عرفان رضایی، خلبانی است که توانست بالگرد را از آتش‌سوزی نجات دهد. ۲۸ سال دارد و مهندس اویونیک و خلبانی است. او می‌گوید: بالگرد وقتی سقوط کرد مرتب «نشت بنزین» داشت و اگر به‌موقع باتری‌اش کشیده نمی‌شد، منجر به آتش‌سوزی می‌شد. خطر دیگری که وجود داشت این بود که برق بالگرد در همان لحظه‌ای که سقوط کرده بود، وصل بود و اول باید برق هلیکوپتر را قطع می‌کردم و بعد باتری آن را جدا می‌کردم. خود این عمل هم خطرناک بود، چون اگر یک دکمه را اشتباه می‌زدم، می‌توانست باز منجر به انفجار یا آتش‌سوزی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طنز و طنازی بخش جدایی ناپذیر تحلیل‌های فوتبالی در انگلیس است.
زمانی که در یک پرواز تلاطم وجود دارد می ترسید؟ جایی که در هواپیما می نشینید ممکن است به کاهش ترس شما کمک کند.
زمانی که در یک پرواز تلاطم وجود دارد می ترسید؟ جایی که در هواپیما می نشینید ممکن است به کاهش ترس شما کمک کند.
در تبریز دلهای زیادی به مرد اسپانیایی تراکتور امید بسته‌اند، بیشتر از همه مالک باشگاه، محمدرضا زنوزی مطلق.
مهارت ویژه خلبان در فرود آوردن بوئینگ ۷۳۷ در باد شدید در فرودگاه مادیرا یا کریستیانو رونالدو در فونچال پرتغال را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان از سقوط یک فروند بالگرد ارتش این گروه و مرگ ۲ نفر در این حادثه خبر داد.
وزارت دفاع افغانستان از سقوط یک فروند بالگرد ارتش این کشور و مرگ ۲ نفر در این حادثه خبر داد.
رضایی‌فر خاطرنشان کرد: در مراحل بررسی سانحه، مشکل فنی در بالگرد یافت نشده است و علت وقوع سانحه عامل انسانی (خلبان) عنوان شده است که البته تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و نبستن کمربند ایمنی مسافران نیز عوامل کمکی بوده‌اند.
صاحبنظران جنگ‌های هوایی، او را «نامدارترین خلبان جهان» نامیده‌اند؛ چنانکه شهید تیمسار فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش، وی را ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی‌دراز، میمک، دشت‌ذهاب و پادگان ابوذر توصیف کرده و می‌گوید: " او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام دادم، امام در مورد وی فرمودند: " او آمرزیده است".
رسانه‌های روسیه اعلام کردند در پی سقوط یک بالگرد در جنوب‌غربی این کشور یک نفر کشته شده است.
سوخو ۳۰ که در ناتو به نام فلانکر شناخته می‌شود، جنگنده برتری هوایی است و نقشی مشابه جنگنده مشهور آمریکایی اف ۱۵ ایگل به عهده دارد.
میدان مشق در زمان فتحعلی‌شاه قاجار بنیاد نهاده شد و در دوره ناصرالدین‌شاه، تجدید و توسعه یافت. به اهتمام محمدحسن‌خان سپهسالار، میدان مشق به شکل مربع درآمد و دیوار‌هایی مشتمل بر طاق‌نما‌های آجری، گرداگرد آن ایجاد و دارای دروازه‌ای شد با یک در دولنگه و دو طاق‌نمای مسدود.
یک فروند بالگرد رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.
قوانین هوانوردی هند به خلبانان این امکان را می‌دهد که در کابین خلبان غذا و نوشیدنی بخورند، اما این کار باید طبق دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای انجام شود. به عنوان مثال، فنجان ها باید درپوش داشته باشند تا از ریختن احتمالی آن بر روی تجهیزات الکترونیکی جلوگیری شود.
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که علیرغم حضور ۲ خلبان اوکراینی در کشورشان، ارسال جنگنده اف- ۱۶ به کی یف از سوی واشنگتن هنوز در هاله‌ای از ابهام است.
دولت امریکا این بالن را ابزار جاسوسی می‌داند، اما دولت چین، بالن را ابزار هواشناسی اعلام کرد.
یکی از مسائلی که مشاهده یوفو در ۴۳سال قبل را معتبر می‌کند افراد دخیل در ماجرا هستند. شاید افراد عادی در مشاهده اشیای پرنده اشتباه کنند، اما در این ماجرا اکثر افراد، کارشناسان زبده هوایی ایران بوده‌اند.
یک سیستم هوش مصنوعی هواپیمای آزمایشی لاکهید مارتین به نام VISTA X-62A را به مدت ۱۷ ساعت حین پرواز راهبری کرد.
افراد مسلح یک هواپیمای اندونزیایی متعلق به خطوط هوایی Susi Air را ربودند و یک خلبان نیوزیلندی و ۵ نفر از مسافران آن را در استان پاپوآ غربی اندونزی به گروگان گرفتند.
ایجکت یا صندلی پرانی یک خلبان در لحظه‌ای که جنگنده درگیر مشکل فنی شده است را ببینید.
آرین اسد ۲۸ساله یکی از مربیان جوان و نخبه مرکز آموزش خلبانی در شهر ژوهانسبورگ بود که یکشنبه گذشته در جریان یک پرواز آموزشی دچار حادثه‌ای مرگبار شد.
در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد ناشناسی با تقلید صدا، خود را مدیر نمایندگی فروش خودرو معرفی کرده و به بهانه‌های مختلف مدیران مالی را مجاب به واریز پول به حسابش می‌کرده است.
بحیرایی اولین بانوی خلبان بالگرد که رتبه ممتاز چک راید پرواز بالگرد را توسط کاپیتان پهلوان دریافت کرد، می گوید: در حال حاضر تنها بانوی خلبان غیر نظامی بالگرد کشور ایران و تنها بانویی هستم که دو لایسنس هواپیما و هلی کوپتر را دارم. امیدوارم که در بحث نظامی هم بانوی خلبان داشته باشیم.
قاسمی در پاسخ به این سوال که رسانه‌های آرژانتینی ادعا کرده‌اند که محموله هواپیما، نظامی بوده گفت، روز اول از ما همین سوالات را می‌پرسیدند که آیا محموله ویژه دارید؟ گفتیم نه. شما گمرک دارید. بدهید بررسی کنند. ما هیچ محموله ویژه یا ممنوعه با خود نداریم... بارِ ما قطعات یدکی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ