عکس‌های هوایی که عکاس سوئیسی از ایران قدیم گرفته است سند مهمی از تاریخ این کشور را با خود همراه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ژوزه مورایس برای ساختن سپاهان در لیگ بیست و سوم، توجه ویژه‎‌تری نسبت به استعدادهای آکادمی باشگاه داشته است.
میدان توپخانه در خیابان امام خمینی (ره) فعلی در دوره ناصرالدین شاه ساخته شده است. تصویری نایاب و تاریخی از میدان توپخانه را می‌بینید. نام خیابان امام‌خمینی (ره) کنونی، در دوران تاریخی مختلف دستخوش تغییر شده است. اسم این خیابان ابتدا «سپه» بود و در دوره قاجار به «باغشاه» و «مریضخانه» معروف شد. حالا اینجا را به نام امام خمینی (ره) می‌شناسیم.
در گذشته‌های دور، خدماتی مثل تراشیدن، اصلاح ریش و سبیل مردان بر عهده آرایشگر یا سلمانی بود. محل کار این افراد، دکان سلمانی یا محلی مناسب در کوچه، خیابان یا میدانی پر رفت و آمد بود.
پاتوق این‌قبیل سلمانی‌ها، میادین پرتردد و قهوه‌خانه‌ها بوده‌است_ مثل عکس قدیمی سلمانی‌های محله شوش مربوط به دهه ٤٠ _ این سلمانی‌ها معمولا مهارت همکاران دکان‌دار خود را نداشتند، به همین دلیل گاهی برای تبلیغ و ترغیب مردم به اصلاح، با چای دیشلمه و چای دارچین از آنان پذیرایی می‌کردند. ناگفته نماند به‌کاربردن اصطلاح رایج «اصلاح با چای دارچینی» بین مردمان قدیم نشانگر آرایش نامطلوب افراد هم بوده‌است.
جنگنده جدید سوپر رافال به رادار جمینگ (joint jamming radars) مجهز خواهد شد و در کنار آن با استفاده از سیستم دفاعی جدید حبابی غیرقابل نفوذ دور هواگرد ایجاد خواهد کرد.
در ادامه می توانید دو عکس کمیاب و دیده نشده از میدان فردوسی تهران مربوط به اوایل دهه چهل را مشاهده کنید.
حالت رانندگی داینامیک معمولی یک قدم فراتر رفته است؛ زیرا خودرو را ۱۵ میلی متر پایین می‌آورد و همچنین واکنش دریچه گاز، فرمان و سرعت واکنش گیربکس هشت سرعته اتوماتیک را افزایش می‌دهد.
طرح اصلی ساختمان به‌دست «گابریل گورکیان» انجام شد و «وارطان هوانسیان» آن را به انجام رساند. اما در دوره نوسازی شهر تهران در دوران پهلوی اول و پس از ساخت ساختمان باشگاه افسران، توپ مروارید از میدان ارگ به ورودی حیاط این ساختمان انتقال داده شد.
ادوارد مندی، دروازه‌بان سنگالی چلسی، در بازگشت به ترکیب اصلی با یک اشتباه مهلک باعث باز شدن دروازه تیمش شد.
بامداد امروز به مناسبت روز معلم دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) در تهران رونمایی شد.
بمب‌های هدایت دقیق KAB-۱۵۰۰ S-E از سیستم روسیه موقعیت‌یاب جهانی ماهواره‌ای گلوناس برای هدایت و رسیدن به هدف استفاده می‌کنند. این مهمات مخرب از سال ۲۰۱۹ به خدمت ارتش روسیه درآمده است.
کریستینا بوشه، ولاگر اینستاگرام اهل روسیه این عکس را از حضور در تهران منتشر کرد.
امیر عابدزاده از دستکش‌های دروازه بانی جدید خود رونمایی کرد.
مدرن‌ترین میدان پایتخت در زمان بهره‌برداری یعنی سال ١٣٠٩ به‌دلیل ۸ گنبدی که دور تا دور میدان موجود بود به میدان «هشت گنبد» معروف شد.
لئاندرو پریرا که در هفته گذشته به طور کامل در تمرینات پرسپولیس حاضر بوده امیدوار است در این هفته برای نخستین بار در لیگ ایران بازی کند.
از دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به یاد سانحه دردناک سرنگونی هواپیما و شهادت جمعی از هموطنان عزیز رونمایی شد./ خبرگزاری دانشجو
هواداری‌ها پس از تساوی برابر نساجی یک بازی بسیار سخت در اهواز خواهند داشت.
همزمان با چهلمین روز شهادت آرمان علی وردی، نام میدان شهرک اکباتان تغییر کرد.
هواداران کره‌جنوبی نیمه شب تلخی را در خیابانهای پایتخت این کشور تجربه کردند.
پس از پایان کار تیم ملی ایران در جام جهانی با شکست برابر آمریکا دیوارنگاره میدان ولیعصر هم تغییر کرد.
پس از پایان کار تیم ملی ایران در جام جهانی با شکست برابر آمریکا دیوارنگاره میدان ولیعصر هم تغییر کرد.
از دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر تهران (عج) با شعار ایران یکپارچه رونمایی شد. در دیوارنگاره جدید این بیت آمده است: اگر سر به سر تن به کشتن دهیم / از آن به که کشور به دشمن دهیم.
دفاع راست ملی پوشِ چلسی با مدل موی جدید و سبز رنگ خود در استمفوردبریج رویت شد که واکنش برخی از فوتبال دوستان را نیز در پی داشت.
امید عالیشاه مقابل مس رفسنجان از دقیقه هفتاد به میدان رفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ