مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D در کاهش احتمال ابتلا به دیابت در افراد مبتلا به پیش‌دیابت نقش دارند. بر اساس این مطالعات، افراد مبتلا به پیش‌دیابت می‌توانند با مصرف مکمل ویتامین D خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۵ درصد کاهش دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نیاسین می‌تواند در پیشگیری از برخی سرطان‌های پوست کمک کند. نیاسین امید به عنوان یک عامل پیشگیرانه در بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به کراتوزهای اکتینیک پیش‌سرطانی و همچنین سرطان‌های پوستی مانند کارسینوم سلول بازال و سلول سنگفرشی هستند استفاده می‌شود.
ترکیب آب و آبلیمو نوشیدنی خوبی برای شروع روز است. این نوشیدنی بدون کافئین و بدون کالری است و ضمناً مقدار قابل‌توجهی ویتامین C دارد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان است که نقش مهمی در سیستم ایمنی و محافظت از پوست در برابر نور خورشید دارد. این ویتامین برای تولید کلاژن خیلی اهمیت دارد. کلاژن پروتئینی است که ساختار اصلی پوست، تاندون‌ها و رباط‌ها را تشکیل می‌دهد.
پاسخ محققان به این سوال یک "بله" قطعی نیست. به نظر می‌رسد که مصرف مکمل‌های ویتامینی به ویژه مولتی ویتامین ها، آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنیم سودمند نیست...
مصرف دوز متوسط ویتامین D برای سلامت قلب مفید است. افراد مسن که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند..
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین E در بدن نقش یک آنتی‌اکسیدان را ایفا می‌کند و از سلول‌های بدن در مقابل تخریب حفاظت می‌کند، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی ضرورت دارد.
نیاسین می‌تواند در پیشگیری از برخی سرطان‌های پوست کمک کند. نیاسین امید به عنوان یک عامل پیشگیرانه در بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به کراتوز‌های اکتینیک پیش‌سرطانی و همچنین سرطان‌های پوستی مانند کارسینوم سلول بازال و سلول سنگفرشی هستند استفاده می‌شود.
قرص ویتامین c یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از آنتی اکسیدان چیست. آنتی اکسیدان ها به موادی گفته می شود که رادیکال های آزاد سلولی را از بین می برند و استرس اکسیداتیو را در بدن محدود می کنند. در نتیجه، التهابات در بدن کاهش پیدا می کند و همین امر نقش بسیار مهمی در ارتقا سلامتی دارد.
خوردن آب کیوی خیلی مرسوم نیست ولی با استفاده از کیوی البته همراه با مواد غذایی دیگر یک نوشیدنی خوشمزه و سرشار از ویتامین C می‌توان درست کرد.
ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب است. چون بدن مقدار مشخصی ویتامین سی را می‌تواند استفاده کند، دز زیاد آن می‌تواند سبب بروز اسهال شود. اما تنها در صورتی که یبوست داشته باشید این تاثیر به مزاق شما خوش می‌آید.
کلاژن یک پروتئین طبیعی در بدن است که میزان آن با گذر زمان و افزایش سن ما کاهش می‌یابد. با کاهش کلاژن خطوط ظریف و چین و چروک‌ها روی پوست ظاهر می‌شوند.
استفاده روزانه از عسل و آویشن در کودکان بالای یک سال در درمان سرفه‌های طولانی بسیار موثر است. همچنین نباید از تاثیر مصرف میوه‌های دارای ویتامین C و نیز سبزیجات تازه در بهبود سرفه کودکان غافل شد.
ویتامین D یک ریز مغذی است که به سلامت استخوان و متابولیسم کلسیم کمک می‌کند.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان سطوح پایین ویتامین D با مکمل‌ها ممکن است برای برخی افراد با کاهش خطر اقدام به خودکشی همراه باشد.
میوه کیوی به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان قوی محسوب می­‌شود.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کلسیتریول همچنین می‌تواند بر سلامت قلب و عروق از طریق تأثیراتش بر سایر سیستم‌های از جمله سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد. در این تحقیق، به نظر می‌رسد شرکت کنندگان با سطوح پایین ویتامین D، در معرض خطر ابتلا به فشار خون و بیماری قلبی بالاتری بودند.
به طور کلی برای حفظ سلامت استخوان‌ها و متابولیسم طبیعی کلسیم، افراد بین یک تا ۷۰ ساله باید روزانه ۶۰۰ واحد بین‌المللی (یا ۱۵ میکروگرم) از غذاها، مکمل‌ها یا هر دو، این ویتامین را دریافت کنند. همچنین افراد بالای ۷۰ سال باید ۸۰۰ واحد بین‌المللی از این ویتامین را دریافت کنند (۲۰ میکروگرم).
مطالعه مؤسسه تحقیقاتی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه ادیت کوان استرالیا نشان داد زنانی که بیش از ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K ۱ مصرف کردند (معادل حدود ۱۲۵ گرم سبزیجات با برگ تیره یا یک تا دو وعده سبزیجات) در مقایسه با شرکت کنندگانی که کمتر از ۶۰ میکروگرم در روز از این ویتامین مصرف می‌کردند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر شکستگی قرار داشتند. دستورالعمل فعلی مصرف کافی ویتامین K در استرالیا برای زنان ۶۰ میکروگرم در روز است.
ویتامین سی یک ماده مغذی محلول در آب است که در بعضی غذا‌ها یافت می‌شود. ما انسان‌ها برخلاف بسیاری از حیوانات قادر به ساخت ویتامین سی نیستیم؛ در حالی که این ویتامین یک ماده غذایی ضروری برای ما به حساب می‌آید.
نتایج یک مطالعه تازه که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، به نیاز به استراتژی‌های بهداشت عمومی برای حفظ سطح سالم ویتامین D در جمعیت اشاره می‌کند. نتایج نشان داده است که وضعیت کم ویتامین D یا آفتاب با افزایش مرگ و میر مرتبط است.
یکی از راهکار‌های مفید در بهبود وضعیت سرانه مصرف ویتامین D، غنی‌سازی غذا‌های معمولی مانند غلات، بلغور جو دوسر و لبنیات با این ویتامین است.
مرکبات منبع عالی ویتامین C به شمار می‌روند. این ویتامین یک ماده مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و برای حفظ سلامت پوست ضروری است. در واقع یک عدد پرتقال متوسط تمام نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می‌کند.
بدن برای تنظیم سطح کلسیم و فسفات به ویتامین D نیاز دارد؛ به همین دلیل دریافت آن برای بدن ضروری محسوب می‌شود. یک مکمل ویتامین D ۱۰ میکروگرمی معمول در طول ماه‌های زمستان برای تکمیل رژیم غذایی کافی است.
در حال حاضر، هیچ درمان مؤثری برای بیماری کبدچرب غیرالکلی وجود ندارد، اما یک مطالعه جدید نشان داد که ویتامین B ۱۲ و فولات می‌توانند به کاهش التهاب و زخم در افراد انسانی و مدل‌های حیوانی کمک کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ