سرپرست سفارت ایران در کابل گفت: موافقت‌هایی که اکنون صورت گرفته که ما بتوانیم و متخصصان ما بروند منطقه را ببینند و زمینه‌ساز شود برای این‌که ان‌شاءالله این آب رها شود، خواهشم این است که امروز سیستان دچار مشکل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در افغانستان گفت:تعاملات و ارتباطات دو جانبه در سایه تأمین منافع طرفین محقق می‌شود.
در سفر رئیس میز کشور افغانستان سازمان توسعه تجارت ایران به افغانستان توافقات مهمی در جهت توسعه روابط تجاری میان ایران و افغانستان صورت گرفت.
نشست هماهنگی تورنمنت فوتبال کافا در کشور قرقیزستان برگزار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادای حق‌آبه ایران، نشانه‌ای از حسن نیت طرف افغانی برای گسترش روابط بعدی خواهد بود.
کاپیتان تیم ملی ایران گفت: افغانستان هم مثل سایر تیم‌های ملی دنیا قابل احترام است و سعی می‌کنیم در این بازی کیفیت همیشگی‌مان را ارائه کنیم.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات مقام‌های ایران که باید هیئت فنی این کشور، میزان آب رود هلمند در بند‌های افغانستان را سنجش کند گفت در معاهده ۱۳۵۱ درباره سفر هیئت ایرانی چیزی گفته نشده است و با توجه به معاهده، ممکن است طالبان به هیئت ایرانی اجازه بازدید از بند‌های آب افغانستان را ندهند.
تصویر اکنون برای رهبران ایران، واضح است: آن‌ها شاهد سرنگونی یا بحران برای رژیم‌های عراق، افغانستان، لیبی، یمن و سوریه در دهه‌های اخیر بوده‌اند. تحلیلگران می‌گویند اینکه ایران هدف بعدی باشد، یکی از دغدغه‌های مقامات جمهوری اسلامی است؛ مگر اینکه این کشور بتواند از زیر فشار‌های تحمیل شده توسط واشنگتن خارج شود.
رئیس مرکز اموربین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست از مذاکره ایران با افغانستان بر سر موضوع حق آبه هیرمند با سفر سلاجقه طی روزهای آینده به افغانستان خبر داد.
تایباد ـ وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: هدف از سفر هیأت اقتصادی افغانستان به ایران، تسهیل ترانزیت و افزایش تجارت بین دو کشور است.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
ظهره‌وند،سفیر سابق ایران در افغانستان می گوید: آن مقطع زمانی از سوی ایران ۳ جریان در افغانستان در فعالیت بود و توسط آقای امین‌زاده مدیریت می‌شد. تیمی که کار تعامل با طالبان را دنبال می‌کرد، بخشی که کار پشتیبانی جبهه متحد را انجام می‌داد که با سردار سلیمانی بود و کار صلح را نیز من انجام می‌دادم.
بهادر امینیان سفیر پیشین ایران در افغانستان با پایان ماموریتش در کابل، به تهران بازگشت.
رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، با توجه به پایان مأموریت «بهادر امینیان» به عنوان سفیر پیشین در افغانستان، «حسن کاظمی قمی» به عنوان سفیر جدید ایران در افغانستان معرفی شده است.
«عباس بدری‌فر» رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد با توجه به اینکه مأموریت «بهادر امینیان» به عنوان سفیر پیشین در افغانستان به پایان رسیده است، «حسن کاظمی قمی» به عنوان سفیر جدید ایران در افغانستان معرفی شده است.
حسن کاظمی قمی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان معرفی شد.
روابط عمومی وزارت امور خارجه نسبت به خبر منتشر شده در خصوص انتصاب حسن کاظمی قمی به عنوان سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان واکنش نشان داد.
سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در ادامه سفر خود به شمال افغانستان وارد مزارشریف مرکز ولایت بلخ شد.
براساس این گزارش، هم‌چنان مقامات بهداشتی دو کشور بر همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف درمانی در افغانستان بر اساس یک تفاهم‌نامه وعده همکاری دادند.
رسانه های افغانستان امروز از دیدار وزیر بهداشت دولت موقت طالبان با سفیر ایران در شهر کابل خبر دادند.
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز با معاون کنسولی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.
علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در تشریح سفر به افغانستان گفت: در این سفر بر اجرایی شدن معاهده ۱۳۵۱ هیرمند میان ایران و افغانستان و بهره مندی ایران از حقابه هیرمند تاکید شد.
رئیس‌ جمهور پیشین افغانستان امروز در دیدار با سفیر ایران در کشورش، تهران را همسایه خوب و برخوردار از روابط حسنه و تاریخی با کابل دانست و بر تحکیم هرچه بیشتر این روابط تاکید کرد.
هفته گرامی‌داشت هنر افغانستان، شنبه 22 آذرماه(قوس) به صورت مجازی افتتاح می‌شود و تا 28 آذرماه(قوس) ادامه دارد. عبدالغفور لیول سفیر افغانستان، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران و محمد عثمان بابری رییس دانشگاه کابل، مهمانان برنامه افتتاحیه این هفته خواهند بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ