این اظهارات در پی این مطرح می‌شود که اخیرا شبکه بلومبرگ به نقل از دو منبع دیپلماتیک ناشناس گزارش داده بود که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته وجود اورانیوم ۸۴ درصدی غنی شده در ایران را کشف کردند که برای ساخت سلاح هسته‌ای کافی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحولات در نیجر و وقوع کودتای نظامی در این کشور باعث شده تنش‌هایی میان فرانسه و آمریکا در خصوص نحوه تعامل با این تحولات به وجود آید.
وزارت امور خارجه فرانسه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس نظامیانش را از نیجر خارج نمی‌کند؛ ما تصمیمات کودتاچیان را به‌رسمیت نمی‌شناسیم.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز که یک شهید و چندین زخمی بر جای گذاشت، محکوم کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه میزبانی فرانسه از گردهمایی فرقه تروریستی منافقین را بی‌توجهی دولت فرانسه به خواسته‌های شهروندان خود و حمایت از گروهک‌های تروریستی دانست.
در ادامه تحولات لحظه‌به‌لحظه با تحولات روسیه، «جو بایدن» با سران کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس رایزنی کرد.
در ادامه تحولات لحظه‌به‌لحظه با تحولات روسیه؛ «جو بایدن» با سران کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس رایزنی کرد.
بلینکن گفت: «ما هنوز بر این باوریم که دیپلماسی به طور کلی بهترین راه اطمینان‌یابی پایدار، قابل راستی‌آزمایی و موثر از این است که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند. بنابراین، ما پذیرای دیپلماسی هستیم و (دیپلماسی) به وضوح، بهترین مسیر است.» همزمان با این تحولات، سی‌وپنج قانون گذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رهبران کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپا)، سه عضو اروپایی توافق هسته‌ای (برجام) خواستند مکانیسم ماشه را ذیل برجام علیه ایران فعال کنند.
آمریکا و انگلیس با چین، فرانسه و امارات برای صدور بیانیه مطبوعاتی در شورای امنیت درباره تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.
تداوم درگیری‌ها در سودان، افزایش تعداد کشته‌ها در این کشور و آغاز عملیات خارج کردن اتباع فرانسه از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات سودان است.
روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحه نخست خود به تحولات مهم منطقه و جهان از جمله شدت گرفتن اعتراضات مردمی در فرانسه و خشم بی سابقه اردنی‌ها از سخنان یک وزیر صهیونیست پرداختند.
فرانسه در واکنشی مداخله آمیز به برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شده است که تحولات برنامه هسته‌ای ایران نگران‌کننده است.
رئیس جمهور فرانسه شامگاه گذشته با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات اخیر در اراضی اشغالی گفتگو کرد.
وزیر مشاور امور خارجه در عربستان سعودی با سفیر فرانسه در دمشق، درباره آخرین تحولات سوریه رایزنی کرد.
یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع پارلمانی از برگزاری قریب الوقوع نشستی سه جانبه با حضور مقامات آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی در ارتباط با موضوع تحولات لبنان خبر داد.
رئیس جمهوری عراق حمله به مرکز فرهنگی کردها در پاریس، پایتخت فرانسه را محکوم کرد و خواستار تسریع در مجازات عاملان آن شد.
روسای جمهور آمریکا و فرانسه بعد از دیدار با یکدیگر بیانیه مشترکی مشترک کرده و در بخشی از آن درباره تحولات ایران اظهارنظر کردند.
روسای جمهور آمریکا و فرانسه بعد از دیدار با یکدیگر بیانیه مشترکی مشترک کرده و در بخشی از آن درباره تحولات ایران اظهارنظر کردند.
نارضایتی نسبتی با انتظارات دارد/ ادوارد سعید در کتاب «شرق‌شناسی» به خوبی و زیبایی تصویر کرده که غرب چگونه تصویر شرق را چنان/ برساخت که یک رابطه قدرت و سلطه‌ای را تثبیت و تحکیم کند/ فکر می‌کنند فردا اگر جمهوری اسلامی نباشد ایران سوئیس است؛ این تصور از کجا آمده؟/ تصور ما از تحولات اجتماعی در غرب هم تصویری واژگونه و تخیلی است/ امام در فرانسه در مورد جمهوریت گفت طبق قوانین اسلام، همه‌جا گفته اسلام خواهد بود/ اینکه کدام مساله زنان اولویت اصلی است را چه کسی تعیین می‌کند؟/ این توانمندسازی که در حوزه زنان در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده آیا در هیچ دوره دیگری از تاریخ ایران اتفاق افتاده است؟/ قطعا مساله فعلی ما در مورد حجاب متاثر از بازی‌های جناحی است/ شما ریاکاری را فقط در مذهبی‌ها می‌بینید؟
مسئولان سوریه بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه درباره تحولات شمال غرب سوریه را محکوم کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جای تعجب است که رئیس جمهور و برخی مقامات دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیرو‌های حافظ امنیت در برخورد با خشونت طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی‌خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه‌های فرانسه، مقامات این کشور از جمله سخنگوی دولت، کارگران را تهدید می‌کنند.
در گفتگوی تلفنی دکتر امیرعبداللهیان و خانم کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، در خصوص آخرین تحولات مناسبات دو جانبه و مذاکرات لغو تحریم‌ها تبادل نظر بعمل آمد.
رئیس جریان حکمت ملی عراق با سفرای فرانسه و آمریکا در بغداد دیدار و درباره تحولات کشورش و روابط خارجی آن گفتگو کرد.
شاه اردن در سفر خود به پاریس پایتخت فرانسه، با رئیس جمهور این کشور درباره تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.
سفارت فرانسه در لیبی به تحولات جاری در این کشور واقع در شمال آفریقا واکنش نشان داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ