بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه دولت موقت طالبان، متقی در این دیدار خواستار افزایش میزان دادوستد اقتصادی بین دو کشور و ایجاد تسهیلات در بخش تجارت و ترانزیت شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فارس نوشت: بسیار جای تعجب است که وزیر خارجه با وجود آنکه چندین بار با مقامات طالبان دیدار کرده و میزبان آنها بوده است نسبت به حساسیت این مسائل و هزینه‌هایی که ممکن است براثر چنین اظهاراتی بر نظام و مردم ایران تحمیل شود بی‌اطلاع باشد.
وزیرخارجه طالبان در سخنانی اعلام کرد که دوره اعتراض و تبلیغات علیه طالبان تمام شده و جهان به فکر تعامل است.
وزیر خارجه طالبان از سفیر روسیه خواست تا صدور ویزای روسیه برای افغان‌ها تسهیل شود.
سفیر مسکو در کابل اعلام کرد که از «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان برای شرکت در نشست «چارچوب مسکو» درباره افغانستان دعوت کرده است.
وزیر خارجه پاکستاندر مصاحبه‌ای اعلام کرد: طالبان به تعهدات خود درباره مبارزه با تروریسم عمل کند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در توییتی به بیانیه طالبان در مورد اظهارات ابراهیم رئیسی پیرامون حقابه ایران از هیرمند پاسخ داده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مشکلات فراوانی که عدم تامین حقابه ایران و خشکسالی ناشی از آن بر مردم سیستان و بلوچستان تحمیل کرده ابراز امیدواری کرد طرف افغانستانی اهتمام لازم را در رهاسازی آب این سد و رساندن آب به سیستان داشته باشد.
سخنگوی طالبان از دیدار نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با مقامات این گروه در قندهار در جنوب افغانستان خبر داد.
سازمان ملل می‌گوید فرستاده طالبان می‌تواند هفته آینده با وزرای پاکستان و چین در اسلام آباد دیدار کند.
دولت طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح در افغانستان امنیت این کشور و منطقه را به «خطر می‌اندازند»، واکنش نشان داد.
وزیر خارجه پاکستان و وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در تماسی تلفنی رایزنی کردند.
در حاشیه چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان در سمرقند امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان و حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.
سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز به انتقاد وزیر خارجه پاکستان از این گروه در کنفرانس امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
وزیر خارجه قطر گفت که اقدامات اخیر دولت طالبان در افغانستان ناامید کننده بود.
نماینده ویژه روسیه و دیپلمات ارشد طالبان در مورد ثبات در افغانستان گفتگو کردند.
وزیر خارجه پاکستان با اشاره به حملات طالبان پاکستان نسبت به «اقدام مستقیم علیه تروریسم فرامرزی» هشدار داد و گفت که کشورش می‌ تواند در راهبرد خود برای برخورد با طالبان افغانستان تجدیدنظر کند.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، قرار است هیئت پاکستانی به رهبری حنا ربانی کهر، نگرانی‌های پاکستان را در مورد تشدید حملات تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان از منشا افغانستان را به مقام‌های طالبان منتقل کنند.
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در امور کشورش گفت: داعش انتقام شکست‌هایش را از مردم می‌گیرد.
وزیر خارجه پاکستان در دیدار با نماینده آمریکا در امور افغانستان در حاشیه برگزاری ۷۷مین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: تعامل با طالبان برای دستیابی به صلح پایدار مهم است.
«احمد مسعود» از جزئیات دیدار خود با وزیر خارجه طالبان در ایران خبر داد و گفت که در جریان این دیدار متقی به وی پیشنهاد دریافت سمتی در دولت طالبان را داده است و او این پیشنهاد را رد کرده است.
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز با معاون کنسولی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه طالبان در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: برای یکپارچگی اقتصادی در سطح منطقه و افزایش تجارت با تهران باید ترانزیت و حمل و نقل گسترش یافته و هزینه‌ها کاهش یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ