سخنگوی دولت هدف از التهابات ارزی را ایجاد ناامنی در اقتصاد و فرار سرمایه گذاری و توقف رشد اقتصادی اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه به دور دوم باعث شد تا ارزش لیر این کشور در معاملات امروز کاهش یابد.
تصمیم غیرعقلایی تیم اقتصادی دولت دوازدهم و دامن زدن به التهابات بازار سکه و ارز توسط عده ای منفعت جو بازار خرید و فروش سکه و ارز را در تور عده ای از سوداگران و محتکران ارزاق عمومی قرار داد.
بررسی شاخص‌های اقتصادی در سال گذشته حکایت از ثبات نسبی و حرکت رو به جلوی اقتصاد کشور دارد؛ به همین جهت با بروز التهابات ارزی بیم آن می‌رود که مردم در دام دلالان قرار گیرند.
صرامی گفت: سیاست چین به گونه‌ای است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند. در همین زمینه پکن در حال افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی نظیر عربستان، عراق و کویت است. قطعاً در این تقسیم‌‌بندی سهم کمتری برای مشارک با ایران در نظر دارد. زیرا تحریم‌ها باعث شده امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از بین برود.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور در بحث التهابات ارزی بررسی‌هایی داشتند که نشان از دخالت سرویس‌های امنیتی و عوامل خارجی دارد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای مدیریت تامین و مصرف بنزین انجام می‌دهد، گفت: به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم.
سخنگوی دولت هدف از التهابات ارزی را ایجاد ناامنی در اقتصاد و فرار سرمایه‌گذاری و توقف رشد اقتصادی اعلام کرد و ادامه داد: در ماه‌های اخیر هم فروش نفت افزایش پیدا کرده و هم درآمد آن به داخل کشور می‌آید. در حوزه غیر نفتی و تجارت خارجی هم از فروردین امسال تراز تجاری ما مثبت شد و اکنون صادرات ما بیش از واردات ما است و اگر نفت نفروشیم هم نیاز ارز کشور تأمین می‌شود.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: نمی‌گوییم که جهش قیمت این روزهای ارز صرفا به خاطر دشمنی‌هاست اما بدانید همان جریانی که اغتشاشات خیابانی را به‌راه انداخت، در التهابات ارزی نقش دارد.
رئیسی با اشاره به رسیدن نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به رقمی نزدیک به ۵ درصد خاطرنشان کرد: دولت مردمی توانست در این مدت نرخ تورم را از ۵۹.۳ درصد به زیر ۴۰ درصد برساند، اما اجرای طرح عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی که تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۱ بود، باعث افزایش دوباره نرخ تورم شد.
رئیس جمهور تاکید کرد: نمی گوییم که جهش قیمت این روزهای ارز صرفا بخاطر دشمنی ها است اما بدانید همان جریانی که اغتشاشات خیابانی را به راه انداخت در التهابات ارزی نقش دارد.
وحیدی گفت: ما اتفاقات اخیر کشور در بحث ارز را یک توطئه می‌دانیم. ما فقط مسائل اقتصادی را در التهابات بازار ارز دخیل نمی‌دانیم، توطئه‌ای است که دشمن دنبال می‌کند تا وقتی در صحنه اغتشاشات نتوانست به جایی برسد، در صحنه اقتصادی و موضوع ارز دخالت کند و آن را مبنایی برای ایجاد ناآرامی‌ها در کشور کند.
آل‌هاشم امام جمعه تبریز با اشاره‌ به التهابات بازار ارز و طلا و بازار خودرو گفت: شرایط نشان از بروز عملیات معیشت بر پایه جنگ ادراکی دیگر دارد ،حرکت کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است چرا که تحریک ایران ،گشودن پرونده‌های موشکی و‌ پهپادی و حقوق بشری همچنین راه انداختن کمپین و تجمع‌ در خارج و فضای رسانه‌ای و مجازی حاکی از آن است.
روز گذشته موادی از قانون انتخابات مجلس اصلاح شد اما تذکرات اقتصادی و ارزی نمایندگان که جلسه دیروز را داغ و خبری کرده بود موجب نشد تا مصوبات دیروز مجلس در مورد اصلاح قانون انتخابات از واکنش های فضای مجازی در امان بماند.
سیدهادی موسوی گفت: سامانه مبادلات ارزی می‌تواند در کوتاه‌مدت از التهاب بازار ارز بکاهد.
اگرچه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق، تلاطم بازار ارز را بی‌ارتباط با عملکرد این ستاد می دانند اما به اعتقاد کارشناسان حجم ۱۵ میلیارد دلاری قاچاق سبب رشد تقاضا و درنتیجه افزایش نرخ ارز می شود.
نوسان نرخ ارز عامل التهاب قیمت‌ها در بازار خودرو/ بی‌ثباتی بازار به زیان خودروساز و مصرف‌کننده واقعی
در شرایطی که نرخ ارز در روز‌های اخیر بنا به دلایلی افزایش داشته و در بازار غیررسمی به کانال ۳۶ هزار تومانی رسیده است، بازارساز تصمیم به تغییر سهمیه خرید ارز در بازار توافقی گرفته است.
در شرایطی که نرخ ارز در روزهای اخیر بنا به دلایلی با افزایش مواجه شده و در بازار غیررسمی به کانال سی و شش هزار تومانی رسیده است، بازارساز تصمیم به تغییر سهمیه خرید ارز در بازار توافقی گرفته است.
در شرایطی که نرخ ارز در روزهای اخیر بنا به دلایلی با افزایش مواجه شده و در بازار غیررسمی به کانال سی و شش هزار تومانی رسیده است، بازارساز تصمیم به تغییر سهمیه خرید ارز در بازار توافقی گرفته است.
در شرایطی که نرخ ارز در روزهای اخیر بنا به دلایلی با افزایش مواجه شده و در بازار غیررسمی به کانال سی و شش هزار تومانی رسیده است، بازارساز تصمیم به تغییر سهمیه خرید ارز با کارت ملی گرفته است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی شانزدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده میلاد حاتمی گفت: فرد مورد نظر به اتهام افساد فی الارض، پولشویی و اخلال در نظام ارزی در بازداشت به سر می‌برد.
بیات گفت: ایرلاین‌ها همچنان ضمن بی توجهی به افزایش عرضه صندلی پرواز، به دنبال افزایش سقف نرخی بلیط هستند، در واقع این چنین استنباط می‌شود محدودیت عرضه صندلی به دلایل فنی همچون فقدان قطعات، وابستگی ارزی و تحریم و یا غیر فنی و پائین نگاه داشتن میزان عرضه صندلی در فصل تابستان به عنوان دوره زمانی پر تقاضا، نشان از آن دارد که به دنبال ایجاد التهاب تقاضا و نهایتاً فروش بلیط پرواز با حداکثر نرخ تصویب شده هستند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش قیمت دلار، گفت: یکی از دلایل التهاباتی که در بازار ارز و طلا وجود دارد رشد نقدینگی است. تولید نقدینگی به تنهایی در کاهش ارزش پول ملی نقش داشته و دارد. ممکن است ما دو یا سه سال قیمت دلار را سرکوب کرده باشیم ولی یک مرتبه این جهش داشته است و متاسفانه بانک مرکزی هیچ برنامه ای برای کنترل این نقدینگی ندارد .

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ