سازمان اطلاعات آمریکا اعلام کرد چین سریع تر از روسیه مشغول توسعه تسلیحات با سرعت مافوق صوت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: خط ریلی خواف-هرات از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی اهمیت زیادی دارد و ایران را به چین متصل می‌ کند.
شرکت دولتی «چانگ گوانگ ستلایت تکنولوژی» در چین از دستیابی به نقطه عطف بزرگی در فناوری فضایی خبر داد.
تیم ملی اسکیت سرعت در حالی خود را برای بازی‌های آسیایی هانگژو چین آماده می‌کند که هنوز اعزام این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
انستیتو بیست و پنجم «دومین آکادمی علم و صنعت هوافضای چین» برای نخستین بار از انتقال بی سیم موفق با فرکانس سطح تراهرتز (THz) و دستیابی به سرعت انتقال داده ۱۰۰ گیگابیت برثانیه خبر داد. برای نشان دادن تمایز، سیگنال ۵ G با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در آمریکا ایده آل به نظر می‌رسد.
طبق آخرین گزارش ها، چین مشغول آزمایش یک اینترنت بی سیم بسیار سریع با سرعت دانلود ۳۰۰ گیگابیت برثانیه است.
محققان چینی ادعا می کنند نوعی موتور هواپیما ساخته اند که سوخت آن با کارآمدی ۷۹ درصد می سوزد و می تواند تا ۶ برابر سرعت صوت حرکت کند.
چین، قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی کرده است که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند.
در چین قطاری هیدروژنی فعالیت خود را آغاز کرده که می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت حرکت کند و شامل ۴ واگن است.
محققان چینی اخیراً آزمایشی را برای یک فناوری هایپرلوپ در شهر «داتونگ» در استان شاآنشی چین انجام دادند که شامل سه آزمایش ۲۱۰ متری در یک خط مخصوص قطار‌های مغناطیسی بود.
یک هایپرلوپ فوق سریع در چین توانسته است با موفقیت اولین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. این قطار سریع‌السیر در نهایت قرار است امکان حمل مسافر و بار با سرعتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت یا حتی سریع‌تر را داشته باشد.
از ۲۰۱۷ چین، استراتژی رسانه‌ای جدید خود را به دستور رهبر فعلی این کشور برای افزایش نفوذ و اعتبار سرعت بخشید که چهره خود را در جهان پیرایش و پردازش کند و سربرافراشتن شینهوای جدید محصول همین سیاست بود. به این علاوه کنید که چین سال‌هاست برای گسترش حضور فرهنگی برای آموزش زبان و فرهنگ چینی، در تقریبا اکثر قریب به اتفاق کشور‌های جهان انستیتو‌های کونفوسیوس پایه‌گذاری کرده است که دو مرکز از این موسسات نیز در تهران (۱۳۸۷) و مازندران (۱۳۹۸) تاسیس شده است.
علیرغم آن که کاخ سفید امیدوار است نشست شی و بایدن بتواند تلاش برای دستیابی به ثبات را سرعت بخشد چین ممکن است تنها به دنبال یک مهلت زمانی باشد. به عبارت دیگر، دیپلماسی گرگ جنگجو خاموش شده اما نمرده است. اگر صدای هر مقام چینی را با لحنی معقول در ماه‌های آینده شنیدید بدانید احتمالا تنها صدای یک گرگ جنگجو در لباس میش است.
وزارت دفاع آمریکا مدعی است که اگر چین با همین سرعت کنونی ادامه داد تا سال ۲۰۳۵ نزدیک به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای خود خواهد داشت.
نقص فنی یک خودروی تسلا در چین موجب شد به جای توقف شتاب گرفته و این خودرو با سرعت زیاد تصادف کرد.
شی زبان گزارش کنگره در مورد تایوان را ساده می‌کند در حالی که تحلیلگران به دنبال سرنخ‌هایی از اعضای تازه منصوب شده کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست چین هستند.
یک تیم تحقیقاتی دانشگاه ملی فناوری دفاع در ایالت هونان چین طرح هایی برای یک موشک ضد کشتی ۵ متری را منتشر کرده که سرعت آن به حدی بالا است که هیچ سیستم دفاعی نمی تواند آن را شکست دهد.
بزرگترین تونل باد جهان با قطر ۸۰ سانتی متر در چین ساخته شده و بستری مناسب برای انجام تست های مافوق صوت ارزان قیمت را فراهم می کند.
چین با سرعت مشغول افزایش پروازهای فضایی خود است و در همین راستا در کمتر از ۲ ساعت ۲ ماموریت به مدار زمین انجام داد. در یک ماموریت ۲ ماهواره و در دیگری ۳ ماهواره به فضا پرتاب شدند.
ارتش چین دیروز پهپاد WZ-۸ را آزمایش کرده است. سرعت این پهپاد به ۶ تا ۷ ماخ (۷۴۰۰-۸۶۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد که معادل ۳ برابر سرعت سوخو-۲۷ است.
وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگویی بار دیگر ضمن هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا و اشاره به سرعت بالای پیشرفت چین تأکید کرد که جنگ بین این دو کشور منجر به نابودی کل جهان می‌شود.
اعمال تحریم‌های بیش‌تر جامعه بین المللی در سال ۲۰۱۷ و همه گیری کووید-۱۹ کره شمالی را به سمت روش‌های غیرقانونی فزاینده برای دستیابی به ارز خارجی سوق داده است. برای مثال، طبق گزارش Chainalysis یک پلت فرم داده بلاک چین در سال ۲۰۲۲ میلادی کره شمالی ۱.۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال را در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی به سرقت برده است.
چین به سرعت در حال توانمندسازی نیروهای مسلح خود است و به تازگی اقدام به راه‌اندازی یک ناو هواپیمابر جدید کرده‌است. از ناظران غربی، در زمینه قدرت نظامی، یک تغییر عمده در توازن جهانی است.
آمریکای در حال افول که گرفتار مشکلات اقتصادی داخلی و درگیر بحران های خودساخته بین المللی است، به امید کاستن از سرعت قطار توسعه همه‌جانبه چین به سازوکارهای مختلف متوسل شده است.
یک پرواز عادی از کوالالامپور به تایوان از دریای جنوبی چین عبور می کند و زمان پروازی آن کمتر از پنج ساعت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ