌های اساسی دارد. در این عکس که به نظر می‌رسد در سه‌راه جمهوری گرفته شده، می‌توان تعداد خودرو‌ها و عابران پیاده را شمرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این عکس در پاییز سال ۱۳۴۳ برداشته شده و چند ماه پس از اولین مراحل ساخت این آزاد راه را نشان می‌دهد.
بشکه و سطلی که روی گاری بستنی‌فروش قرار دارند محل نگه داری یخ و مایۀ بستنی بوده‌اند. خامه، زعفران و شیر از جمله مواد اصلی تهیۀ مایۀ بستنی بوده‌اند.
خیابان تهران که میدان شهناز (امام حسین (ع) را به شرق تهران متصل می‌کرد، همه روزه شاهد تصادفات مختلف است.
در ادامه می‌توانید ۳ تصویر جالب و شگفت انگیز از خانه‌های اعیانی منطقه دربند تهران در سال ۱۳۱۵ را مشاهده کنید.
اطلاعات آنلاین تصویری از آزادراه تهران-کرج منتشر کرد. این عکس از طبیعت بکر پیرامون جاده کرج به تهران در سال ۱۳۴۸ محدوده کنونی پل فردیس در آزادراه کرج - تهران گرفته شده است.
منایع خبری در دانشگاه تهران خبر دادند که سالن مطالعه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، به دستور محمدصادق کوشکی تفکیک شد و کتابخانه‌ی مرکز مطالعات جهان به صورت انحصاری در اختیار آقایان قرار گرفت!
در ادامه می توانید دو عکس کمیاب و دیده نشده از میدان فردوسی تهران مربوط به اوایل دهه چهل را مشاهده کنید.
در پایان عصر قاجار و اوایل دوره پهلوی نیز خیابان لاله‌زار یا «شانزلیزه تهران» نماد نوگرایی و هنر ایران را بر پیشانی داشت. خیابانی که ترکیبی از هنر و تجارت را در دل خود جای داده و تئاترها، سینماها، رستوران‌ها و ویترین مغازه‌های مختلف آن، رفت‌وآمد بسیاری را در این خیابان رقم می‌زد. امروزه از آن لاله‌زار طهران قدیم تنها «خانه امین‌السلطان» یا «خانه و باغ اتحادیه» باقی مانده که خوشبختانه از دام تخریب رها شده و به‌دست مرمت و بازسازی رسیده است.
ناهید کیانی قهرمان رقابت‌های تکواندو جهان شد.
در ادامه چهار عکس کمتر دیده شده از کامران میرزا پسر ناصر الدین شاه، حاکم تهران را به همراه برادرش مظفرالدین شاه و پدرش مشاهده می‌کنید.
ابری عجیب در آسمان تهران پدیدار شد. این ابر شبیه بشقاب پرنده نظر کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد. این عکس فرشاد عباسی عکاس سرشناس خبری ثبت کرده است.
مرحوم «ایرج افشار» پژوهشگر فرهنگ و تاریخ ایران، درباره سنگ پیرزن به آنچه در خاطرات عمادالسلطنه خوانده استناد کرده و نوشته است: «این سنگ تخته سنگی یک‌پارچه و عجیب در دامن کوه ولنجک بود که اهالی به آن سنگ پیرزن می‌گفتند. سنگی بزرگ شبیه قارچ که پایة کوچکی داشت. در زبان انگلیسی به این نوع سنگ ها، صخره قارچی گفته می‌شود و شاید بتوان معادل این کلمه را در فارسی قارچواره نامید.»
یکی از مخوف‌ترین قاتلان زنجیره‌ای تاریخ جنایی تهران، هوشنگ امینی پس از اعتراف به ۷ فقره قتل راهی دادگستری می‌شود. خبر را روزنامه اطلاعات ۸ اردیبهشت ۱۳۴۲ همراه با عکس قاتل زنجیره‌ای منتشر کرد.
عکس‌های هوایی که عکاس سوئیسی از ایران قدیم گرفته است سند مهمی از تاریخ این کشور را با خود همراه دارد.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی در سراسر کشور صبح امروز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تهران برگزار شد.
یک قرن از حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران برای برقراری نظم و جریمه رانندگان متخلف می‌گذرد؛ همان زمان که حدود ۶۰۰دستگاه اتومبیل، موتورسیکلت و دوچرخه در تهران وجود داشت و باید اقدامی برای ساماندهی و جلوگیری از شلوغی معابر انجام می‌شد.
بامدادنو نوشت: در خبری منتشر شده توسط شرکت متروی تهران اعلام شده بود: در راستای مطالبات عموم مردم شریف ایران در موضوع حجاب، «طرح تذکر لسانی، وظیفه همگانی» در ایستگاه‌های مترو تهران و حومه اجرا می‌شود.
کریستینا بوشه، ولاگر اینستاگرام اهل روسیه این عکس را از حضور در تهران منتشر کرد.
نفتی‌های مسجدسلیمان هنوز موفق نشده‌اند به اهواز برسند.
تصویری از پارک پرواز در سعادت‌آباد تهران با پوششی برفی را مشاهده کنید.
رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مشخص شد، زن سالخورده که آثار کبودی روی گردنش مشهود بود توسط فردی ناشناس در اثر خفگی به قتل رسیده و طلاهایش به سرقت رفته است.
تصویری از پرویز برومند دروازه‌بان سابق استقلال در ناآرامی شب گذشته تهران منتشر شده است.
در یکی از محله‌های پایتخت درختی به نام «درخت آدامسی» وجود دارد. این درخت هم روزگاری یک درخت عادی بوده، اما به دست شهروندان تبدیل به یک درخت آدامسی در قلب منطقه یک تهران شده است.
نمایشگاه عکس سفید و سیاه با نمایش ۴۰ تابلو عکس غیررنگی از طبیعت و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ