حجت الاسلام رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور بلاروس گفت: بدون تردید سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران می تواند نقطه عطفی باشد بین دو کشور.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم فوتبال ساحلی کشورمان در فینال رقابت‌های کشورهای مشترک‌المنافع برابر بلاروس شکست خورد و نایب قهرمان شد.
در نشست وزیر دفاع بلاروس با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، پیشنهاد افتتاح دفتر وابستگی نظامی در سفارتخانه‌های دو کشور و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی بین دو ایران و بلاروس توسط دو مقام عالی‌رتبه نظامی مورد بررسی قرار گرفت.
سرلشکر باقری در دیدار با وزیر دفاع بلاروس اظهار داشت: کشورهای مستقل و همسو که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دنیای غرب مواجه هستند باید روابط و تعاملات مناسبی داشته باشند.
وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای دفاع بلاروس و ایران امروز تفاهمنامه همکاری نظامی امضاء کردند.
وزیر دفاع جمهوری بلاروس با وزیر دفاع ایران دیدار و گفتگو کرد و تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع ایران و بلاروس امضا شد.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفتگو کردند.
مشهد ـ سفیر بلاروس گفت: بدنبال افزایش همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی تجاری با ایران هستیم.
دیدار رئیس جمهور بلاروس و رئیس مجلس ایران
ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با الکساندر لوکاشنکو با اشاره به نشست مشترکی که دوطرف داشتند، اظهارکرد: توافقات خوبی در زمینه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و راه امضاء شده‌است که امیدواریم گام‌هایی در جهت توسعه روابط بین دو کشور باشد.
وزیر صمت گفت: قرار است توافق‌نامه‌ای درباره امکان تهاتر بین ایران و بلاروس امضا شود، گفت: با الحاق کامل ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ۸۰ درصد تعرفه‌ها بین دو کشور صفر می‌شود.
نقشه راه همکاری‌های همه‌جانبه و هفت سند همکاری در حوزه‌های مختلف تجاری، حمل و نقل، کشاورزی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و بلاروس به امضا رسید.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه به طور رسمی از الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در مجموعه سعدآباد استقبال کرد، پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات خصوصی خود را آغاز کردند.
رئیسی بیان کرد: امیدواریم این دیدار گام‌هایی در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور باشد. مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم. مذاکرات خیلی خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس در این زمینه داشتیم. در سازمان همکاری شانگ‌های و اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خیلی خوبی داشته باشیم و این همکاری‌ها با توجه به منافع مشترک به همکاری بین‌المللی منجر شود.
روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس و تعدادی از وزرای دو کشور پیش از ظهر امروز ۸ تفاهم‌نامه همکاری در سعدآباد امضا کردند.
سرگئی آلینیک وزیر خارجه بلاروس ظهر امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
تیم جودو بانوان بلاروس عنوان قهرمان نخستین دوره بازی های بین المللی نوروز را از آن خود کرد و تیم ملی «الف» نایب قهرمان شد.
معاون اول رییس جمهور گفت: لازمه توسعه روابط اقتصادی و ارتقاء سطح مناسبات تجاری ایران و بلاروس این است که هماهنگی و تعاملی سازنده میان دولت ها و بخش خصوصی دو کشور ایجاد شود.
ملیکا متولی مدافع تیم ملی فوتبال زنان ایران پس از به ثمر رساندن گل پیروزی بخش برابر بلاروس، از دلایل اولین پیروزی تاریخ ایران در برابر این تیم می‌گوید.
تیم ملی فوتبال دختران ایران ۲۱ و ۲۴ آبان در ورزشگاه آرارات تهران به مصاف بلاروس خواهد رفت.
در دیدار معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر صنعت بلاروس بر توسعه روابط تجاری دو کشور و راه اندازی خط تولید مشترک انواع صنایع تاکید شد.
مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران از مذاکرات با هیئتی از بلاروس خبر داد و گفت: مذاکرات برای صدور مواد، تجهیزات و دانش فنی به این کشور ادامه دارد.
تیم جوانان ایران به زودی بازی دوستانه ای را در برابر بلاروس برگزار می کند و به احتمال قوی این بازی دوستانه در بلاروس برگزار می شود.
رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و رئیس دیوان محاسبات بلاروس، تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند. ‌
رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و رئیس دیوان محاسبات بلاروس، تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند. ‌

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ