ویتامین‌ها ریزمغذی‌هایی هستند که نقش حیاتی در بدن ایفا می‌کنند و برای فعالیت‌های بدن لازم و ضروری هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ریفلاکس اسید معده به مری، می‌تواند علائم متنوعی از جمله گلودرد یا حتی مشکلات دهان و دندان را به همراه داشته باشد.
بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، مهم‌ترین راه برای پیشگیری از گرمازدگی، نوشیدن مایعات کافی است. منتظر نمانید تا تشنه شوید. تشنگی به تنهایی نشانگر کاهش سطح مایعات در بدن است.
اگر ناخن‌هایتان از یک جام بلوری نازک‌تر است، پس احتمالاً دچار کمبود «روی» شده‌اید. روی از جمله مواد معدنی است که به رشد و دوباره‌سازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند.
آنژیوم عنکبوتی، در واقع رگ‌های خونی خوشه‌ای نزدیک به سطح پوست هستند که می‌تواند یک نشانه از بروز سیروز کبدی باشد. سیروز یک زخم در کبد است که در اثر انواع مختلف بیماری‌های کبدی ایجاد می‌شود.
عدل خو با عنوان این مطلب که ۵۰ درصد کمردردها ظرف یک ماه خود به خود خوب می‌شود، گفت: تا ۹۰ درصد کمردردها نیز تا ۸ هفته بهبود می‌یابد و ما برای ۱۰ درصد کمردردهایی که بعد از دو ماه خوب نمی‌شوند، سراغ روش‌های تشخیصی می‌رویم.
هر دردی در بدن انسان بی‌علت نمی‌باشد و می‌تواند دارای علائم مختلفی باشد. درد آرنج نیز نشانه وجود برخی از عارضه‌هایی می‌باشد که با آرنج، بازو یا ساعد مرتبط است. در ادامه قصد داریم به معرفی مهم‌ترین علل درد در ناحیه آرنج بپردازیم.
مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که دچار ناتوانی‌های خاصی در یادگیری مثل اختلال کم‌توجهی ـ بیش‌فعالی هستند بهتر است از وجود اسید‌های چرب امگا ۳ کافی در رژیم غذایی خود مطمئن شوند.
علائم ADHD ناشی از اختلال در عملکرد اجرایی و اختلال در تنظیم هیجانی به عنوان یک علامت اصلی در نظر گرفته می‌شود. در کودکان، مشکلات توجه ممکن است منجر به عملکرد ضعیف در مدرسه شود.
عروق حالت صاف و کشسانی دارد و زمانی که پلاک بر روی دیواره‌های داخلی جمع می‌شود، آن‌ها را سفت و باریک می‌کند. همین عامل جریان خون را در عضلات قلب کاهش می‌دهد و در نتیجه اکسیژن مورد نیاز به قلب نمی‌رسد. اگر پلاک شکسته شود منجر به حمله قلبی یا مرگ ناگهانی می‌شود.
سردی دست‌ها ممکن است ناشی از کم خونی و یا افت فشار خون باشد؛ گاه به علت اشکالات عروقی، در سرما انقباض عروقی ایجاد می‌شود که باعث سرد شدن اندام انتهایی می‌شود.
در حالی که زوال فکر می‌تواند یکی از علائم رایج بیماری ام اس در زنان باشد، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواب یا کمبود آن می‌تواند شرایط را بدتر کند.
ویتامین D برای رشد کودکان حیاتی است. این ویتامین در نور آفتاب صبح زود قابل دریافت است. کمبود ویتامین D در کودکان باعث نرمی استخوان، سیستم ایمنی ناسالم، عفونت و آرتریت در نوجوانی می‌شود.
علائم اولیه بیماری کبدی عبارتند از: شکم درد، عدم احساس گرسنگی، خستگی یا کمبود انرژی و اسهال. اما بعضی مواقع علائم دیگری در بدن ظاهر می‌شوند که شاید ندانید دلیل آن‌ها مشکلات کبدی است. با مشاهده هر کدام از علائم زیر باید برای بررسی عملکرد کبد به پزشک مراجعه کنید.
یک نظرسنجی جدید در مورد خواب و سلامت روان نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد از بزرگسالانی که گزارش داده اند خواب خوبی دارند، علائم افسردگی نیز ندارند.
کمبود مواد مغذی در بدن خودشان را به صورت‌های مختلفی نشان می‌دهند.
کمبود آهن بدون آنمی به‌سختی تشخیص داده می‌شود؛ زیرا در نتیجهٔ آزمایشات، تعداد گلبول‌های قرمز خون نرمال نشان داده می‌شود. علائمی که در ادامه می‌گوییم مختص کمبودآهن یا آنمی نیستند؛ اما اگر ترکیبی از این علامت‌ها را دارید برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید.
علائم ابتلا به اوتیسم از ۱۸ ماهگی قابل تشخیص و شامل موارد مختلفی ازجمله تغییر در لحن صداست.
گروه علمی: ویتامین C موجب کاهش رادیکال‌های آزاد اسید‌های چرب و ترکیبات دیگر می‌شود. چرا که رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و مواد وراثتی آن حمله می‌کند و باعث جهش و سرطانی شدن آن می‌شود و ویتامین C این فرآیند را کند می‌کند.
تشخیص دیابت نوع یک در کودکان برای والدین و سرپرستان کودکان و نوجوانان معمولا بسیار سخت است و علائم این بیماری آن‌ها را سردرگم می‌کند. مهم‌ترین نکته در این میان این است که علائم این نوع دیابت در کودکان به‌سرعت و ظرف یک تا چند هفته (کمتر از یک ماه) بروز می‌یابد.
گاهی اوقات تغییرات کوچکی در بدن ایجاد می‌شود که باید آن‌ها را جدی بگیرید، زیرا ممکن است نشانه وجود بیماری خطرناکی در بدن باشد.
خوب است بدانیم در گیاهان ممکن است بسته به بخش‌های مختلف گیاه، مرحله رسیدن و فصل سال غلظت ویتامین C متفاوت باشد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با ارائه تعریفی از بیماری pku، به آسیب‌های پیش روی این بیماران اشاره کرد و گفت: بیماری فنیل کتون اوری (Pku) یک بیماری ارثی است که به دلیل کمبود نوعی آنزیم در کبد نوزاد به وجود می‌آید و در پی این کمبود، کودک قادر به هضم فنیل آلانین نخواهد بود.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران درباره علائم هشدار بروز آلزایمر، بیان کرد: اختلال حافظه، مشکلات در انجام کار‌های عادی، ضعف بیان، گم کردن زمان و مکان، ضعف یا کاهش قضاوت، مشکلات در تفکر ذهنی، جابجا گذاشتن اجسام، تغییرات در حالات و رفتار، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه و فاصله آن‌ها و از دست دادن انگیزه، ۱۰ نشانه مهم برای هشدار بروز آلزایمر است.
در حالی که افراد معمولا تب را با عفونت مرتبط می‌دانند دمای بالا یا تعریق در شب می‌تواند نشانه اولیه سرطان باشد. بدن شما ممکن است از طریق واکنش‌های التهابی به رشد سرطان واکنش نشان دهد که می‌تواند باعث تب و عرق کردن بدون عفونت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ