آذربایجان غربی در پهنه مناطق پرخطر زلزله در کشور قرار دارد، موضوعی که نمود آن را در زلزله‌های اخیر خوی دیدیم اما تنها ۳۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده‌ و نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم‌های دیگر خبر داد.
در سال‌های اخیر ممنوعیت ساخت روی گسل‌ها، سخت‌گیرانه‌تر شده، اما نکته اینجاست که بسیاری از بیمارستان‌ها به‌عنوان مراکز درمانی، سال‌ها پیش ساخته شده و حالا پولی برای مقاوم‌سازی آن‌ها نیست. همه این‌ها در شرایطی است که به گفته پژوهشگران زمین‌شناسی و زلزله، در صورت وقوع زمین‌لرزه شدید در تهران، تعداد جان‌باختگان و مصدومان زیاد می‌شود؛ افرادی که به‌دلیل توزیع نامناسب بیمارستان‌ها در پایتخت، اگر حتی مرکز درمانی تخریب‌نشده باشد، امکان دسترسی به آن را ندارند.
مولدسازی اراضی و املاک غیرقابل بهره‌برداری و آموزشی در جهت نوسازی، مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی و بهسازی فضاهای شهری از بندهای تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران است.
مدیر گروه مقاوم‌سازی پل‌ها و ابنیه بزرگراهی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از اتمام مطالعات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای ۴۳ تقاطع از میان ۶۶ تقاطع نیازمندِ بهسازی خبر داد.
وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه موافقت کردند به میزان۸۰ درصد مبلغ تسهیلات نوسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و قانون جهش مسکن به مرمت و مقاوم سازی بناهای موجود در بافت‌های تاریخی داده شود.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی و بررسی پدیده مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان مدارس دخترانه گفت: کسانی که در این پرونده مباشرت یا معاونت داشته‌اند باید ذیل ماده 286 قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار گیرند.
در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، ۲ طرح اولویت دار و راهبردی تصویب شد.
دو طرح اولویت‌دار و راهبردی «توسعه نظامات بانکی بین المللی» و «تامین پایدار غذای اساسی مبتنی بر الگوی کشت» در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسید.
معاون وزیرراه و شهرسازی‌ گفت: به دلیل وجود حجم بالای بناهای ناپایدار در کشور در رابطه با مقاوم‌سازی و نوسازی محلات فرسوده‌، چاره‌ای جز سرعت بخشی به امر بازآفرینی شهری نداریم .
محمد آئینی گفت: بر اساس آمار بیش از ۹۰ درصد سطح کشور در خط زلزله قرار دارد و نزدیک به ۴۳ درصد واحدهای مسکونی کشور فاقد اسکلت و غیرمقاوم است که این میزان در محلات هدف بازآفرینی بیشتر است.
اهواز- مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: در خوزستان پنج هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی وجود دارد که ۵۳ درصد آنها مقاوم، ۱۹ درصد نیازمند مقاوم‌سازی و همچنین ۲۸ درصد نیازمند تخریب و احداث دارند.
اهواز- مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: در خوزستان پنج هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی وجود دارد که ۵۳ درصد آنها مقاوم، ۱۹ درصد نیازمند مقاوم‌سازی و همچنین ۲۸ درصد نیازمند تخریب و احداث دارند.
اصفهان- وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود یکصد هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۴ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی و مابقی نیازمند مقاوم سازی است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در سند ملی باید همه سیاست‌های مربوط به نوسازی، مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد لحاظ شود.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به رفع فریز محدوده فداییان اسلام تا ناحیه صنعتی شمال ری، از آغاز مرمت و مقاوم‌سازی بازار تهران خبر داد.
براساس آیین‌نامه مصوب شده، ارائه یک مقاله برای دفاع از پایان‌نامه کفایت می‌کند اما آن‌چه در برخی دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مشاهده می‌شود، با این قانون مغایر بوده و جالب این‌که مسئولان مربوطه تمایلی به صحبت در این زمینه ندارند.
مدیرعامل شرکت یادمان سازه از آغاز عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای ۷ دستگاه پل سواره‌رو در نقاط مختلف شهر تهران خبر داد.
دبیر شورای فنی شهرداری تهران از تصویب بهای تعمیر، نگهداری و مقاوم سازی پل‌های شهری و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سال ۱۴۰۱ خبر داد.
دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه دیگری ضمن محکوم‌سازی آشوب‌ها و ناامنی‌های اخیر، بر شناسایی هرچه سریعتر عناصر برون‌مرزی در اغتشاشات مذکور تاکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های درس آماده شده‌اند گفت: به نظر می‌رسد کمبود فضای آموزشی نداشته باشیم، اما خب همچنان در بین همین مدارس موجود مدرسه کانکسی و فضای نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هم داریم، اما در مجموع تمهیدات به گونه‌ای فراهم شده است که ابتدای سال تحصیلی مشکل فضای دانش‌آموزی نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت یادمان سازه از پیشرفت ۲۵ درصدی عملیات اجرایی پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید حقانی خبر داد.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه پروژه مقاوم‌سازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی از ۲ سال گذشته آغاز شده، گفت: مدیریت جدید، میراث‌دار خرابی‌های مدیریت قبلی است. در حال حاضر، رئیس فعلی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای جبران کاستی‌های گذشته اقداماتی انجام داده است؛ بنابراین بخاطر تلاش برای بهبود وضعیت دانشکده نباید مورد مواخذه قرار بگیرد.
مدیر گروه مقاوم‌سازی پل‌ها گفت: دزدی یکی از آسیب‌های جدی و پرمخاطره در حوزه نگهداشت این دسته از زیرساخت‌ها است که پیشگیری از آن با توجه به سرقت اجزای فلزی عرشه، گاردریل‌ها و دریچه‌های سیستم زهکشی در تعدادی از پل‌های شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.
محمد حسن نامی گفت: سیل و زلزله بیشترین حوادثی است که در کشور رخ می‌دهد به‌طوری‌که سالانه زلزله‌های بسیاری در کشور به وقوع می‌پیوندد که پس از وقوع زلزله بم، حساسیت بر روی مقاوم‌سازی خانه‌ها و سازه‌ها بیشتر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ