معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح کشور وجود دارد که ۵۶ درصد آن با آب‌های زیرزمینی آبیاری می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- رئیس مرکز فناوری سازمان منابع طبیعی از اجرای طرح آبیاری هوشمند در نهالستان های کشور خبر داد و گفت: این طرح در چهار استان به صورت پایلوت اجرا و سپس ترویج می شود.
مشهد ـ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشکل کم آبی در مشهد گفت: آبیاری فضای سبز باید با پساب صورت گیرد.
مشهد ـ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشکل کم آبی در مشهد گفت: آبیاری فضای سبز باید با پساب صورت گیرد.
نماینده ادوار مجلس گفت: برنامه‌ها در سازمان برنامه تهیه می‌شود، در حالی‌که سازمان برنامه و دولت و حتی مجلس نسبت به تصمیمی که گرفته می‌شود، غریبه هستند و این نوعی کور رنگی سیاسی است.
مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی‏، از تسریع در اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در کشور خبر داد.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: امروز صددرصد از آب خام برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.
مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در سال جاری پایلوت‌های هوشمند آبیاری را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، حدود ۲ هزار هکتار توسعه می‌دهیم.
مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی ایران تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.
اصفهان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از افزایش پلکانی خروجی سد زاینده رود برای توزیع مرحله سوم آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان خبرداد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله سایبری به شبکه آبیاری در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: هوشمندسازی آبیاری نهالستان‌های منابع طبیعی کشور به طور متوسط ۴۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف به توسعه روشهای آبیاری نوین در سال آینده کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف به توسعه روشهای آبیاری نوین در سال ۱۴۰۲ کردند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سیستم آبیاری هوشمند خانگی و زیرسطحی صنعتی شدند که تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می کند.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پروژه مطالعه انواع روش های نوین برای سیستم آبیاری هوشمند "زمان" فاکتور مهمی است.
برآورد مالی صورت گرفته برای تکمیل پروژه‌های ورزشی و مقایسه آن با جدیدترین بودجه مصوب برای ورزش کشور نشان می‌دهد که فاصله به قدری زیاد است که گویا این پروژه‌ها هیچ وقت به سرانجام نخواهد رسید.
سامانه‌های نوین آبیاری امسال در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی اجرا شده است.
اصفهان- وزیر جهاد کشاورزی در سفر به گلپایگان از اختصاص ۱۴ میلیارد تومان برای توسعه سیستم‌ آبیاری نوین و ۱۰ میلیارد تومان برای احیا و بازسازی قنوات این شهرستان در سال جاری خبر داد.
بانک مرکزی پیشنهاد کرد صندوق حمایت از صادرات بخش کشاورزی برای پوشش نوسانات نرخ ارزی راه‌اندازی شود.
مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: توسعه سیستم آبیاری نوین یک راهکار در راستای تحقق اجرای طرح الگوی کشت در کشور است.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: برای تأمین آبیاری فضای سبز تهران صد درصد از پساب استفاده می‌شود.
سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی توسط محققان فنی و مهندسی کشاورزی انجام شده که نزدیک به ۸۵ درصد تولیدات کشاورزی را تشکیل می‌هند.
یک شرکت دانش‌بنیان از طریق ایجاد یک سامانه نرم‌افزاری توانسته است، شبکه‌های آبیاری را به سمت هوشمندسازی هدایت کند.
اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری با هدف پوشش یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل اجرایی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ