رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز وارد برلین شد و قرار است با رئیس جمهور و صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه عراق که امروز برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه اجلاس جنبش عدم تعهد به باکو رفته است با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که مجرمان اقدام علیه سفارت آذربایجان در تهران به مجازات مناسب محکوم شوند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد شب گذشته در رأس هیأتی سیاسی وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد حاضر و سخنرانی کرد.
الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت: این پیمان صلح باید براساس اصول و قواعد قوانین بین‌المللی امضا شود و این پیمان صلح باید واقعیت‌های پس از جنگ را شامل شود.
گمان چنین بود که اولین دیدار و سفر اردوغان به تهران خواهد بود، اما او به باکو رفت و در مصاحبه‌ای در کنار «علی‌اف» کلماتی علیه ایران بیان کرد که هیچ انتظارش نبود.
رئیس جمهور ترکیه در سفری که به دعوت الهام علی اف همتای جمهوری آذربایجانی خود انجام شده، وارد باکو شد.
روابط آذربایجان و ایران در حال حاضر در سطح بسیار پایینی قرار دارد و از قبل نمی‌توان گفت که آیا در این سطح باقی می‌ماند یا دچار افت و خیز می‌شود. نامه‌هایی از مقامات ایرانی دریافت شده و چند مکالمه تلفنی برای عادی سازی روابط صورت گرفته است، با این حال، به صراحت می‌گویم که خواسته‌های آذربایجان مشروع و منطقی است
علی اف در سخنانی تاکید کرد که جمهوری آذربایجان در صدد عادی سازی روابط با ارمنستان است.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که دولت فرانسه باید بابت رفتارهای جنایت آمیز خود در دوران استعمار آفریقا عذرخواهی کند.
«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ضمن هشدار درباره تقابل خطرناک شرق و غرب گفت که پیامدهای این تقابل برای سایر مناطق جهان ملموس خواهد بود.
«الهام علی اف» در جلسه اجلاس گروه تماس وابسته به جنبش غیرمتعهد‌ها درباره مبارزه با کووید ۱۹ که امروز پنج شنبه۹ در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شده، اظهار کرد: «نظم نوین جهانی در مرحله تحول است و تمام جهان اکنون شاهد خطرناک‌ترین تقابل شرق و غرق از زمان جنگ سرد است.»
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با الهام علی اف همتای جمهوری آذربایجانی خود که به آنکارا سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.
گستره و چگونگی اظهارات علی اف علیه ایران، این فرضیه را تداعی می‌کند که او الفبای دیپلماسی را به سخره گرفته است. باکو با سرعتی بی‌سابقه در حال در نوردیدن تمامی مرز‌های دیپلماسی عمومی در مواجهه با ایران است. رویکرد اتخاذ شده از سوی دولت جمهوری آذربایجان نه تنها حداقل‌های دیپلماسی عمومی را حفظ نمی‌کند، بلکه به صورت تدریجی، به سوی از میان رفتن هر گونه احتمال تنش‌زدایی در مناسبات میان دو کشور قرار دارد
پوتین و علی اف درباره تجارت و همکاری‌های اقتصادی روسیه و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.
رییس جمهور جمهوری آذربایجان در بیانیه خود، پیش از انجام تحقیقات و روشن شدن ماهیت این حادثه، این اقدام را «تروریستی» خواند و خواستار مجازات افراد مسئول در آن شد.
لازم است تهران، پاسخ قاطعی برای حضور نیروهای فرا منطقه‌ای به باکو بدهد، تا خواب‌های کج الهام علی‌اف تعبیر نشود.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه ای تأمین تسلیحاتی ایروان توسط هند را «گامی غیردوستانه» توصیف کرد.
روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان، توافقات صورت گرفته درباره تنش ها در قره باغ را مورد بررسی کردند.
الهام علی اف رئیس جمهور گفت: دولت آذربایجان توجه ویژه‌ای به حمایت از حقوق، آزادی‌ها و امنیت آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور دارد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سخنانی مدعی شد که برگزاری رزمایش ها در مرز این کشور موجب ترس باکو نخواهد شد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دعوت الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود به این کشور سفر کرده در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی زنگیلان شرکت کرد. ساخت فرودگاه زنگیلان که پایه آن توسط علی‌اف در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ بنا نهاده شد، طی یک سال و نیم به اتمام رسید. همچنین یک پروژه کشاورزی در زنگیلان نیز با حضور رؤسای جمهوری ترکیه و آذربایجان افتتاح شد. در حاشیه این مراسم الهام علی اف اقدام به وزنه برداری در مقابل اردوغان کرد.
همزمان با حضور رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ارمنستان، رئیس جمهوری آذربایجان با وزیر امور خارجه آمریکا درباره وضعیت منطقه و کریدورهای حمل و نقل و اوضاع آتش بس فعلی گفتگو کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ