وزارت خارجه تایوان مدعی شد که هدف چین از انجام رزمایش گسترده نظامی در اطراف این جزیره، آماده‌سازی برای حمله به تایوان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفارت چین در پاکستان امروز و پس از وقوع حمله تروریستی که کاروان حامل مهندسان چینی نزدیک بندر «گوادر» را هدف قرار داد، به شهروندان خود هشدار داد.
شی جین پینگ رییس جمهور چین اعلام کرد این کشور باید تحت نظارت حزب کمونیست یک سد امنیتی مستحکم در اطراف اینترنت خود ایجاد کند.
واقعیتی که کمتر بدان توجه شده، این است که شی جین پینگ، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه را به شیوه‌ای عریان به نفع سیاست‌های خود پرورش می‌دهد. آنگونه که شورای آتلانتیک نوشته، درست دو هفته قبل از حمله روسیه به اوکراین، در نشستی که شی با پوتین در حاشیه بازی‌های المپیک داشت بر دوستی بدون محدودیت دو بازیگر متعهد شد. بسیاری از محدودیت‌ها از همان زمان آغاز شد.
چین اولین فضانورد غیرنظامی خود را از طریق فضاپیمای پیشرفته به فضا فرستاد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی مدعی حمله سایبری چین به زیرساخت‌های دریایی این کشور شد.
تنش‌ها میان چین و تایوان به دهه‌ها قبل بازمی‌گردد. با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند. ملی‌گرایان چین با تشکیل حکومت جدید در تایپه روابط با پکن را قطع کردند. به گزارش یورونیوز، حکومت تایپه چند ماه بعد در سال ۱۹۵۰ به یکی از متحدان ایالات‌متحده در جریان جنگ کره تبدیل شد. واشنگتن برای حمایت از متحد جدید خود ناوی را به تنگه تایوان فرستاد تا از این جزیره در برابر حمله احتمالی چین محافظت کند.
چینی‌ها ممکن است متوجه شوند که در کنار هم گذاشتن مجموعه‌ای از نیرو‌های متضاد، ممکن است سخت‌تر از آن چیزی باشد که به‌نظر می‌رسد و میانجی‌گری صلح ممکن است دشوارتر از حفظ آن باشد. این هفته، گروه‌های متحد ایران در لبنان در پاسخ به حمله پلیس اسرائیل به مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس، حملات هوایی به اسرائیل را آغاز کردند. اسرائیل با حمله به غزه و لبنان به این موشک‌ها پاسخ داده است. هر‌چند شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، هیچ کمبودی برای حل اختلافات در نشست آتی خود نخواهد داشت.
در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به چین، وزیر راه و شهرسازی نیز با همتای خود ملاقات کرده و تفاهم نامه‌هایی در حوزه ریلی، حمل و نقلی و ناوگان هوایی و مسکن امضا کرده‌اند
وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا به تعهدات خود در قبال تنگه تایوان متعهد باشد و فروش تسلیحات پیشرفته به تایپه را متوقف کند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: اسراییل در سند امنیت ملی خود، ایران را تهدید اول و آمریکا ایران را تهدید سوم خود می داند، ولی قرار بود آمریکا اول با ایران بعد روسیه و سپس چین مقابله کند. قرار نبود روسیه به اوکراین حمله کند، بلکه اوکراین قرار بود به روسیه حمله کند و سرزمین ها را پس بگیرد، ولی روسیه زودتر حمله کرد.
تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین احتمالا تا سال ۲۰۲۷ به ۴۰۰ الی ۵۵۰ برسد و این رقم تا سال ۲۰۳۵ به ۹۰۰ خواهد رسید.
یک هایپرلوپ فوق سریع در چین توانسته است با موفقیت اولین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. این قطار سریع‌السیر در نهایت قرار است امکان حمل مسافر و بار با سرعتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت یا حتی سریع‌تر را داشته باشد.
مهاجرانی در اعتماد نوشت: فرانسوی‌ها اصطلاح معنی‌دار «عقل سرد» را برای اعمال حاکمیت و شیوه حکمرانی به کار می‌برند. ما به جای «عقل سرد» که چینی‌ها استاد کاربری‌اش هستند، از «هیجان داغ» استفاده می‌کنیم. از شورای راهبردی سیاست خارجی همین انتظار می‌رود که در برابر سیاست‌های راهبردی چین در منطقه از تعبیر اخلاقی و عاطفی «جبران کردن» استفاده نکند.
در تایوان ترس از حمله چین، اوج می‌گیرد، اما آن‌ها برای جنگ با همسایه بزرگ خود آماده نیستند
دولت چین ۶ دیپلمات از جمله سرکنسول خود در شهر منچستر انگلیس را پس از آنکه به حمله به یک معترض هنگ‌کنگی متهم شدند، از لندن خارج کرد.
بریتانیا و سایر متحدان آن کشور در بحران اقیانوس آرام با برعهده گرفتن مسئولیت پذیری برای امنیت خود نقش حمایت کننده ارزشمندی را خواهند داشت.
صدر اعظم آلمان بدون اشاره به جنگ افروزی های غرب در اوکراین، برای توقف جنگ در این کشور بر نفوذ چین تاکید کرد.
صدر اعظم آلمان بدون اشاره به جنگ افروزی های غرب در اوکراین، برای توقف جنگ در این کشور بر نفوذ چین تاکید کرد.
در پی ادامه حملات هوایی در سراسر اوکراین طی هفته گذشته، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست این کشور را ترک کنند.
دو راه پیش روی چین قرار دارد: یا پکن می‌تواند چند سال دیگر با مدل اقتصادی فعلی خود ادامه دهد یا آن که مجبور خواهد شد با افزایش این هزینه‌ها یک گذار حتی دردناک‌تر از پیش را انجام دهد.
«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» همتای روس او هفته جاری در اولین دیدار رو در رو پس از حمله روسیه به اوکراین لحن متفاوتی را در اظهارنظرهای عمومی خود بیان کردند، اما جای تردیدی باقی نگذاشتند که شراکت استراتژیک «بدون محدودیت» کشورهای‌شان حفظ خواهد شد.
وزیر امور خارجه تایوان گفت که چین با تمرینات نظامی در نزدیکی جزیره برای آماده سازی خود و حمله به تایوان و تغییر وضعیت موجود در آسیا و اقیانوسیه استفاده می‌کند.
در حالی که وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که چین در مانور نظامی جاری خود، حمله به این جزیره را شبیه‌سازی کرده است، رسانه‌ها از افزایش احتمال سناریوی محاصره تایوان از سوی چین خبر داده‌اند.
وزارت خارجه چین دقایقی پیش از ورد احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هشدار نهائی خود را خطاب به واشنگتن صادر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ