در نشست وزیر دفاع بلاروس با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، پیشنهاد افتتاح دفتر وابستگی نظامی در سفارتخانه‌های دو کشور و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی بین دو ایران و بلاروس توسط دو مقام عالی‌رتبه نظامی مورد بررسی قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در بیانیه روسیه آمده است: آمادگی خود برای افزایش بیشتر همکاری‌ها با شرکای ایرانی در مبارزه با تروریسم تاکید می‌نماییم.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال هستند، گفت: ذخایر سوخت بنزین امروز ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه پارسال است و مشکلی در تأمین بنزین وجود ندارد.
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
در جریان دیدار و گفتگوی فرمانده ارتش پاکستان با وزیر امور خارجه کشورمان دو طرف بر افزایش همکاری‌های مرزی تاکید کردند.
مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده بر افزایش حضور زنان در حکمرانی با توجه بر توسعه نقش‌پذیری بانوان تاکید کرد.
روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر،بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی تاکید کردند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه افزایش جمعیت نیازمند حل مشکلات معیشتی و فرهنگی است، گفت: درخصوص فرهنگ‌سازی در جامعه و نیروهای مسلح برای فرزندآوری، گام‌های بزرگی برداشته شده است.
زاهدان- رئیس جمهور با تأکید بر گسترش روابط دو کشور ایران و پاکستان از آمادگی برای افزایش انتقال انرژی بین این دو کشور سخن گفت.
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با شاناز ابراهیم، همسر رئیس‌جمهور عراق در تهران دیدار و بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو جانبه در حوزه بانوان تاکید کرد.
وزیر راه و شهرسازی و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه بر توسعه همکاری‌ها در بخش هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای و استفاده از ظرفیت ترانزیت از مسیر دریایی خزر تأکید کردند.
رئیسی بیان کرد: امیدواریم این دیدار گام‌هایی در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور باشد. مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم. مذاکرات خیلی خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس در این زمینه داشتیم. در سازمان همکاری شانگ‌های و اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خیلی خوبی داشته باشیم و این همکاری‌ها با توجه به منافع مشترک به همکاری بین‌المللی منجر شود.
در دیدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با فرمانده نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان (ANF) هر دو مقامات بر افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
روسای جمهور چین و روسیه در گفت‌وگو تلفنی بر اهمیت افزایش روابط راهبردی و تجاری بین دو کشور، علی‌رغم عوامل و شرایط خارجی تأکید کردند.
کنعانی تاکید کرد: همکاری‌های دوجانبه ایران و دولت‌های دیگر در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های متعارف دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین‌المللی بوده و علیه هیچ کشور ثالثی نیست و آمریکا خود بیش از هر کشور دیگری دارای قرارداد‌های فروش و همکاری‌های نظامی و دفاعی در منطقه است و با استقرار پایگاه‌های متعدد و پرشمار نظامی در منطقه، ریسک صلح و ثبات منطقه‌ای را افزایش داده است.
آقای مومنی با تأکید بر اینکه بدترین سال‌های عملکرد اقتصادی سال‌هایی بوده که توزیع قدرت ناعادلانه شده است، بیان می‌کند که بسیار فاجعه آمیز است که ضد عادلانه‌ترین کار‌ها را با عنوان اینکه می‌خواهیم عدالت برقرار کنیم، انجام می‌دهند و این سناریوی تلخ به ویژه در مورد بنزین مکرر اجرا شده است. رویکرد ناعادلانه‌ی توزیع قدرت و ثروت باعث شده که به واسطه فقدان تقاضای موثر برای دانایی، بدنه حکومت از نظر کیفیت کارشناسی با یک سقوط بی سابقه رو به رو شود.
امیر حیدری و سردار پاکپور، بر هم‌افزایی و اتحاد روزافزون نیروی زمینی ارتش و نیروی زمینی سپاه تأکید کردند.
وزیر نیرو در ادامه مذاکرات خود با مقامات بلندپایه ترکمنستان، توسعه همکارهای دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد و دو طرف بر افزایش ظرفیت مبادلات برق و رفع موانع موجود تاکید کردند.
در دیدار علی‌اکبر محرابیان با وزیر امور خارجه ترکمنستان، بر توسعه و تقویت همکاری‌های تهران – عشق‌آباد در زمینه افزایش تعاملات آب و انرژی تاکید شد.
زبیدی با تأکید بر اینکه نفت و گاز ثروت کشور است ، گفت: هم‌اکنون با استفاده از فناوری‌های روزآمد،می‌توان به‌راحتی برداشت از میدان‌های نفت و گاز ایران را ۱۵ تا ۴۰ درصد افزایش داد.
وزیر نیرو در گفت‌وگوی برخط با وزیر انرژی ترکمنستان با اشاره به لزوم افزایش میزان مناسبات دو کشور، بر توسعه همکاری‌های فی مابین در حوزه انرژی تأکید کرد.
امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر سیاست دولت سیزدهم جهت توسعه روابط همه جانبه و بویژه همکاری‌های تجاری - اقتصادی با مالی، از برنامه‌های ویژه تهران جهت افزایش تعاملات اقتصادی با باماکو خبر داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان در گسترش زبان فارسی تقدیر و با اشاره به اولین سفر خارجی آقای رئیسی به تاجیکستان تأکید کردند: انجام این سفر نشان‌دهنده اهتمام دولت برای گسترش روابط با تاجیکستان است و در یک‌سال گذشته نیز سطح روابط افزایش یافته است اما با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ