باستان‌شناسان در دهستانی به نام اوتررا (Utrera) در اسپانیا واقع در استان سویا بقایای یک کنیسه‌ی قرن چهاردهمی را کشف کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیستم ایمنی بدن ما از چند دفاع هوشمند ساخته شده است اما اگر این سیستم های دفاعی از بین بروند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند ام اس (MS) شود. دانشمندان ممکن است راهی جدید برای کنترل پاسخ های خودایمنی بالقوه خطرناک یافته باشند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق با تلاش مأموران این پلیس خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از اجرای طرح‌های امنیت محله محور، دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر و معتادین متجاهر محلات شهر تهران طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.
کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده‌است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم‌ها مفید می‌باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند. حشرات، عنکبوت‌ها و حتی تارشان، کرم‌ها، قورباغه‌ها، سخت پوستان، باکتری‌ها و آمیب‌ها، میکروفسیل‌های دریایی، چوب، گل‌ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا ۱۳۰ میلیون سال قبل یافت می‌شده‌است.
در کاوش‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در سایت باستانی میدان سنت آمبروزیو در میلان انجام شد، بقایایی انسانی از دوره‌های مختلف تاریخی کشف شد. محققان با بررسی یکی از این اسکلت‌ها که متعلق به قرن ۱۴ میلادی بود، به نتایج هولناکی دربارۀ انجام وحشتناک‌ترین شیوه‌های شکنجه در آن دوران رسیدند.
پلیس مکزیک اجساد ۱۳ نفر را در یخچال‌های مختلف در یک ساختمان پیدا کرد.
وایکینگ‌ها سکه‌های اسلامی را به عنوان اشیائی ارزشمند و زیبا می‌شناختند؛ به همین خاطر بود که اشیائی تزیینی مانند سنجاق سینه را با تقلید از طرح سکه‌های اسلامی ساخته بودند.
پلیس ایندیاناپولیس روز سه شنبه اعلام کرد سه جسد و یک فرد مست را در یک خودرو پارک شده در پارکینگ یک مدرسه ابتدایی پیدا کرده است.
اهواز- فرمانده انتظامی خوزستان از کشف انبار دپوی کالای قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.
وایکینگ‌ها سکه‌های اسلامی را به عنوان اشیائی ارزشمند و زیبا می‌شناختند؛ به همین خاطر بود که اشیائی تزیینی مانند سنجاق سینه را با تقلید از طرح سکه‌های اسلامی ساخته بودند.
باستان‌شناسانی که در کشور «پرو» مشغول کاوش بودند یک راهرو مُهر و موم‌شده ۳،۰۰۰ساله مشهور به «گذرگاه کرکس» را کشف کرده‌اند که گمان می‌رود به دالان‌هایی منتهی می‌شود که داخل محوطه‌ای قرار دارند که زمانی معبد عظیم تمدن باستانی «چاوین» بوده است.
در طول حفاری‌ها و کاوش‌های مداوم معبد، کاتلین مارتینز از دانشگاه سانتو دومینگو در جمهوری دومینیکن و همکارانش این سازه را در عمق ۱۳ متری زیر زمین کشف کردند. این تونل ۲ متری در میان ۱۳۰۵ متر ماسه سنگ حفر شده بود.
بیست گور انسان که بیشتر آن‌ها مردان جوان بودند در دو گروه مربوط به دو دوره‌ی زمانی مختلف این محوطۀ باستانی پیدا شدند.
باستان‌شناسان هفت سر گاو را در اطراف یک محراب معبد پیدا کردند که به نظر می‌رسید در آنجا به حالت عبادت بر روی زمین قرار گرفته بودند. محققان می‌گویند کشفیات جدید نور تازه‌ای بر زندگی مذهبی و آیین‌های این شهر باستانی می‌تاباند.
باستانشناسان موسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی پیشگیرانه فرانسه (INRAP)، یک گورستان و معبد فرانسوی-رومی را در استان تاریخی برتانی در شمال‌غربی فرانسه کشف کرده‌اند که حاوی اشیاء باستانی بسیار جالب توجهی است.
برخی از مورخان و شیمیدانان در حال بازسازی عطری هستند که احتمالا کلئوپاترا از آن استفاده می‌کرده است. آن‌ها این کار را با بررسی دستورالعمل‌های ثبت شده در متون مصری و کتیبه‌های روی دیوار‌های معابد انجام می‌دهند.
باستان‌شناسان در سقف معبد اِسنا نزدیک اقصر در مصر علیا، تصویر نادری از صور فلکی کشف کرده اند.
یکی از پیکر‌های یافت‌شده متعلق به یک فرد شش ساله بود و جمجمه آن به شکل هدفمندانه‌ای از ریخت‌افتاده شده بود. دو تپه‌ی دیگر هنوز بررسی نشده‌اند.
بر اساس افسانه‌های چندصد سالۀ محلی، در مکان کلیسای جامع شهر لستر قبلا یک معبد باستانی وجود داشته است. حالا تازه‌ترین کاوش‌ها صحت این افسانه را تایید کرده‌اند.
این کشف در محدودۀ شهر باستانی گیرسو واقع در استان ذی‌غار عراق اتفاق افتاده است. گیرسو یکی از شهر‌های تمدن سومر بوده است که از قدیمی‌ترین تمدن‌های بین‌النهرین به حساب می‌آید. قدمت سکونت در شهر گیرسو به ۴۹۰۰ سال قبل برمی‌گردد.
گفته می‌شود که بزرگترین مومیایی کشف شده در این محوطه متعلق به مردی به نام «خنومجِدِف» - یک موبد، بازرس و سرپرست اشراف - است.
تایباد ـ فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ۶۱ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی از یک تبعه افغانستانی در معبر زمینی دوغارون کشف و ضبط شد.
باستان‌شناسان تونل باستانی ۱۳۰۵ متری را زیر معبدی در مصر کشف کرده‌اند که احتمال دارد کاوشگران را به «کلئوپاترا» برساند. گمان می‌رود این تونل بزرگ در مقطعی از تاریخ برای انتقال آب به شهروندان استفاده می‌شد.
تایباد ـ مدیرکل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: ۷۰ کیلوگرم بذر آنغوزه قاچاق در معبر زمینی دوغارون کشف و ضبط شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ