در آثار برخی از نویسندگان یونانی و رومی عهد باستان، نام یک موبد ایرانی به عنوان نخستین کسی ذکر شده که انواع مختلف جادو و از جمله توانایی احضار ارواح و گفتگو با آنان را به یونانیان آموخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
‌محسن رنانی نوشت: نمی‌دانم از این یکدست‌سازی چه خیری دیدند که دست بر‌نمی‌دارند؟ آیا دولت یکدست و مجلس مطیع، مشکلات کشور را حل کرد؟ چرا هنوز متوجه نشده‌اند که مشکلات کشور را باید با مشارکت و همت همه جامعه و همه نهاد‌های مدنی حل کنند و نظام و دولت دیگر به تنهایی توان حل بحران‌ها را ندارند؟
‌محسن رنانی نوشت: نمی‌دانم از این یکدست‌سازی چه خیری دیدند که دست بر‌نمی‌دارند؟ آیا دولت یکدست و مجلس مطیع، مشکلات کشور را حل کرد؟ چرا هنوز متوجه نشده‌اند که مشکلات کشور را باید با مشارکت و همت همه جامعه و همه نهاد‌های مدنی حل کنند و نظام و دولت دیگر به تنهایی توان حل بحران‌ها را ندارند؟
دیروز بعد از ۵ ماه اوراق مالی اسلامی منتشر شده و برخی معتقدند انتشار این نوع اوراق اولین گام به سوی سیاست انبساطی پولی است.
سنت دادن یک شاخه زیتون به فاتحان تا اولین بازی‌های المپیک مدرن در سال 1896 ادامه یافت، این اولین دوره بازی‌ها بود که به شرکت کنندگان مدال اهدا می‌کرد.
چرا ژوزه مورینیو مدال نایب قهرمانی خود در لیگ اروپا را به یک هوادار کودک داد؟ آیا این اولین بار است که مربی پرتغالی چنین کاری می‌کند؟
گورستانی که تفکر پایه‌ریزی آن با هدف پایان‌دادن به قبرستان‌های متعدد در پایتخت ایران در سال ۱۳۴۵ شکل گرفت، در نهایت در ۲۷ تیر ۱۳۴۹، اولین میهمان دائمی خود را پذیرا شد؛ پس از «محمدتقی خیال» که در قطعه یک، ردیف یک و شماره یک به خاک سپرده شد، حدود یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر دیگر هم در بزرگ‌ترین گورستان ایران ساکن شدند تا شهر بزرگی از مردگان در جنوب تهران و در محدوده منطقه ۱۹ شکل بگیرد.
ساندار پیچای درباره اینکه آیا به نظرش گوگل فرصت اول بودن در حوزه چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از دست داده گفت: «در طول تاریخچه کاری ما بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته که ما در آن اولین نفری نبوده‌ایم که چیزی به بازار عرضه کرده‌ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین ایمیل یا اولین محصول نقشه‌برداری را توسعه ندادیم. مواقعی وجود دارد که اولین بودن اهمیت زیادی دارد، اما یک یه وقت‌هایی هم هست که مهم نیست.»
واقعیت این است که ترکیه و روسیه برخلاف ایران تصور تهدیدآمیزی از نقش اسرائیل در جمهوری آذربایجان، کریدور زنگزور و تهدید مرز مشترک ایران و ارمنستان ندارند. اولین قدم درک این نگرانی‌ها و پیگیری احتمالی مذاکرات منطقه‌ای مشترک خواهد بود.
صف‌آرایی جدید، جلیلی‌ها را برای انتخاباتی پرشور آماده می‌کند تا قبل از هر صف‌بندی سیاسی، سربازان جبهه جلیلی‌ها در جای خود قرار گیرند. جلیلی که به‌خوبی دریافته شناخت و هدایت افکارعمومی، رمز موفقیت پیروزی در انتخابات است، با چشم‌انداز انتخابات مجلس ۱۴۰۲، افراد موسوم به «دولت در سایه» خود را در صداوسیما سازماندهی کرده است. چه آن‌که ابزاری قدرتمند هم‌چون صداوسیما در اختیار جناح سیاسی خاص هم‌چون برادران جلیلی، به ابزاری مهم برای آن‌ها تبدیل خواهد شد تا برای اولین بار از پله‌های ساختمان پارک وی به بهارستان بروند.
امروز مطالبی همچون جدیدترین خبر از ربع سکه‌های بانک مرکزی، پیش بینی | فردا بورس باز هم مثبت می‌شود؟، اخبار مهم برای بورس فردا کدامند؟، آیا منتظر التهاب در بازار‌ها باشیم؟، خبری مهم برای سهامداران نوری، بهترین صندوق در صندوق‌های بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون مهم‌ترین دلیل جذابیت بورس در سال ۱۴۰۲، پیش بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آتی، خودروی ۷۰۰ میلیونی در بازار خودرو، سود خالص سهم کدام نماد ۱۲۰ درصد افزایش یافت؟، بهترین و بدترین نماد‌های بورسی در سال ۱۴۰۱، آیا امسال هم خرید طلا و سکه سودآور است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
شاخص کل سهام در اولین روز کاری سال ۱۴۰۲ با رنگ سبزی همراه بود و توانست با رشد ۱.۹۳ درصدی خود را به یک قدمی مرز ۲ میلیون واحدی برساند و اکنون تنها یک فاصله کمتر از ۵ درصدی از سقف تاریخی خود دارد. آیا فردا وارد کانال ۲ میلیون واحدی خواهد شد؟
یکی از وظایف ستاره شناسان، رصد سیارک ۲۰۲۳ DW و همچنین بسیاری از سیارک‌های دیگری است که احتمال می‌رود روزی به زمین برخورد کنند. به گفته اخترشناسان، علیرغم اینکه سیارک DW ۲۰۲۳، اولین جایگاه در لیست خطر را به خود اختصاص داده است، اما احتمال برخورد آن به زمین بسیار کم است. به گفته دانشمندان ناسا، احتمال برخورد، ۱ در ۳۶۰ تخمین زده شده است و گفتنی است که با دریافت داده‌های بیشتر محققان، این عدد دائما در حال تغییر است.
ادعای هی مبنی بر موفقیت دستکاری ژنتیکی اش هنوز تایید نشده است. در واقع، هنوز مشخص نیست که آیا این آزمایش موفقیت آمیز بوده یا خیر، جدای از پیچیدگی‌های اخلاقی که این روش دارد.
این اولین بار نیست که این افراد بدون توجه به هزینه‌هایی که برای کشور و سینمای ایران ایجاد می‌کنند؛ تفکر خود را فریاد می‌زنند و آخرین بار هم نخواهد بود، اما پرسش اینجاست که صداوسیما چطور می‌خواهد جلوی مهمانان هزینه‌تراش خود را بگیرد؟ آیا وقت آن نرسیده در خصوص استفاده از برخی چهره‌ها و پخش زنده برخی برنامه‌ها تجدیدنظر کنیم؟
بعد از انتقال رکوردشکن انزو فرناندز به چلسی، هواداران این تیم بی‌صبرانه منتظرند تا جواب این سؤال را پیدا کنند که آیا انزو فردا مقابل فولام اولین بازی‌اش را برای آبی‌ها انجام خواهد داد؟
نکاتی مبهم درباره مهاجرت سارا وجود دارد که احتمالا نیاز به واکاوی بیشتر دارد. اولین و مهم‌ترین آن نکات می‌تواند بررسی‌کردن دلیل مهاجرتش باشد؛ آیا او به دلیل مسائل سیاسی از ایران رفته است؟
پرسش علی دایی درباره اینکه «آیا می‌خواستند تروریست بازداشت کنند؟» اشاره به اتفاقی تاریخی دارد که دست بر قضا آن هم بر کسی پوشیده نیست. ماجرای این یکی مربوط به اسفند ۱۳۹۸ است که نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران در اقدامی خبرساز هواپیمایی دوبی به قرقیزستان را در بندرعباس به زمین نشاندند؛ در آن پرواز عبدالمالک ریگی حضور داشت که بعد از بازداشت، به اوین برده شد و سرانجام هم به دار آویخته شد. بعد از آن تا به الان، مشابه اتفاق مذکور، اینکه بخواهند هواپیمایی را به زمین بنشانند، رخ نداده یا اینکه اگر رخ داده، خبرش رسانه‌ای نشده است.
رییس فدراسیون بوکس ایران برای شرکت در رقابت‌های مشتزنی جوانان جهان راهی این کشور شده و حالا تردیدهایی درباره بازگشت اعضای تیم ملی جوانان نیز وجود دارد. آیا با یک پناهندگی دسته‌جمعی روبرو هستیم
روز گذشته فائزه هاشمی دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اوین با خانواده‌اش ملاقات کرد.
«جیدیپ بینز» شروع به بررسی چگونگی انتقال استرس از فردی به فرد دیگر در موش‌ها کرد. او متوجه شد که یک موش هنگام استرس از غدد مقعدی خود عامل شیمیایی فِرِمون را ترشح می‌کند که سپس توسط موش مجاور استشمام می‌شود. اتصالات عصبی در موشی که بوی فرمون ترشح شده را استشمام می‌کند تغییر می‌کند و شبیه به موشی می‌شود که برای اولین بار عامل استرس‌زا را تجربه کرده است.
شکست در بازی اول فصل اریک تن‌هاخ و منچستریونایتد را با طوفانی از انتقادها مواجه کرده است. آیا مربی هلندی و تیمش از این طوفان به سلامت عبور می‌‌کنند؟
گروه صنعتی ایران خودرو، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، هایما 8S و 7X، دو محصول جدید خود را معرفی کرد.
کسی که در بنگاه اقتصادی کارش را آغاز می‌کند، اولین کسی را که منصوب می‌کند، مسئول بازرگانی و فروش است؛ گویی این مسئول بازرگانی و فروش در برخی از بنگاه‌های اقتصادی سرقفلی دارد. در بحث سرمایه گذاری‌ها، آیا به موضوعات شرکت توجه می‌شود یا تحت تأثیر فشار‌های سیاسی یا منفعت شخصی است؟ آیا پروژه‌ها دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند و بموقع اجرا می‌شوند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ