مغز بادام و پسته، کشمش، انجیر همراه بادام و پسته، مغز بادام با نبات، فندق با شکر به‌عنوان میان‌وعده برای کاهش استرس و افسردگی بسیار مفید است.گل سرخ، ریحان، گشنیز، هل میخک، زرشک، نعناع، زعفران، نارنج رب انار، تمرهندی و دارچین از ادویه‌ها و سبزی‌های نشاط‌آوری است که به افزایش نشاط افراد کمک می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان هیچ ارتباطی بین افسردگی و اضطراب و به طور کلی سرطان سینه، پروستات، کولورکتال و الکل در طی یک پیگیری تا ۲۶ سال پیدا نکردند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از اقدامات ویژه جهت جلوگیری از سرقت های گزارش شده در بلوار کتابخانه ملی خبر داد.
پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.
برخورد درمانی با سنگ‌های ادراری، بر اساس محل قرار گیری سنگ و سایز آن است. سنگ‌های تا ۵-۶ میلی متر داخل کلیه معمولا به جز توصیه‌های غذایی روتین و ورزش و تحرک و سونوگرافی دوره‌ای کاری لازم ندارد. در مواردی که سایز سنگ بالای ۷-۸ میلی متر تا نهایتا ۲۰ میلی متر باشد و سنگ در کلیه باشد، امکان سنگ شکن برون اندامی و یا انحام لیزر سنگ وجود دارد. در صورتی که سنگ بالای دو سانتیمتر یا شاخ گوزنی باشد، جراحی بسته با بیهوشی از طریق ایجاد سوراخ روی کمر لازم است.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۴۹۰ فقره تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت ۲۹۸ هکتار در فروردین‌ماه امسال خبر داد.
شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رفت‌وآمد‌های فعال مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بر سلامت کلی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان، مرگ‌ومیر به هر علتی و بهبود سلامت روان تاثیر مثبت می‌گذارد؛ با این حال مکانیسم دقیقی که به واسطه آن رفت و آمد فعال بر نتایج سلامتی تاثیر می‌گذارد، هنوز مشخص نشده است.
شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رفت‌وآمدهای فعال مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بر سلامت کلی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان، مرگ‌ومیر به هر علتی و بهبود سلامت روان تاثیر مثبت می‌گذارد؛ با این حال مکانیسم دقیقی که به واسطه آن رفت و آمد فعال بر نتایج سلامتی تاثیر می‌گذارد، هنوز مشخص نشده است.
روانپزشک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه افسردگی یکی از مشکلات شایع دوران سالمندی است، بهترین و موثرترین روش پیشگیری از افسردگی سالمندان را حضور در اجتماع و روابط خانوادگی دانست و افزود: اعضای خانواده و مراقب سالمند باید برای ملاقات‌های سالمند با دوستان و اطرافیان خود برنامه‌ریزی منظمی داشته باشند تا از انزوای اجتماعی جلوگیری کنند.
شرکت‌کنندگانی که در گروه رژیم غذایی کتو-مدیترانه‌ای دچار اختلال شناختی خفیف بودند، سطوح پایین‌تری از میکروب‌های تولیدکننده گابا و سطوح بالاتری از میکروب‌های تنظیم‌کننده گابا داشتند.
باشگاه پرسپولیس با توجه به نزدیکتر شدن رقابت‌های لیگ‌برتر بر برگزاری مسابقه خود برابر پیکان با حضور تماشاگران تاکید دارد.
وقتی در فضای باز، به‌ویژه در پارک و بوستان، ورزش کنید، احتمال اینکه زمان تحرک‌تان طولانی‌تر شود، بسیار زیاد است. اما ورزش در هوای بسته باشگاه یا منزل ممکن است کسالت‌آور باشد و به اندازه کافی ورزش نکنید. درضمن اگر هنگام ورزش، لذت بیشتری ببرید، وضعیت روحی و سلامت ذهن‌تان بهبود می‌یابد و از لحظات پرتحرک‌تان لذت فراوانی می‌برید.
دستجردی گفت: یکی از راه‌های مهم برای پیشگیری از آلزایمر، ورزش فکری و تمرین کردن هست، ولی کسی که علائم آلزایمر دارد دیگر توصیه به تمرین فکری نمی‌کنیم، چون دیگر فایده‌ای ندارد و یک بار روحی شدید برای او دارد، طوریکه اضطراب، استرس و افسردگی فرد را شدید می‌کند.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: برای نخستین بار در بخش کشاورزی برای پیشگیری و کاهش خسارت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان استفاده شد.
مطالعه جدید نشان می دهد ویتامین A می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند.
مطالعه‌ای جدید کافئین را به عنوان یک عامل بازدارنده برای دیابت نوع ۲ اعلام کرده است.
اسید اولئیک ماده اصلی تشکیل دهنده روغن زیتون است و در سلامت انسان نقش مهمی دارد. پزشکان می‌گویند در مغز بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی شدید و آلزایمر سطح اسید اولئیک کاهش میابد.
کیوی مقاوم یک میوه خوراکی است که در استان اوکایاما ژاپن کشت می‌شود. محققان دانشگاه اوکایاما به سرپرستی دکتر ساکا آریموتو کوبایاشی، دانشیار دانشکده علوم دارویی دانشگاه اوکایاما، با استفاده از یک مدل موش، اثبات کرد که آب این نوع کیوی و یکی از اجزا تشکیل‌دهنده آن یعنی ایزوکورستین (isoQ) به پیشگیری و کاهش سرطان ریه کمک می‌کند.
هنگامی که افراد به دلیل شکستگی دست یا پا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، اغلب رقیق‌کننده‌های خون تجویزی به آن‌ها تزریق می‌شود.
سنگ کلیه می‌تواند باعث انسداد در دستگاه ادراری شود و درد شدیدی ایجاد کند. در برخی افراد سنگ استروویت (این سنگ زاویه‌دار و از سنگ کلسیمی بزرگ‌تر و خطرناک‌تر است) بر اثر عفونت‌های مزمن دستگاه ادراری ایجاد می‌شود. این پدیده در زنان بیشتر از مردان شیوع دارد.
از آنجایی که در حال حاضر درمان قطعی و مشخصی برای زوال عقل وجود ندارد، پیشگیری از آن در اولویت خواهد بود. چندین مطالعه معتبر که از طریق کتابخانه دیجیتال ساینس دایرکت قابل دسترسی هستند، نشان داده اند که افسردگی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد؛ بنابراین درمان به موقع افسردگی ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند.
مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین 52 عنوان مجرمانه مرتبط قابلیت رصد دارد.
بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از هر سه بزرگسال یک نفر به میزان توصیه شده نمی‌خوابد. نتیجه پژوهش‌ها نشان داده زمانی که به اندازه کافی نمی‌خوابید بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی، چون دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی و افسردگی قرار می‌گیرید.
دبیر کمیته پیشگیری از خودکشی انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان اینکه افسردگی شناخته نشده و یا درمان نشده، اصلی‌ترین فاکتور در امر خودکشی در محیط‌های دانشگاهی محسوب می‌شود، درباره ریز فاکتور‌های این نوع خودکشی نیز تصریح کرد: از جمله این ریز فاکتور‌ها دانشجویان مهاجر هستند که در شهر یا کشوری تنها هستند. این دانشجویان آسیب‌پذیرترند. از سوی دیگر دانشجویانی که طول دوره تحصیلی آن‌ها از هم دوره‌ای‌های خود طولانی‌تر شده نیز آسیب پذیرتر از سایر دانشجویان در امر خودکشی هستند.
می‌توان گفت که بهترین روش برای پیشگیری و جلوگیری از افسردگی، داشتن فعالیت‌های اجتماعی، خانوادگی و دوستانه است، مراقب و پرستار سالمند در منزل می‌تواند کمک شایانی برای برقراری این موضوع باشد، زیرا می‌تواند قرار‌هایی برای بهبودی و بهتر شدن روحیه فرد سالمند بگذارد و همین‌طور داشتن فعالیت‌های بدنی از جمله ورزش خیلی در بهتر شدن حال فرد موثر و مفید است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ