مشهد ـ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشکل کم آبی در مشهد گفت: آبیاری فضای سبز باید با پساب صورت گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در اتوبان آزادگان در بخش رفیوژ میانی، مسیر خط ۴ جمع آوری کننده آب‌های سطحی منطقه ۱۹ قرار گرفته و بخشی هم در منطقه ۱۸ در اتوبان آزادگان، لوله جمع آوری آب‌های سطحی واقع شده است، متأسفانه در برخی قسمت‌ها در طول مسیر، لوله و تجهیزات شهری مربوطه مورد سرقت قرار گرفته و همچنین با توجه به اینکه این خط در رفیوژ میانی اتوبان قرار گرفته و روی آن درخت و فضای سبز تعبیه شده و درختان مورد آبیاری قرار می‌گیرند.
سمنان- رئیس مرکز فناوری سازمان منابع طبیعی از اجرای طرح آبیاری هوشمند در نهالستان های کشور خبر داد و گفت: این طرح در چهار استان به صورت پایلوت اجرا و سپس ترویج می شود.
یزد- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد از ارتقای کیفیت فضای سبز و بوستان های شهر با هرس درختان، اجرای آبیاری قطره ای، کاشت گل و محلول پاشی و رفع خاموشی بوستان ها درختان خبر داد.
مشهد ـ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشکل کم آبی در مشهد گفت: آبیاری فضای سبز باید با پساب صورت گیرد.
رئیس شورای شهر تهران گفت:باید تصفیه خانه‌هایی در تمام نقاط شهر داشته باشیم تا از چاه‌های که قبلاً برای آبیاری فضای سبز حفاری شده استفاده کنیم و دچار فرو نشست نشویم.
نماینده ادوار مجلس گفت: برنامه‌ها در سازمان برنامه تهیه می‌شود، در حالی‌که سازمان برنامه و دولت و حتی مجلس نسبت به تصمیمی که گرفته می‌شود، غریبه هستند و این نوعی کور رنگی سیاسی است.
مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی‏، از تسریع در اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در کشور خبر داد.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: امروز صددرصد از آب خام برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.
مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی ایران تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.
اصفهان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از افزایش پلکانی خروجی سد زاینده رود برای توزیع مرحله سوم آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان خبرداد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله سایبری به شبکه آبیاری در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف به توسعه روشهای آبیاری نوین در سال آینده کردند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سیستم آبیاری هوشمند خانگی و زیرسطحی صنعتی شدند که تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می کند.
قدمت برج آب بانک ملی، به دوره قاجار برمی‌گردد. این برج آب که در هفت طبقه بنا شده برای استفاده ذخیره آب چاه‌ها در آبیاری فضای سبز ساخته شده است.
سامانه‌های نوین آبیاری امسال در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی اجرا شده است.
اصفهان- مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: روزانه ۴۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های جاری چون رفت‌ و روب، آبیاری فضای سبز و جمع آوری پسماند تر و خشک در منطقه ۱۳ شهر اصفهان خرج می‌شود.‌
سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ از شروع عملیات لوله کشی و راه‌اندازی مخزن بزرگ تک سلولی با هدف کمک به تأمین آبیاری فضای سبز این منطقه خبر داد.
مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: توسعه سیستم آبیاری نوین یک راهکار در راستای تحقق اجرای طرح الگوی کشت در کشور است.
استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری به جای منابع آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز شهر تهران، راهکاری منطقی برای حفظ ذخایر ارزشمند آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: برای تأمین آبیاری فضای سبز تهران صد درصد از پساب استفاده می‌شود.
شهردار منطقه ۸ از احداث یک مخزن جدید ذخیره آب در شرق تهران خبر داد و گفت: هدف از احداث این مخزن آبیاری فضای سبز و معابر پایین بزرگراه شهید سلیمانی است.
سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی توسط محققان فنی و مهندسی کشاورزی انجام شده که نزدیک به ۸۵ درصد تولیدات کشاورزی را تشکیل می‌هند.
یک شرکت دانش‌بنیان از طریق ایجاد یک سامانه نرم‌افزاری توانسته است، شبکه‌های آبیاری را به سمت هوشمندسازی هدایت کند.
اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری با هدف پوشش یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل اجرایی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ