بر اساس افسانه‌های چندصد سالۀ محلی، در مکان کلیسای جامع شهر لستر قبلا یک معبد باستانی وجود داشته است. حالا تازه‌ترین کاوش‌ها صحت این افسانه را تایید کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در آثار برخی از نویسندگان یونانی و رومی عهد باستان، نام یک موبد ایرانی به عنوان نخستین کسی ذکر شده که انواع مختلف جادو و از جمله توانایی احضار ارواح و گفتگو با آنان را به یونانیان آموخت.
هیچ کس نمی‌داند بادگیر‌ها چقدر قدمت دارند. در آثار هنری مصر باستان آنچه را ممکن است بادگیر‌های متعلق به سه هزار سال پیش باشد، نشان می‌دهند، اما برخی پژوهشگران بر آن هستند که ساختار‌های یافت‌شده در بقایای یک معبد ایرانی قدیمی‌ترین بادگیر‌های واقعی هستند.
باستان‌شناسانی که در کشور «پرو» مشغول کاوش بودند یک راهرو مُهر و موم‌شده ۳،۰۰۰ساله مشهور به «گذرگاه کرکس» را کشف کرده‌اند که گمان می‌رود به دالان‌هایی منتهی می‌شود که داخل محوطه‌ای قرار دارند که زمانی معبد عظیم تمدن باستانی «چاوین» بوده است.
راهبان معبد با گذراندن تمرینات سخت، توانایی انجام کارهای خارق العاده را کسب می‌کنند. در ویدئوی زیر شکستن چند قطعه سنگ توسط یک راهب را مشاهده می‌کنید.
یزد- مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به تکمیل ظرفیت برخی مدارس در نواحی یک و دو یزد و شهرستان‌های اردکان و میبد، عدالت بخشی و تقویت ۵۶ مدرسه حاشیه شهر را اولویت این سال تحصیلی برشمرد.
معبد یا کاخ خورهه بنایی بزرگ و باستانی است که ستون‌های سنگی آن یاد و خاطره تخت جمشید را در ذهن شما زنده می‌کند. این مکان تاریخی در دو دوره باستانی و اسلامی ایران مورد استفاده بوده است. محوطه تاریخی خورهه دارای ۳۰۰۰ مترمربع وسعت دارد که از یک بنای کاخ شامل بخش درونی، اتاق‌های متعدد و محوطه بیرونی تشکیل شده است.
درخت انجیر معابد ۵۰۰ ساله کیش که یک اثر گردشگری بود بر اثر هَرَس غیراصولی از بین رفت. سرپرست معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش گفت: نگاه فضای سبزی به این اثر گردشگری و هَرَس غیراصولی باعث از دست رفتن ارزش گردشگری این درخت شد. با مواد نگهدارنده خاصی از این درخت مواظبت میشد.
یک انفجار با شدت کم در نیمه شب چهارشنبه در آمریتسار پنجاب در نزدیکی معبد طلایی رخ داد که سومین انفجار در هفته جاری بود.
در طول حفاری‌ها و کاوش‌های مداوم معبد، کاتلین مارتینز از دانشگاه سانتو دومینگو در جمهوری دومینیکن و همکارانش این سازه را در عمق ۱۳ متری زیر زمین کشف کردند. این تونل ۲ متری در میان ۱۳۰۵ متر ماسه سنگ حفر شده بود.
باستان‌شناسان هفت سر گاو را در اطراف یک محراب معبد پیدا کردند که به نظر می‌رسید در آنجا به حالت عبادت بر روی زمین قرار گرفته بودند. محققان می‌گویند کشفیات جدید نور تازه‌ای بر زندگی مذهبی و آیین‌های این شهر باستانی می‌تاباند.
باستانشناسان موسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی پیشگیرانه فرانسه (INRAP)، یک گورستان و معبد فرانسوی-رومی را در استان تاریخی برتانی در شمال‌غربی فرانسه کشف کرده‌اند که حاوی اشیاء باستانی بسیار جالب توجهی است.
در یک حادثه فرونشست زمین در یکی از معابد هندوها در ایالت مادیا پرادش دستکم ۳۵ نفر جان باختند.
باستان‌شناسان در سقف معبد اِسنا نزدیک اقصر در مصر علیا، تصویر نادری از صور فلکی کشف کرده اند.
یکی از پیکر‌های یافت‌شده متعلق به یک فرد شش ساله بود و جمجمه آن به شکل هدفمندانه‌ای از ریخت‌افتاده شده بود. دو تپه‌ی دیگر هنوز بررسی نشده‌اند.
باستان‌شناسان در دهستانی به نام اوتررا (Utrera) در اسپانیا واقع در استان سویا بقایای یک کنیسه‌ی قرن چهاردهمی را کشف کرده‌اند.
جالب‌ترین وجه برای معرفی حجتی کرمانی این است که پدرش یک موبد زرتشی به نام «مرزبان»‌ بوده است.
گفته می‌شود که بزرگترین مومیایی کشف شده در این محوطه متعلق به مردی به نام «خنومجِدِف» - یک موبد، بازرس و سرپرست اشراف - است.
معابر پیشنهادی جهت تغییر نام مربوط به مناطق یک، دو، سه، چهار، یازده، دوازده، پانزده، شانزده، هفده، بیست بودند که پس بررسی و تصویب در صحن شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری ابلاغ خواهد شد.
تایباد ـ مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: دوغارون یک معبر مرزی راهبردی است و زیرساخت‌های ایمنی آن باید در همه حوزه‌ها تقویت شوند.
تایباد ـ فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ۶۱ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی از یک تبعه افغانستانی در معبر زمینی دوغارون کشف و ضبط شد.
باستان‌شناسان تونل باستانی ۱۳۰۵ متری را زیر معبدی در مصر کشف کرده‌اند که احتمال دارد کاوشگران را به «کلئوپاترا» برساند. گمان می‌رود این تونل بزرگ در مقطعی از تاریخ برای انتقال آب به شهروندان استفاده می‌شد.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: به زودی کمیسیون نام‌گذاری معابر شورای شهر تهران، نام‌گذاری یک معبر پایتخت به نام سازمان همکاری اقتصادی را بررسی می‌کند.
سخگوی شهرداری تهران گفت: به زودی کمیسیون نام‌گذاری معابر شورای شهر تهران، نام‌گذاری یک معبر پایتخت به نام سازمان همکاری اقتصادی را بررسی می‌کند.
این قایق حامل بیش از ۵۰ زائر هندو بوده که در حرکت به سمت یک معبد قدیمی هندوها در شهر «بودا» در شمال بنگلادش دچار سانحه و واژگونی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ