سپهبد حاج علی رزم‌آرا که در تیرماه ۱۳۲۹ به نخست‌وزیری رسیده بود قصد داشت قرارداد الحاقی نفت (معروف به قرارداد گس-گلشائیان) را در مجلس به تصویب برساند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگنده های نسل پنجمی اف 22 رپتور و اف 35 لایتنینگ را باید پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان بشمار آورد بنابراین می توان تصور کرد که این دو جنگنده در یک عملیات نظامی مشترک چقدر می توانند تأثیرگذار باشند اما این تصوری کاملا اشتباه است.
ایران در یک «بن بست سیاست خارجی» قرار دارد. چین و روسیه تصور می‌کنند، هر اقدامی که انجام دهند، حتی اگر به ضرر ایران باشد، ایران نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد و با یک بیانیه و اعتراض لفظی، مسئله تمام می‌شود. درواقعیت نیز وقتی چین این رفتار مشابه را انجام داد و مالکیت جزایر سه گانه را متعلق به ما ندانست، اقدام خاصی انجام ندادیم. چرا این کار را کردیم؟ چون ما در تحریم شدید قرار داریم و بیشترین صادرات نفت را به چین انجام می‌دهیم و اغلب وارداتمان نیز از همین کشور است. روسیه نیز بیش از بحث تجاری در بعد نظامی و تسلیحاتی با ایران همکاری دارد.
ژولیوس سزار، دولتمرد و ژنرال نظامی رومی بود که در سال ۱۰۰ قبل‌ازمیلاد متولد و در ۱۵ مارس سال ۴۴ قبل‌ازمیلاد به قتل رسید. قدرت و محبوبیتِ روبه‌افزایش او در میان مردم روم، به همراه جاه‌طلبی بی‌نظیرش او را آماج حملات قرار داده بود.
شریعتمداری نوشت: در این زمینه پرسشی از تهیه‌کنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور می‌کنند این جرایم نقدی می‌تواند مانع کشف حجاب باشد؟! آنهم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند؟! و آیا تامین این مبالغ ناچیز و حتی صد‌ها و هزاران برابر آن برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند، کمترین زحمتی دارد؟!
درست زمانی که تصور نمی‌شد پاکستان بتواند بیش از این در باتلاق سیاسی و اقتصادی فرو برود، به نظر می‌رسد رهبران نظامی و غیرنظامی‌اش توانسته‌اند یک بحران دیگر هم ساخته و پرداخته کنند. استفاده از نیرو‌های نظامی برای بازداشت عمران‌خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، در محدوده جغرافیایی دادگاه عالی اسلام‌آباد بازتابی است از ناتوانی رهبران سیاسی پاکستان برای ارائه راهبردی منسجم جهت مقابله با گرفتاری‌های اقتصادی و سیاسی این کشور.
مشکل واقعی نظام آموزشی در غیبت مردم، نخبگان و معلمان در شکل‌گیری آموزش اعم از موضوعات آموزشی و شیوه و نیز محتوای آموزش است. در هر سه زمینه شکاف عمیقی میان یک نظام آموزشی مطلوب با آموزش رسمی موجود دیده می‌شود. شیوه موجود مبتنی بر حفظیات، محتوای آن‌ها بعضا نادرست و سوگیرانه و موضوعات نیز به شدت بی‌ربط یا کم‌ربط با نیاز‌های روزمره و اولویت‌های جامعه است؛ و با توجه به وضعیت خطیر معیشت آموزگاران و بودجه کم آموزش و پرورش، تصور می‌رود که در ادامه وضع آموزش بدتر هم خواهد شد. مشکل اصلی طبقاتی شدن آموزش نیست، مشکل فراتر از آن است.
جلیلی با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ فرهنگ و تمدن واقعی هستیم، تصریح کرد: وجود و ماهیت دفاع مقدس بدون بسیج نیرو‌ها و حضور گسترده، وسیع و دائمی مردم قابل تصور نبود و در جنگ فرهنگی نیز باید بتوانیم ساز و کار‌هایی برای حضور گسترده مردمی طراحی و اجرا کنیم. در حوزه سیاسی ما توانستیم نظامی را پایه ریزی کنیم که با همه نظام‌های موجود در دنیا فرق می‌کرد؛ مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی یک مدل جدید را به جهان ارائه کرد و نهاد‌های مختلف مردم سالاری شکل گرفت.
روایت سید ضیا قدری عجیب است، ولی به هر حال خود او گفته است و صدرالدین الهی که نقل کرده و پارسال درگذشت نامی بسیار معتبر در روزنامه‌نگاری بود. با این همه باور این که سید ضیا در میانۀ سلسله مصاحبه‌ها و نشست‌هاشان ناگهان عصر همان ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ تا خبر را در روزنامه می‌بیند جلسه را ترک کند و یک ساعت بعد برگردد و بگوید در این فاصله یک‌راست نزد شاه رفته بود تا درباره درگذشت دکتر مصدق صحبت کند دشوار است، اما او این را گفته و در کتاب «سید ضیا عامل کودتا» هم آمده کما این که در جای دیگری هم ادعا می‌کند باز در یک لحظه تاریخی نزد شاه بوده آن هم زمانی که خبر ترور رزم‌آرا نخست‌وزیر وقت را آوردند. آن یکی در ۱۲ اسفند ۱۳۲۹ و این در ۱۴ اسفند ۱۳۴۵.
رستمی با بیان اینکه ۴۴ سال ایستادگی این نظام نشان‌دهنده ارتباط انقلاب اسلامی با اراده الهی است، عنوان کرد: نظام ما در برابر هجمه‌هایی تاب آورده که تنها یکی از آن‌ها برای از پا در آوردن یک کشور کافی است. هر بار دشمن سعی کرده به ما ضربه بزند، نظام اسلامی ما قوی‌تر شده است.
رستمی با بیان اینکه ۴۴ سال ایستادگی این نظام نشان‌دهنده ارتباط انقلاب اسلامی با اراده الهی است، عنوان کرد: نظام ما در برابر هجمه‌هایی تاب آورده که تنها یکی از آن‌ها برای از پا در آوردن یک کشور کافی است. هر بار دشمن سعی کرده به ما ضربه بزند، نظام اسلامی ما قوی‌تر شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: 44 سال شما هر گزینه‌ای را که دارید در سخت‌ترین شکلش علیه یک ملت یران به کار بردید. از همان روزهای اول انقلاب ناامنی و ترور؛ چقدرش را استفاده کرده‌اید. 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندید.
طبق آخرین یافته‌ها، سازمان جاسوسی - تروریستی موساد با هدف بهره‌گیری از فضای اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور، در صدد ترور یک مقام نظامی و انجام چندین عملیات خرابکاری در شهرهای بزرگ کشور و نیز انتقال مواد منفجره در مقیاس بالا از مرزهای دریایی جنوب کشور بود
سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه تحلیل اشتباهی میان اصولگرایان شکل گرفت؛ مبتنی بر این تحلیل اشتباه هم انتخابات مجلس در سال ۹۸ و هم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شد. این تحلیل که اگر اصلاح‌طلبان، طیف‌های میانه‌رو در یک کلام غیرخودی کنار گذاشته شوند، جامعه به سمت جناح راست میل می‌کند و تسلیم آن‌ها می‌شود. این تحلیل اشتباه بود و فکر می‌کنم، امروز بسیاری از فعالان سیاسی در جناح راست به این نتیجه رسیده‌اند که تحلیل اشتباهی داشته‌اند. این تصور اشتباه که اگر در حاکمیت همه خودی باشند و یکدست شوند، مشکلات مملکت حل می‌شود، ریشه بسیاری از مشکلات است.
رژیمی که از کودتای ۲۰۱۳ تکامل یافته یک دیکتاتوری نظامی است. موقعیت ریاست جمهوری مصر به حدی تضعیف شده که نمی‌توان تصور کرد رئیس جمهور بتواند بر خلاف منافع دستگاه نظامی عمل کند بدون این که متحمل عواقب شدید شود.
منابع خبری امروز سه شنبه از ترور یک نظامی عالی رتبه وابسته به دولت مورد حمایت ریاض خبر دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه تامر کیلانی یکی از فرماندهان گروه مقاومتی بیشه شیرها (عرین الاسود) را در بخش قدیمی شهر نابلس ترور کرد.
یک منبع وابسته به پلیس عراق از ترور یک مقام وابسته به سازمان بدر در شرق بغداد خبر داد.
یک منبع وابسته به پلیس عراق از ترور یک مقام وابسته به سازمان بدر در شرق بغداد خبر داد.
مطهری گفت: برخی جریان‌ها اساسا از شنیدن صدای مخالف و منتقد هراس دارند. متأسفانه یک تفکر خطرناک که در کشور ساری و جاری است، این است که هیچ‌گونه نقد یا اعتراضی به جمهوری اسلامی ایران وارد نیست؛ چرا‌که این نظام یک نظام مبتنی بر تفکرات اسلامی است و با این تصور هرگونه گفتگو، نقد یا اعتراضی مردود قلمداد می‌شود.
رئیسی در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» آمریکا: باید به محققان اجازه داده شود تا به طور آزادانه مسئله هولوکاست را بررسی کنند. برای حل مسئله فلسطین، باید به آرای آحاد مردم در این جامعه مراجعه شود تا بتوان نظامی مبتنی بر نظر مردم تشکیل داد. اقدام دولت آمریکا و شخص ترامپ در ترور حاج قاسم سلیمانی، یک جنایت بود. مسئله ترور حاج قاسم سلیمانی را تا اجرای عدالت باید پیگیری کنیم.
اوکراین ضمن اعلام پیشروی ده‌ها کیلومتری نیرو‌های نظامی خود در جبهه جنوب اعلام که کنترل یک شهر کلیدی واقع در شرق این کشور را بار دیگر در دست گرفته است. در شرایطی که تصور می‌شد نیرو‌های اوکراینی عملیاتی بزرگ را در جنوب کلید خواهند زد، این خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین در شمال شرق بود که به هدف اصلی چند روز اخیر ارتش اوکراین تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که ارتش کی‌یف در سه روز گذشته ارتش اوکراین بیش از یک سوم مناطق خارکف را که تحت کنترل روس‌ها بود، پس گرفته‌اند.
«پس از تلاش اخیر جهت ترور الکساندر دوگین که در نهایت به ترورِ دختر وی ختم شد، بر میزان اهمیتِ الکساندر دوگین افزوده می شود. در این چهارچوب، ملی گرایانِ روسی خواستار انتقام جویی شده اند با این حال با توجه به اینکه به نظر می رسد کرملین هیچ حد و مرزی را برای خود و عملیات نظامی اش در اوکراین به رسمیت نمی شناسد، بعید است که نظام سیاسی روسیه اقدامی ورای رفتارهای نمادین از خود نشان دهد.»
در غزه هزاران نفر در تشییع خالد منصور یکی از بانفوذترین اعضای جهاد اسلامی شرکت کردند که در حمله هوایی اسرائیل همراه با هفت دیگر به شهادت رسید. یک روز پس از ترور خالد منصور در حمله هوایی اسرائیل، تعداد زیادی از فلسطینی ها در مراسم تشییع جنازه شرکت کردند. فرماندهی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، اعلام کرد که در عملیات اخیر اسرائیل در نوار غزه ۱۲ رزمنده این جنبش به شهادت رسیدند. در این میان به طور خاص از دو فرمانده ارشد جهاد اسلامی، تیسیر الجعبری، فرمانده بخش شمالی گردان‌های قدس، و خالد منصور فرمانده بخش جنوبی نیز نام برده شده است. رأفت الزاملی، سلامه عابد، زیاد المدلل نیز از دیگر فرماندهان گردان‌های قدس هستند که در این عملیات جان خود را از دست داده‌اند.
ارتش اسرائیل اعلام کرد که عصر روز جمعه عملیاتی موسوم به «صبح صادق» را آغاز کرده و به اهدافی در نوار غزه حمله کرده است. در همین رابطه یک واحد مسکونی در برج فلسطین در خیابان الشهداء در غرب شهر غزه را هدف قرار دادند. شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در این حمله هوایی، یکی از مواضع جنبش جهاد اسلامی هدف قرار گرفته است. منابع خبری عبری اعلام کردند که تیسیر الجعبری فرمانده سرایا القدس هدف این حملات قرار گرفته و ترور شده است. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی شهادت تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس شاخه نظامی این جنبش در حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه را تایید و اعلام کرد که او فرمانده منطقه شمالی این گروهان‌ها بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ