از لحاظ آماری ۶۱۴ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از ۳، تعداد ۷۶ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، تعداد ۱۵ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و تعداد یک زمین‌لرزه با بزرگی بین ۵ و۶ بوده‌است. استان آذربایجان‌غربی با ۳۲۴ زمین‌لرزه ثبت شده دستگاهی بالاترین آمار زمین‌لرزه ثبت شده در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی به ترتیب با ۶۵ و ۴۵ زمین‌لرزه قرار دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شواهد نشان از تغییر در قوانین نقل و انتقالاتی جدید در فاصله کوتاه تا لیگ دارد؛ موضوعی که دست باشگاه‌ها را برای جذب بازیکن جدید باز می‌کند.
رودبار- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از احیا و احداث موزه زلزله ایران در رودبار خبر داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده تنها مشکل مکان وجود دارد.
یک مقام مسئول با بیان اینکه تولید مشترک از اهداف ایران و ترکیه است، پیشنهاد داد که شرکت‌های ایرانی در راستای ساخت دوباره شهرهای زلزله زده ترکیه اقدامات لازم را انجام دهند.
رأی‌دهندگان در روز ۱۴ مه پای صندوق‌های رأی می‌روند تا در کمتر از سه ماه پس از زلزله ۶ فوریه که بیش از ۵۰ هزار نفر را کشت و بیش از ۵.۹ میلیون نفر را در جنوب ترکیه و شمال سوریه آواره کرد، سرنوشت دموکراسی ترکیه را تعیین کنند. تحلیلگران معتقدند، رأی‌دهندگان به افرادی که توانایی بیشتری در مدیریت پیامد‌های زلزله همچنین محافظت از کشور در برابر بلایای آینده دارند، رأی می‌دهند به اضافه اینکه محبوبیت اردوغان تاثیر سیاسی مورد انتظار را نداشته است.
پیش بینی برای ۹-۱۰ اردیبهشت در پهنه وسیعی از غرب ایران مورد توجه هموطنان قرار گرفته است. بعضی از افراد علاقمند به علم زلزله شناسی که متخصص در زلزله شناسی نیستند، نیز تلاش کرده‌اند- و همچنان ادامه می‌دهند- که با روش‌هایی که الزاما ربطی به زلزله شناسی ندارد، پهنه‌هایی وسع را مشخص کنند تا هر زلزله‌ای بعدا در آن منطقه رخ داد به حساب پیش‌بینی – یا ادعا‌های پیش‌بینی – خودشان بگذارند! این کار البته برای شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از رسانه‌ها هیجان انگیز و جذاب است.
بنا بر اعلام رسانه‌های محلی زلزله شدیدی شهرستان ماکو و شوط و پلدشت را لرزاند.
شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۰۰۰ زمین‌لرزه را ثبت کردند.
فرانک هوگربیتس مدعی است که در زمینه ارتباط بین هم‌ترازی اجرام آسمانی با فعالیت لرزه‌ای در زمین پژوهش می‌کند و ادعاهایش بر اساس این پژوهش‌هاست. در حقیقت به باور هوگربیتس هم‌ترازی زمین با دیگر سیاره‌ها جاذبه‌ای کافی برای ایجاد زمین‌لرزه در زمین ایجاد می‌کند.
مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان تاکید کرد: توافق بین ایران و عربستان یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه بود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما داغ ترکیه را در این فاجعه انسانی، داغ ایران می‌دانیم و همگی خود را در این حادثه تلخ داغدار می‌دانیم.
بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ایران در بهمن ماه ۱۴۰۱، بیش از ۷۰۰ بار لرزید.
وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: ایران اولین کشوری بود که به کمک ما آمد و محموله‌های بشردوستانه را برای مردم زلزله‌زده ارسال کرد.
با اینکه از ابتدا کارشناسان خطر را در اندازه تغییر پایتخت دانستند ولی هیچگاه موضوع به صورت جدی مورد توجه و حتی مطالعات عملی از سوی کارگروه‌های متخصص قرار نگرفت و ظاهرا هر بار موضوع طرح شد، چون رقم اعتبارات مورد نیاز دیده شد دفترش را بستند و لابد صلواتی فرستاده از شر شیطان رجیم به خدا پناه بردند! اما اکنون که ترکیه لرزیده است و به چشم دیده‌ایم که حجم فاجعه تا چه حد می‌تواند بزرگ باشد شاید رخ مسوولان بدین سو گردانده شود و عزمی پدید آید و حداقل استارت کار زده شود.
رایزن فرهنگی ایران در لاذقیه سوریه از محموله جدید کمک های ایران به زلزله زدگان سوری خبر داد.
زلزله اخیر ترکیه منجر به مرگ سه عضو تیم ملی فوتبال قطع عضو ایران شده است که به عنوان لژیونر در لیگ باشگاهی این کشور فعالیت داشتند.
سرکنسول ایران در شهر حلب سوریه آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در شمال سوریه را در گفتگو با خبرنگار مهر مطرح کرد.
فدراسیون کشتی ایران با همدردی با مردم ترکیه، در پیامی به فدراسیون کشتی این کشور برای نجات کشتی‌گیران زیر آوار مانده ابراز امیدواری کرد.
نجات معجزه‌وار بازیکن ایران در جام‌جهانی از زلزله ترکیه
چه برسر ۳ ملی‌پوش ایران در زلزله ترکیه آمده؟
در پی زلزله اخیر در ترکیه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اطلاعیه ای خطاب به هموطنان ایرانی مقیم ترکیه صادر کرد.
در پی زلزله اخیر در ترکیه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اطلاعیه ای خطاب به هموطنان ایرانی مقیم ترکیه صادر کرد.
فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ایران و سوریه را دو ملت دوست و برادر دانست که همواره در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستند.
چارلز سوم، پادشاه کنونی بریتانیا تنها عضو خانواده سلطنتی این کشور است که از زمان انقلاب تا کنون به ایران سفر کرده است. وی در بهمن ۱۳۸۲ و پس از وقوع زلزله بم به ایران رفت و ضمن حضور در مناطق زلزله زده با سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری وقت ایران دیدار کرد. زلزله بم در سال ۱۳۸۲ به وقع پیوست و بیش از ۵۰ هزار کشته برجای گذاشت.
دکتر مهدی زارع گفت: تعیین کانون زلزله می‌تواند به علاوه و منهای ۵ تا ۱۰ کیلومتر خطا داشته باشد، بنابراین کانون زلزله‌هایی که در دریا اتفاق می‌افتد، ممکن است ساحل باشد. اما زلزله در دریا هم می‌تواند اتفاق بیفتد، به دلیل شکستگی‌ها و گسل‌هایی که کف دریا وجود دارد. در نزدیکی سواحل دریای عمان و خلیج فارس در ایران هم گسل وجود دارد. مثلا در ۳۰ کیلومتری ساحل ایران در دریای عمان، مرز فرورانش ورقه اقیانوس هند و دریای عربی به زیر فلات ایران قرار دارد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ