وزیر دفاع تایوان می گوید تشدید روابط نظامی این منطقه با آمریکا، ممکن از اقدام جدی از سوی چین را به همراه داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی‌رغم اعتراض‌های دولت چین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد واشنگتن و متحدانش باید سرعت ارسال تسلیحات به تایوان را سرعت ببخشند تا این جزیره بتواند در مقابل چین از خود دفاع کند.
نهنگ‌های قاتل مدتی بعد از فاجعه تایتان، به سه قایق در سواحل ایبریا در جنوب غربی اروپا حمله و آن را غرق کرده‌اند و به نظر می‌رسد این نهنگ‌ها قصد ندارند دست از این کار خود بردارند و گستاخ‌تر و سازمان یافته‌تر شده‌اند. محققان علت این رفتار نهنگ‌ها را بررسی کرده و به این فرض رسیده‌اند که ممکن است یکی از این نهنگ‌ها صدمه دیده باشد و باقی اعضای گروه برای تلافی به قایق‌های عبوری حمله می‌کنند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در ادعایی تنش‌آفرین و ناقض اصل چین واحد، ادعا کرد: ناوهای اروپایی باید در تنگه تایوان گشت‌زنی کنند!
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که فعالیت های جدایی‌طلبان بزرگترین چالش امنیتی در تنگه تایوان است.
سرلشکر صفوی با اشاره به دوران افول آمریکا و صهیونیست‌ها گفت: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها فرا رسیده است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد. ایران باید از این وضعیت تنش آمریکا و اروپا در اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و بر اساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا علیه سه کشور با یک استراتژی مشخص حرکت کند.
«لیز تراس» معتقد است که کشورها باید برای مقابله با چین در پی ارتقای جایگاه تایوان باشند.
در ادامه تنش بین واشنگتن و پکن بر سر جزیره خودمختار تایوان ،سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر از دولت آمریکا خواست ارسال سلاح به تایوان را متوقف کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی گفتیم باید بیانیه‌ای صادر شود و اگر کسی هم ورود نکند من مرتضی محمودوند به عنوان خدمتگزار مردم قطعا در مقابل چین موضوع تایوان را مطرح میکنم که به حق هم است.
دولت چین به قدری درگیر مقابله با بحران‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع کووید خواهد بود که انرژی اضافی برای رسیدگی به مسئله تایوان نخواهد داشت. آن چه باید منتظر آن باشیم این است که پکن باور دارد می‌تواند حزب اپوزیسیون در تایوان را وادار کند تا آن چه چین می‌خواهد را انجام دهند.
چین از این طریق یک سابقه حقوقی ایجاد کرده که می‌تواند موجب تشویق دشمنان تمامیت ارضی ایران شود و در نهاد‌های چندجانبه بین‌المللی محل رجوع باشد. چین که خود در خانه شیشه‌ای نشسته و به اراده مردم تایوان برای استقلال و اعتراض کشور‌های آسه‌آن به اشغال جزایر متعلق به آن‌ها در دریای جنوبی چین با تهدید و مانور نظامی پاسخ می‌دهد، چرا باید به سوی خانه دیگران سنگ پرتاب کند.
به دلایلی همچون حمایت چین از روسیه و ایران، هدف‌گذاری تایوان، سیطره بر اروپا، افزایش توان هسته‌ای، استقرار سلاح در مدار زمین و کنترل پنل‌های خورشیدی باید از چین هراس داشت.
وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید، می‌گوید هواداران نژادپرست باید به صورت مادام‌‌العمر از حضور در ورزشگاه‌ها محروم شوند.
رئیس تایوان ضمن تأکید بر آمادگی برای گفتگو با چین گفت: باید توان دفاعی خود را تقویت و از گرفتار شدن به سرنوشت اوکراین جلوگیری کنیم.
رئیس جمهور آمریکا به‌تازگی مدعی شده که واشنگتن در صورت حمله چین به تایوان، از این جزیره دفاع می‌کند اما به نظر می‌رسد کاخ سفید باز هم برای لاپوشانی این ادعا به دردسر افتاده است!
«جو بایدن»، رئیس کاخ سفید، گفت: «چنانچه چین به تایوان حمله کند، نیرو‌های نظامی آمریکا از این جزیره دفاع خواهند کرد.»
بایدن گفته است که اگر چین حمله بی‌سابقه‌ای به تایوان انجام دهد، آمریکا از تایوان دفاع خواهد کرد.
بنا به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به درخواست همتای چینی خود در خصوص ممانعت از سفر نانسی پلوسی پاسخ منفی داده است.
من گمان می‌کنم که شاهد ادامه مانور‌های نظامی چین خواهیم بود. سناریویی که من را اندکی نگران می‌کند آن است که این مانور هفته‌ها و ماه به طول انجامد و آن گاه این پرسش پیش خواهد آمد:" خب، ایالات متحده برای نشان دادن حمایت بیشتر از تایوان چه خواهد کرد". همیشه احتمال نوعی درگیری بین نیرو‌های نظامی ایالات متحده و چین وجود دارد هر چه بحران بیش‌تر ادامه یابد وضعیت پیچیده‌تر خواهد شد.
چین بر استفاده از زور در صورت لزوم تأکید کرد و گفت: ما با بیشترین صداقت کار خواهیم کرد و نهایت تلاش خود را برای دستیابی به اتحاد مجدد مسالمت آمیز به کار خواهیم بست.
دو کشور چین و ایران به همراه روسیه هسته اصلی قطبی ضدآمریکایی را تشکیل می‌دهند. با بحران اوکراین و افزایش تنش ها در تایوان، باید منافع مشترک تهران، پکن و مسکو را زیر نظر داشت.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اختلافات میان چین و تایوان باید از مسیرهای صلح آمیز حل و فصل شود.
وزارت خارجه چین اعلام کرد کانادا باید پیامدهای بیانیه ضد چینی خود در قبال تایوان را بپذیرد.
روسیه اعلام کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان یک اقدام تحریک آمیز است و واشنگتن باید واقعیت جدید ژئوپلیتیکی را بپذیرد که جایی برای هژمونی آمریکا دیگر نیست.
«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: «اگر پلوسی به تایوان بیاید، به مفهوم مداخله آشکار در امور داخلی چین خواهد بود و عواقب بسیار جدی به دنبال خواهد داشت».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ