رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اتفاقاتی که در زلزله‌های اخیر رخ داد، هشدار جدی برای احیا بافت‌های فرسوده است و این امر می‌تواند در کاهش خطرات بالقوه مانند زلزله اثرگذار باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان انگلیسی دریافتند که مردم کشورهای کامرون، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، غنا، بنگلادش و اندونزی به دلیل انسداد سیستم های زهکشی ناشی از رها شدن زباله های پلاستیکی، سیلاب های شدیدتری را در چند سال اخیر تجربه کرده اند.
آذربایجان غربی در پهنه مناطق پرخطر زلزله در کشور قرار دارد، موضوعی که نمود آن را در زلزله‌های اخیر خوی دیدیم اما تنها ۳۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده‌ و نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.
معاون رئیس‌ جمهور ترکیه امروز شمار قربانیان زلزله‌های اخیر در کشورش را ۴۹ هزار و ۵۸۹ نفر اعلام کرد.
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد شمار جانباختگان زلزله‌های اخیر در این کشور از ۴۸ هزار نفر عبور کرده است.
در چارچوب تحقیقات قضایی درباره ساختمان‌های تخریب شده در زلزله‌های ششم فوریه در ترکیه، تا کنون ۲۴۷ نفر با حکم دادستانی این کشور بازداشت شده اند.
یکی از مشکلات خطرناکی که ممکن است زلزله‌های القایی به همراه داشته باشند، جلو انداختن زلزله‌های طبیعی و یا تشدید آن‌ها است.
در ادامه زمین‌لرزه‌های ویران‌کننده اخیر در ترکیه، امروز(دوشنبه) زلزله‌ای ۵.۶ ریشتری شرق این کشور را لزراند.
در ادامه زمین‌لرزه‌های ویران‌کننده اخیر در ترکیه، امروز(دوشنبه) زلزله‌ای ۵.۶ ریشتری شرق این کشور را لزراند.
«مردم ترکیه از زمان وقوع زلزله ویرانگر سال ۱۹۹۹ این کشور تا به امروز، مجموعا چیزی در حدود ۴.۶ میلیارد دلار را به عنوان مالیات زلزله پرداخت کرده اند تا این منابع مالی در زمینه مستحکم سازی خانه‌ها و مقابله با زلزله‌های احتمالی آتی هزینه شوند. حال اردوغان و دولت وی به ویژه پس از وقوع زلزله اخیر ترکیه که با کشته و مجروح شدن هزاران شهروند این کشور همراه شده با این پرسش اساسی رو به رو هستند که حقیقتا این منابعی مالی در طول بیش از دو دهه اخیر در چه حوزه‌هایی هزینه شده اند؟»
حرمت‌الله رفیعی گفت: پیش‌بینی می‌شد زلزله‌های اخیر، در سفر ایرانی‌ها به ترکیه تاثیر چندانی نداشته باشد، اما پس از گذشته حدود دو هفته، حجم تقاضا در این مسیر کاهش یافته و سفر‌ها به ترکیه ریزش داشته است.
آیا عامل زلزله ترکیه دخالت یک نیروی ساخت بشر است؟ این ادعا و شایعه وقوع زلزله بر اثر هارپ را دکتر فریبرز ناطقی الهی استاد دنشگاه تهران و رییس موسسه زلزله شناسی تهران با قدرت رد می‌کند و در این ویدیو به این ابهام ها پاسخ داده است. منبع: خبرآنلاین
رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای کشوری با بیان اینکه در قسمت غربی و شمال غرب کشور نیز گسل‌های زاگرس را داریم، گفت: این گسل‌ها فعالیت‌های گسلی کاملا جُنبایی دارند که باعث ایجاد زمین‌لرزه‌های متعدد می‌شود. در واقع ایران، یک کشور لرزه‌خیز است و دلیل اصلی این مساله همان فعالیت‌های تکتونیکی ناشی از فعالیت گسل‌های مختلف در جای‌جای کشور است.
سرپرست سازمان امدادونجات از ارائه خدمات به بیش از ۱۹۰ هزار نفر در سه زلزله بزرگ خوی خبر داد.
زلزله مرگبار ترکیه و سوریه تاکنون بیش از ۳۳ هزار قربانی برجای گذاشته؛ زلزله‌ای که دهمین فاجعه مرگبار قرن ۲۱ محسوب می‌شود.
زلزله‌های قدرتمند جان شهروندان را می‌گیرد، اما زلزله‌ها بیشتر در کشور‌هایی مانند ترکیه مرگ‌بارند. کشور‌هایی که مقررات ساختمان‌ها لازم‌الاجرا نیستند، اطرافیان بی‌صلاحیت پست‌های کلیدی را پر می‌کنند، سازمان‌های دولتی مستقل وجود ندارند، سازمان‌های مدنی ناپدید شده‌اند و منافع عده‌ای فاسد در اولویت قرار می‌گیرد.
ایجاد زلزله‌های مصنوعی، از طریق انفجار امکان‌پذیر است و برای ایجاد زلزله‌ای به بزرگای زمینلرزه "خوی"، نیاز به ایجاد انفجارات اتمی است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که مجموع تلفات زلزله‌های ترکیه و سوریه از ۱۹ هزار تن عبور کرده است.
یکی از روش‌های مقاوم سازی، ابزار‌های تسمه‌داری هستند که در زیر ساختمان‌ها نصب می‌شوند. آن‌ها می‌تواند به همه جهات حرکت کرده و تاثیر امواج حاصل از زمین لرزه را قبل از رسیدن به ساختمان جذب کنند.
وزیر ورزش ترکیه خبر از تعطیلی کلیه رشته‌های ورزشی این کشور تا اطلاع ثانوی داد.
وزیر ورزش ترکیه خبر از تعطیلی کلیه رشته های ورزشی این کشور تا اطلاع ثانوی داد.
در شرایطی که طی روز‌های اخیر نرخ ارز رشد چشمگیری داشته است، رئیس کل بانک مرکزی در لبه انتقادات قرار گرفته است و حرف و حدیث‌هایی درباره تغییر وی مطرح است و حتی اخباری از قهر وی نیز مخابره شد.
تبریز- تبریز یک شهر لرزه‌خیز است که تاکنون زلزله‌های بزرگی را به خود دیده و چندین بار هم ویران شده است؛ بنابراین مسئولین ارگان‌ها به اقدامات پیشگیرانه باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.
تبریز- تبریز یک شهر لرزه‌خیز است که تاکنون زلزله‌های بزرگی را به خود دیده و چندین بار هم ویران شده است؛ بنابراین مسئولین ارگان‌ها به اقدامات پیشگیرانه باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.
اخیرا سامسونگ با همکاری «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» توالتی طراحی کرده اند که قادر است زباله‌های انسانی را بازیافت و به طور ایمن دفع کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ