کاخ سفید در بیانیه ای با اعلام اینکه درهای دیپلماسی به روی کره شمالی بسته نشده است، خواستار دست کشیدن پیونگ یانگ از «اقدامات بی ثبات کننده» خود شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ارسال نیروهای آمریکایی به منطقه را در تناقض با صلح و سلامت دریانوردی در دریای سرخ دانست.
جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به گسیل نظامیان و ناوهای جنگی از سوی آمریکا به منطقه دریای سرخ واکنش نشان داد.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور به حفظ حق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی پایبند است.
همزمان با ورود ناوگان آمریکایی به دریای سرخ، معاون وزیر امور خارجه یمن به نیروهای آمریکایی هشدار داد.
تیم هاوکینز، سخنگوی ناو پنجم به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یگان‌ها انعطاف‌پذیری و قابلیت عملیاتی قابل‌ توجهی را برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و خنثی کردن تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت ایران در توقیف کشتی‌ها تجاری ایجاد می‌کنند.»
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی ایران یک نفتکش با پرچم «جزایر مارشال» را در دریای عمان توقیف کرده است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا این اقدام را "مغایر با قوانین بین‌المللی" و "مخل امنیت و ثبات منطقه‌ای" خواند و از جمهوری اسلامی ایران خواست تا فورا این نفتکش را آزاد کند.
فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا از ادامه فعالیت‌های هوایی این فرماندهی در دریای سیاه خبر داد.
پایگاه اینترنتی «فلایت رادار ۲۴» اعلام کرد که آخرین باری که یک پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» بر فراز دریای سیاه در سواحل کریمه پرواز کرد، ۲۱ ماه مارس گذشته یعنی حدودا یک ماه پیش بوده است.
امروز سه‌شنبه رزمایش بزرگ نظامی مشترک میان آمریکا و فیلیپین در منطقه دریای چین جنوبی آغاز شد.
رئیس جمهوری ترکیه در انتقاد از دیدار سفیر آمریکا در آنکارا با رقیب اصلی وی در انتخابات آتی، تاکید کرد که در انتخابات باید به این کشور درس عبرت داد.
در مورد قابلیت‌های روسیه برای بازیابی در آب‌های عمیق اطلاعات کمی وجود دارد. هر مأموریتی برای انجام این کار احتمالاً شامل بالا کشیدن هواپیمای ۱۱ متری به وزن تقریبی۲۲۰۰ کیلوگرمی از اعماق آب‌های دریا است؛ و این در صورتی است که این پهپاد هنوز سالم و یکپارچه باشد. اما اگر پهپاد در هنگام برخورد با آب شکسته باشد، برای یافتن آن نیاز است تا چندین کیلومتر مربع از بستر دریا بررسی شود تا بتوان قطعات آن را پیدا کرد؛ و این کار برای هیچ کس آسان نیست.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در حالی از باز بودن در‌های دیپلماسی به روی ایران صحبت می‌کند که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که پیش رفتن با برجام ممکن نیست.
به‌دنبال ادعای آمریکا درباره عبور یک جنگنده چینی از فاصله ۳ متری یک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز آب‌های جنوبی چین، وزارت دفاع پکن، واشنگتن را به تحریف حقایق متهم کرد.
محمد اسلامی: نمی‌شود که از یک طرف مذاکرات را نهایی و از طرف دیگر درهای جدیدی را برای فشار آوردن به ملت ایران و وضع کردن دوباره تحریم ها باز کند.
آمریکا مدعی شد که ارزیابی ها نشان می دهد ایران عامل حمله پهپادی به یک نفتکش در دریای عمان بوده است.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: با بررسی اطلاعات موجود، احتمالا ایران این حمله را از طریق پهپاد انجام داده است. هیچ توجیهی برای این حمله - که آخرین مورد از اقدامات این چنینی و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده است - وجود ندارد.
رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه در حاشیه نشست گروه 20 در جزیره بالی اندونزی، پشت درهای بسته و به دور از دوربین های خبرنگاران دیدار کردند.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که هفته گذشته یک قایق ماهیگیری حامل مواد منفجره را در دریای عمان توقیف و پس از تخلیه آن را منهدم کرده است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که هفته گذشته یک قایق ماهیگیری حامل مواد منفجره را در دریای عمان کشف و منهدم کرده است.
درهای ورودی شعب اخذ رأی برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره دقایقی پیش در برخی مناطق آمریکا باز شد.
دولت آمریکا برای مقابله با احتمال آزمایش اتمی کره شمالی، علاوه بر ارائه پیش‌نویس قطعنامه اعمال تحریم‌ها در شورای امنیت سازمان ملل ،ناوهواپیمابر در دریای ژاپن مستقر می‌کند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ