نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه، 16 اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت 8 و 15 دقیقه و با حضور 203 نفر از نمایندگان آغاز شد و آخرین مواد لایحه بودجه 1402 مورد بررسی قرار گرفت
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی شورای نگهبان از پایان جلسه بررسی لایحه بودجه 1402 کل کشور خبر داد.
بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور پس از ۱۰ روز در مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید.
بیستمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور آغاز شد.
نوزدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور آغاز شد.
هجدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور آغاز شد.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی تنفیذ حکم ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در لایحه بودجه سال 1402 کل کشور پرداخته است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه‌ای غیرعلنی تشکیل دادند. در این جلسه، مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش بهای ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه‌ای غیرعلنی تشکیل دادند. در این جلسه، مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه ای غیرعلنی تشکیل دادند.در این جلسه مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه ای غیرعلنی تشکیل دادند.در این جلسه مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
شورای شهر تهران از آغاز رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران طی فردا صبح خبر داد.
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از روز گذشته بررسی جزئیات بودجه را آغاز کرد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس تلاش می‌کنیم که بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تا پایان سال به اتمام برسانیم.
سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در پایان نشست این کمیسیون که در نهایت با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق با کلیت بودجه سال آتی همراه بود گفت: ما ابتدا باید کلیت را حداکثر ظرف ۵ روز در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌دادیم. به همین خاطر جلسات سه شیفتی را در ۴ روز گذشته برگزار کردیم.
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد دولت سیزدهم در بخش یارانه نقدی، سقف ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفته است؛ رقمی که تغییر چندانی نسبت به بودجه امسال ندارد و به نظر می‌رسد، سیاست دولت، عدم تغییر مبلغ یارانه نقدی باشد. هرچند در هفته‌های پایانی سال جاری نیز همچنان موضوع کالابرگ به سرانجام نرسیده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر تا پایان سال فرصت بررسی و تصویب کل لایحه بودجه سال آینده وجود نداشته باشد، مجلس خودش می‌تواند رأسا بودجه سه دوازدهم بررسی و تصویب کند.
اینکه مجلس اصرار دارد برنامه از سوی دولت داده شود، آزمونی برای نمایندگان است. قانون برنامه پس از پایان این دوره مجلس بر کل کشور تاثیرگذار بوده و این سند بالادستی است. به دولت تاکید می‌کنیم اول برنامه را ارائه دهد و بعد بودجه را و مجلس را در رسانه‌ها تحت فشار نگذارد. اینکه سال گذشته در تبصره ای، برنامه تمدید شد، به این دلیل بود که دولت جدید است، اما از شهریور ماه، دولت فرصت نگارش لایحه برنامه را داشت.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بهتر است لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تا پایان سال بررسی و تصویب کنیم و سال بعد برنامه هفتم توسعه در مجلس رسیدگی شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجایی که مصوبه مجلس برای بررسی جداگانه احکام و جداول لایحه بودجه هنوز به قانون تبدیل نشده، تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ یک مرحله‌ای خواهد بود.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلسه فردا بررسی می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پایان تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در هیئت دولت، گفت: دولت می‌تواند هفته آینده تبصره‌ها را به مجلس ارسال کند تا مجلس بررسی بودجه را آغاز کند.
دولت موظف است بخش اول لایحه بودجه را حداکثر تا پانزدهم آبان ماه هر سال به مجلس تقدیم کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا لوایح بودجه سنواتی را در دو بخش احکام و جداول تفصیلی بودجه در دو مقطع زمانی به مجلس ارائه کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا لایحه بودجه سنواتی را در دو بخش احکام و جداول تفصیلی بودجه در دو بازه زمانی به مجلس ارائه دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ