یک هیأت از طالبان به‌منظور بررسی مشکلات مهاجرین افغان، به ایران سفر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در بیانیه‌ای ضمن اشاره به بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود، ادعا کرد که هیات ایرانی بعد از مشاهده و اندازه گیری جریان آب سال جاری آبی را به مراتب کمتر از سال نرمال آبی ارزیابی کرده است.
معاون دبیر حزب کمونیست در استان خودمختار «سین کیانگ» چین در رأس هیأتی ۴۰ نفره روز جمعه به دعوت «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به صورت رسمی به تهران سفر خواهد کرد.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.
هیئتی از مقام‌های طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه این گروه، به اسلو پایتخت نروژ سفر کرده اند تا در کنفرانسی درباره افغانستان شرکت کنند.
​چهل‌وششمین رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» همزمان با نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با موضوع پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور روسیه برگزار می‌شود.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان در تلاش هستند تا اعضای هیات رئیسه جبهه اصلاحات را تکمیل کنند.
هیئتی به سرپرستی وزیر دفاع پاکستان به منظور دیدار با مقامات طالبان وارد کابل شد و با معاون نخست‌ وزیر طالبان گفتگو کرد.
عبدالسلام حنفی، عضو هیات مذاکره‌کننده گروه طالبان با ایالات متحده آمریکا بود. زمانی که نیرو‌های طالبان با حکومت افغانستان و حامیان غربی آن درگیر جنگ بودند، در مصاحبه‌ها با خبرنگاران تاکید داشت که طالبان به حفظ حقوق شهروندی و حقوق و آزادی‌های زنان متعهدند.
مصوبه مولدسازی دارایی های دولت، تصویب شده در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ۲۱ آبان امسال به تایید رهبری رسید و بر اساس آن هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت مرکب از هفت عضو: معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل شد. دبیرخانه و مجری مصوبات این هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی است
محمد سرگزی نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور به وزارت امور خارجه تکلیف کرده که هر چه سریع‌تر با اتمام حجت به افغانستان حقابه هیرمند را بگیرند. در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به حوزه سیستان نیز به نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفته شد که به هیات حاکمه افغانستان اعلام کنند در صورتی که حقابه سیستان را ندهند تمام اتباعی را که در استان حضور دارند اخراج خواهند کرد.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
امیرعبداللهیان می‌گوید ایران هیات حاکمه فعلی در افغانستان را به رسمیت نشناخته است اما با حکومت فعلی این کشور ارتباط و گفت و گو‌ دار‌د.
عبدالرحمان راشد، مدیر داخلی وزارت مهاجران گفت: «به همراه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان توافق‌نامه ای امضا می‌کنیم که به چه شکل مشکلات حل شود تا مهاجران داوطلبانه به کشور بازگزدند.»
هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته از زندان اوین و بخش هایی که دچار آتش‌سوزی شده، بازدید کرد.
به دنبال آتش سوزی چند روز گذشته در زندان اوین، هیات چهار نفره‌ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متشکل از ابراهیم عزیزی نایب رییس و یعقوب رضازاده عضو هیات رییسه کمیسیون و همتی و آقازاده از زندان اوین بازدید کرد.
قرار است یک هیاتی عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور به ایران بیاید.
خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع از سفر قریب الوقوع هیاتی از جنبش حماس به سوریه خبر داد.
رییس جمهور روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد که هیاتی متشکل از ده‌ها شرکت بزرگ روسی به زودی به ایران سفر خواهد کرد.
براساس این گزارش، هم‌چنان مقامات بهداشتی دو کشور بر همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف درمانی در افغانستان بر اساس یک تفاهم‌نامه وعده همکاری دادند.
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط امروز با طالبان تعامل می‌کند اما تا دولت فراگیر تشکیل نشود آنها را به رسمیت نمی شناسد این هم منطقی دارد. وقتی یک هیاتی حاکم شد قطعا تعهد و مسئولیت هایی برعهده دارد و باید نسبت به همسایگان به ویژه تعهداتی را انجام دهد.
رئیس هیات اتحادیه اروپا در افغانستان امروز از اخراج خود از کابل توسط دولت موقت طالبان خبرداد.
هیئتی بلندپایه از طالبان برای انجام گفتگوهای تجاری و اقتصادی قرار است به زودی به روسیه سفر کند.
سفر این هیات پنج نفره به تایوان قرار است تا روز دوشنبه ادامه پیدا کند. چین طی روزهای گذشته بزرگترین رزمایش نظامی طی هفت دهه گذشته را در اطراف جزیره تایوان انجام داد. تایپه اعلام کرده که چین با انجام این رزمایش در حال تمرین برای اشغال تایوان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ