سوخو ۳۰ که در ناتو به نام فلانکر شناخته می‌شود، جنگنده برتری هوایی است و نقشی مشابه جنگنده مشهور آمریکایی اف ۱۵ ایگل به عهده دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شب گذشته در نمایشگاه هوایی «میشیگان» یک فروند میگ ۲۳ ساخت شوروی هنگام اجرای حرکات نمایشی سقوط کرد و خلبان و سرنشین توانستند با خروج اضطراری خود را نجات بدهند. گفته می‌شود این هواپیما روی یک پارکینگ سقوط کرده و به چند دستگاه خودرو آسیب زده اما کسی مجروح یا کشته نشده.
فرود تماشایی جنگنده F18 ارتش ایالات متحده بر روی ناو هواپیمابر را از نمای داخل کابین خلبان ببینید. منبع: خبرآنلاین
زمانی که در یک پرواز تلاطم وجود دارد می ترسید؟ جایی که در هواپیما می نشینید ممکن است به کاهش ترس شما کمک کند.
زمانی که در یک پرواز تلاطم وجود دارد می ترسید؟ جایی که در هواپیما می نشینید ممکن است به کاهش ترس شما کمک کند.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک فروند جنگنده اف ۵ این نیرو صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی در دریا سقوط کرده و خلبان توانسته است از این جنگنده خارج شده و توسط نیروهای امداد نجات پیدا کند.
علاوه بر چابکی، گستره تسلیحات مورد استفاده فالکروم از نقاط قوت آن بود که موشک آر ۷۳ با هدایت مادون قرمز از مهم‌ترین آن‌ها بود. این موشک با دوربینی که روی کلاه خلبان نصب می‌شد، هدف‌گیری و شلیک را ممکن می‌کرد.
هلیکوپتر گری ولف به پیشرفته‌ترین سامانه‌های اویونیک برای آگاهی محیطی بیشتر و بهتر، و قابلیت خلبان خودکار کامل برای کاهش حجم کار خدمه مجهز شده است. تنها یک ساعت و نیم کار روی آن در آشیانه برای هر ساعت پرواز لازم است.
صاحبنظران جنگ‌های هوایی، او را «نامدارترین خلبان جهان» نامیده‌اند؛ چنانکه شهید تیمسار فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش، وی را ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی‌دراز، میمک، دشت‌ذهاب و پادگان ابوذر توصیف کرده و می‌گوید: " او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام دادم، امام در مورد وی فرمودند: " او آمرزیده است".
میدان مشق در زمان فتحعلی‌شاه قاجار بنیاد نهاده شد و در دوره ناصرالدین‌شاه، تجدید و توسعه یافت. به اهتمام محمدحسن‌خان سپهسالار، میدان مشق به شکل مربع درآمد و دیوار‌هایی مشتمل بر طاق‌نما‌های آجری، گرداگرد آن ایجاد و دارای دروازه‌ای شد با یک در دولنگه و دو طاق‌نمای مسدود.
MQ-۹ Reaper یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ است که توسط پیمانکار نظامی جنرال اتمیکس ساخته شده است. از راه دور توسط یک تیم دو نفره، متشکل از یک خلبان و یک خدمه هوایی که حسگر‌ها را کار می‌کند و سلاح‌ها را هدایت می‌کند، اداره می‌شود.
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که علیرغم حضور ۲ خلبان اوکراینی در کشورشان، ارسال جنگنده اف- ۱۶ به کی یف از سوی واشنگتن هنوز در هاله‌ای از ابهام است.
عرفان رضایی، خلبانی است که توانست بالگرد را از آتش‌سوزی نجات دهد. ۲۸ سال دارد و مهندس اویونیک و خلبانی است. او می‌گوید: بالگرد وقتی سقوط کرد مرتب «نشت بنزین» داشت و اگر به‌موقع باتری‌اش کشیده نمی‌شد، منجر به آتش‌سوزی می‌شد. خطر دیگری که وجود داشت این بود که برق بالگرد در همان لحظه‌ای که سقوط کرده بود، وصل بود و اول باید برق هلیکوپتر را قطع می‌کردم و بعد باتری آن را جدا می‌کردم. خود این عمل هم خطرناک بود، چون اگر یک دکمه را اشتباه می‌زدم، می‌توانست باز منجر به انفجار یا آتش‌سوزی شود.
مکالمه زنده بین خلبان هواپیمای جاسوسی آمریکا و یک جنگنده چینی در حریم هوایی پکن، بر شدت تنش بین دو کشور مهر تایید زد.
دولت امریکا این بالن را ابزار جاسوسی می‌داند، اما دولت چین، بالن را ابزار هواشناسی اعلام کرد.
خلبانی در ۲۵ کشور دنیا، از جمله آمریکا، انگلیس و استرالیا، پرجستجوترین شغل بوده است. تعداد جستجو‌ها درباره‌ی این شغل در گوگل در مجموع ۹۳۰،۶۳۰ مورد در سرتاسر دنیا بوده است.
یک فروند جنگنده اف‌۳۵ در نزدیکی پایگاه هوایی واقع در «فورت ورث» از شهرهای ایالت تگزاس سقوط کرد. خلبان این جنگنده توانسته ایجکت کند و زنده مانده است.
پرسش‌هایی که در بیت المقدس نیز شنیده می‌شود این هفته در واشنگتن نیز شنیده شد: چرا "بنیامین نتانیاهو" که مسئول تشکیل دولت تازه اسرائیل شده تا این اندازه به "بزالل اسموتریچ" و "ایتامار بن گویر" چهره‌های راست افراطی قدرت می‌دهد؟
یک مقام وزارت دفاع طالبان با بیان اینکه وقتی به قدرت رسیدیم حتی یک هواپیمای قابل پرواز هم نداشتیم افزود: حدود ۴۰ خلبان و تکنسین فنی که در زمان حکومت اشرف غنی در نیروی هوایی کار می‌کردند، به کابل بازگشتند و روند تعمیر ناوگان هوایی تخریب‌شده این کشور را آغاز کردند.
لحظه سقوط بالگرد در ایالت کالیفرنیای آمریکا را مشاهده می‌کنید که طی این حادثه خلبان ۴۷ ساله و مسافر ۳۳ ساله جان به در بردند.
مسابقات پرواز نمایشی در ایالت «نوادا» آمریکا، به دلیل سقوط یک هواپیما و مرگ خلبان آن، نیمه‌کاره ماند.
پلیس توپلو در بیانیه ای اعلام کرد که این هواپیما از اوایل روز شنبه در حال دور زدن در حوالی فروشگاه والمارت در توپلو بوده است و خلبان آن، که گفته می شود از کارکنان فرودگاه است، تهدید کرده عمداً با فروشگاه والمارت برخورد خواهد کرد.
پلیس توپلو در بیانیه ای اعلام کرد که این هواپیما از اوایل روز شنبه در حال دور زدن در حوالی فروشگاه والمارت در توپلو بوده است و خلبان آن، که گفته می شود از کارکنان فرودگاه است، تهدید کرده عمداً با فروشگاه والمارت برخورد خواهد کرد.
قاسمی در پاسخ به این سوال که رسانه‌های آرژانتینی ادعا کرده‌اند که محموله هواپیما، نظامی بوده گفت، روز اول از ما همین سوالات را می‌پرسیدند که آیا محموله ویژه دارید؟ گفتیم نه. شما گمرک دارید. بدهید بررسی کنند. ما هیچ محموله ویژه یا ممنوعه با خود نداریم... بارِ ما قطعات یدکی است.
مقبلی متولد سوم تیر ۱۳۶۲ خورشیدی، خلبان و سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا است. وی بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در سابقه کاری خود دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ