وبگاه خبری-تحلیلی «بلومبرگ» در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ایران به دنبال خرید سامانه‌های دفاع هوایی «اس-۴۰۰» از روسیه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منبع ناشناس به خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گفته طالبان با صد‌ها بمب گذار انتحاری خود را برای یک درگیری احتمالی با ایران بر سر آب، آماده می‌کند.
ایران با وجود تحریم‌های آمریکا در حال صادرات بیشترین میزان نفت خام خود از تقریباً ۵ سال گذشته تاکنون است.
نشریه بلومبرگ با استناد به موسسات و کارشناسان انرژی اعلام کرد که میزان صادرات نفت ایران در پنج سال گذشته، یعنی پس از خروج آمریکا از برجام و برگشت مجدد تحریم‌ها به بالاترین حد خود رسیده است.
شبکه بلومبرگ با استناد به گزارشی از مدیرکل آژانس انرژی اتمی مدعی شده است که نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است.
بلومبرگ به نقل از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که نظارت‌های این نهاد در ایران در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.
این اظهارات در پی این مطرح می‌شود که اخیرا شبکه بلومبرگ به نقل از دو منبع دیپلماتیک ناشناس گزارش داده بود که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته وجود اورانیوم ۸۴ درصدی غنی شده در ایران را کشف کردند که برای ساخت سلاح هسته‌ای کافی است.
میخائیل اولیانوف درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت: متأسفانه مواردی مانند درز اطلاعات حساس به رسانه‌ها غیر معمول نیست. این عمدتاً به دلایل سیاسی قابل درک برای پیچیده کردن اوضاع پیرامون ایران و برنامه هسته‌ای آن انجام می‌شود؛ بنابراین، اکنون، منابع بلومبرگ تصمیم گرفته‌اند در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را گرم کنند. یا شاید علاوه بر این، لغو برنامه‌های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران در دستور کارشان است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی ادعای مطرح شده در گزارش شبکه بلومبرگ مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۸۴ درصد در ایران، در صفحه توییترش نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از گزارش‌های اخیر در رسانه‌ها درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران باخبر است. آژانس در حال گفتگو با ایران درباره نتایج فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخیر در ایران است و اطلاعات مقتضی را به شورای حکام ارائه خواهد کرد.
بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای ادعا کرده‌اند که در ایران اورانیوم غنی شده با خلوص ۸۴ درصد شناسایی شده است.
بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد که چینی‌ها در طول سال‌های گذشته به صورت رسمی واردات نفت از ایران و ونزوئلا را به کل حاشا می‌کنند. در واقع گمرک چین از سال ۲۰۲۰ تاکنون فقط دریافت چهار محموله نفت از ایران را رسما ثبت کرده است و از سال ۲۰۱۹ تاکنون در آمار گمرک چین هیچ محموله‌ای از نفت ونزوئلا ثبت نشده است.
بلومبرگ مدعی شد چین مقام برکنار شده را برای دیدار با رییسی به ایران فرستاد.
یک تحلیلگر آمریکایی در خبرگزاری بلومبرگ نوشت که هماهنگی میان ایران، روسیه و چین به شدت منجر به کاهش نفوذ جهانی ایالات متحده خواهد شد.
آمریکا قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده و در این تحریم‌ها، صادرات نفتی ایران را هدف قرار دهد.
وزیر امور خارجه قطر در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ با بیان اینکه کشورش به اهمیت بازگشت به برجام باور دارد، گفت که دوحه برای ایفای نقش سازنده در مذاکرات هسته ای تلاش می کند.
بلومبرگ به نقل از "اتحادیه دریانوردی تجاری یونان" اعلام کرد که ایران خدمه دو نفتکش یونانی را که خرداد ماه در آب‌های خلیج فارس توقیف شده بودند، آزاد کرده است.
بلومبرگ طی گزارشی نوشت حدود ۹۳ میلیون بشکه نفت و معیانات گازی ایران اخیرا در کشتی‌هایی در خلیج فارس، سواحل سنگاپور و در نزدیکی چین بر روی آب ذخیره سازی شده و آماده ورود به بازار نفت است.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مقام‌های مطلع می‌گوید آمریکا و ایران همچنان بر سر جزئیات کلیدی برای احیای برجام اختلاف نظر دارند و ممکن است حل و فصل این موارد هفته‌ها زمان ببرد.
ایران نه تنها به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم بازگشته بلکه برای نخستین بار به غنی‌سازی ۶۰ درصدی رسیده سطح خلوصی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید از نظر فنی از سوخت درجه‌بندی تسلیحات قابل تشخیص نیست.
بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط «بلومبرگ» ایران در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند. پس از حصول توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود سه ماه طول به طول انجامید تا ۷۰۰۰۰۰ بشکه در روز به تولید ایران افزوده شده و یک سال به طول انجامید تا به ظرفیت کامل تولید بازگردد.
بلومبرگ امروز به نقل از یک دیپلمات اروپایی آگاه به مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد که بروکسل پاسخ ایران به طرح «جوزف بورل» درباره اجرای کامل برجام را سازنده می داند.
بلومبرگ امروز به نقل از یک دیپلمات اروپایی آگاه به مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد که بروکسل پاسخ ایران به طرح «جوزف بورل» درباره اجرای کامل برجام را سازنده می داند.
بلومبرگ امروز به نقل از یک دیپلمات اروپایی آگاه به مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد که بروکسل پاسخ ایران به طرح «جوزف بورل» درباره برجام را سازنده می داند.
بلومبرگ امروز جمعه در گزارشی عنوان کرد که هیئت‌های آمریکایی و ایران حاضر در وین، درباره موضوع پرداخت غرامت خروج از توافق هسته‌ای به توافق رسیده اند.
کارشناس بازارسرمایه از ظهور چالش جدیدی برای بازار بورس خبر می‌دهد، چالشی که در کوتاه‌مدت می‌تواند نوسانات جدی را همراه داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ