شاید شما نیز به عنوان مادر نگران کم‌رویی فرزند خود باشید، یا بار‌ها در جمع‌های خانوادگی و موقع احوال‌پرسی متوجه شده باشید که کودکتان سعی دارد خودش را از دید دیگران پنهان کند. اگر کودک شما نیز کم‌رو است تکنیک‌های زیر می‌تواند در بهبود آن موثر باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دو روش برای شست‌وشوی نوزاد معمول است؛ شست‌وشو با استفاده از یک اسفنج یا حوله کوچک و شست‌وشوی نوزاد در لگن مخصوص. توجه داشته باشیم مدت زمان استحمام نوزاد نباید بیشتر از پنج تا ده دقیقه به طول بینجامد.
در صورت بروز آلرژی غذایی، بسیار مهم است که کودک را با غذا‌های جدید به تدریج و یکی یکی آشنا کنید. والدین ممکن است در مرتبط کردن آلرژی به یک غذای جدید مشکل داشته باشند. به عنوان مثال، اگر در طول روز به کودک خود سه غذای جدید بدهید و او دچار واکنش آلرژیک شود، نمی‌دانید کدام یک از غذا‌ها باعث بروز این واکنش شده است.
چشمک زدن ممکن است نشانه‌ای باشد که نشان می‌دهد کودک شما دارای عیوب انکساری است که بر میزان تمرکز چشم‌ها روی یک تصویر تأثیر می‌گذارد. با چشم دوختن، کودک شما ممکن است بتواند به طور موقت تمرکز و وضوح یک شی را بهبود بخشد.
به طور کلی زمانی که بحث موانع حضانت مطرح می‌شود، منظور مواردی است که در صورت ایجاد خلل در یکی از شرایط دارندە حضانت، عدم مواظبت از کودک یا ناتوانی در انجام دادن وظایف، حضانت به کلی از پدر یا مادر حضانت کننده سلب می‌شود و به دیگری واگذار خواهد شد.
بیشتر خونریزی‌های بینی معمولاً یک دردسر ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای هستند و منجر به ازدست‌رفتن خون زیادی در بچه‌هایی که سالم‌اند نمی‌شوند. خونریزی بینی در میان کودکان رایج است؛ زیرا رگ‌های بینی آن‌ها ظریف و کوچک بوده و به‌راحتی پاره می‌شود.
بهترین راه برای جلوگیری از سوختگی زبان این است که قبل از میل کردن یک لقمه بزرگ، غذای خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، قبل از نوشیدن یک نوشیدنی گرم، جرعه ای کوچک بنوشید.
آرات حسینی، نامی است که این روزها در فضای مجازی زیاد می‌شنویم و اخبار مختلفی درباره آن می‌خوانیم. در این ویدیو کامنت ناگفته‌هایی از زندگی آرات حسینی را ببینید. از این که چگونه لقب کودک شگفت انگیز را گرفت، چگونه به لیورپول راه پیدا کرد و در نهایت سر از سپاهان در آورد و ... منبع: خبرفوری
درست است، در حوزه کودکان قوانین داریم، ولی چون استانداردهای حقوق کودک مدام ارتقا می‌یابد، به تبع آن باید قوانین موجود را هم دقیق بررسی کرد. مثلا آیین‌نامه سرویس مدارس از مواردی است که نیاز به اصلاح دارد. آیین‌نامه و قوانین از این‌ دست زیاد داریم که لازم است اصلاح شوند.
درست است که در حوزه کودکان قوانین داریم ولی چون استانداردهای حقوق کودک مدام ارتقا می‌یابد، به تبع آن باید قوانین موجود را هم دقیق بررسی کرد. مثلا آیین‌نامه سرویس مدارس از مواردی است که نیاز به اصلاح دارد. آیین‌نامه و قوانین از این‌دست زیاد داریم که لازم است اصلاح شوند.
وقتی کودک بودیم، بسیاری از ما این تصور را داشتیم که تابستان یا دوره‌های دیگر از زندگی نسبت به بزرگسالی طولانی‌تر از گذشته است. در حال حاضر گروهی از محققان به طور تجربی بررسی کرده‌اند که آیا درک زمان با افزایش سن تغییر می‌کند و اگر چنین است، چگونه و چرا تغییر می‌کند؟
موثرترین راه برای پیشگیری از عفونت زخم در صورتی که زخم کوچک است، استفاده از چسب زخم می‌باشد. افرادی که به چسب حساسیت دارند می‌توانند از باند و گاز استریل استفاده کنند. لازم نیست زخم را محکم ببندید، چون فشار زیاد باعث محدود شدن گردش خون در ناحیه می‌شود. بانداژ یا چسب را تا زمانی که زخم خوب شود هر روز عوض کنید و اگر هر زمانی کثیف و آلوده شد فورا آن را عوض کنید.
از لکنت زبان کودک به عنوان یک اختلال گفتاری یاد می‌شود، این اختلال معمولا در کودکانی که صحبت کردن را به تازگی شروع کرده‌اند امری طبیعی است، اما گاهی وقفه افتادن بین کلمات و گیر کردن کلمات هنگام صحبت کردن منجر به نگرانی خانواده‌ها می‌شود.
سنجاب‌های قرمز با خطرات باروری بزرگی مواجه می‌شوند که احتمالا در نهایت پاداش آن‌ها تناسب ژنتیکی بزرگی است که عایدشان می‌شود. همه این‌ها مانند یک بازی است که چگونه آن‌ها می‌توانند ژن‌های خود را به نسل بعدی منتقل کنند.
کتاب گراندین قابلیت تفکر بصری و دیداری را نشان می‌دهد. گراندین به راحتی به "خاطرات تصویری واضح" دوران کودکی خود از طریق "تصاویر و فیلم‌های سه بعدی" در ذهن اش دسترسی پیدا می‌کند. او حتی می‌تواند بلند شدن و فرورفتن سورتمه را هنگام برخورد با شیب احساس کند.
"من همین الان می‌خواهمش! " در اینجا دلیل امتناع کودک نوپای شما از صبر کردن است و چگونه به او کمک کنید تا کمی صبر کند.
بریدن گوشه‌ها، کوچک کردن بخش‌ها، اختراع جایگزین‌ها؛ خانواده‌های مصری در میانه افزایش بی سابقه قیمت‌ها در زمستان سال جاری با مشاهده محدودیت‌ها خلاقیت شان را برای برآورده ساختن نیاز‌های تغذیه‌ای اعضای خانواده شان به کار می‌گیرند.
قنداق به کودک شما کمک می‌کند تا زمانی که خود را با زندگی خارج از رحم سازگار می‌کند احساس امنیت کند.قنداق کردن به او کمک می‌کند تا دست‌ها و پاهایش را تکان ندهد، که می‌تواند رفلکس او را تحریک کند و به طور بالقوه باعث بیدار شدن او شود.
بعضی اوقات مو‌های ما مشکلات کوچکی دارند، ولی همین مشکلات کوچک، باعث می‌شود مو‌ها به‌خوبی حالت نگیرند و زیبایی همیشگی خود را نداشته باشند، به ندرت کسی برای اینگونه مشکلات کوچک به پزشک مراجعه می‌کند، بنابراین دانستن راه حل‌های خانگی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
با افزایش نرخ طلاق در بسیاری از کشورها، هرساله میلیون‌ها کودک در سراسر جهان با اختلالات ارتباطی خانوادگی مواجه می‌شوند. تجربه این شرایط احتمالاً اثرات روحی قابل‌توجهی را برای کودکان به همراه خواهد داشت، اما طلاق نه‌ تنها برای کودکان بلکه برای والدی که باید دوری فرزندش باید تحمل کند، آسیب‌زا است.
اعتماد به نفس از حس شایستگی حاصل می‌شود، یک کودک با اعتماد به نفس نیاز به درک مثبت و واقع گرایانه از توانایی هایش دارد و ناشی از دستاورد‌های بزرگ و کوچک است. کلمات دلگرم کننده شما می‌تواند به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند.
اگر فضولی در کودکان مورد توجه و رسیدگی قرار نگیرد، با بزرگ‌تر شدن کودک، این عادت در او شکل گرفته و ریشه می‌دواند و منشا رفتار‌های ناپسندی می‌شود.
ترس از تنبیه و سرزنش کردن والدین، کودکان را وادار به دروغگویی می‌کند. این راه یکی از اشتباه‌ترین راه‌های تربیت کودک است که والدین می‌خواهند با ترساندن و تنبیه کردن از حقیقت آگاه شوند. مطالعات و تحقیقات نشان داده است که کودکانی که والدین سخت‌گیرتری دارند، دروغگو هستند.
رژیم صهیونیستی در هر تجاوز به نوار غزه، کشتار غیرنظامیان و کودکان را در اولویت قرار می‌دهد به طوری که طی دو دهه پس از انتفاضه مسجد الأقصی در سال ۲۰۰۰، بیش از ۳ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند.
تحقیقات نشان داده که چگونه ورزش می‌تواند به مبارزه با برخی از اثرات پیری کمک کند. این موارد شامل مطالعاتی است که نشان می‌دهند فعالیت بدنی منظم می‌تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی قلب کمک کند، اختلالات شناختی خفیف را کاهش دهد و هورمون‌هایی را ایجاد کند که از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ