مبنای محاسبه عیدی کارگران مطابق قانون کار به‌شرط داشتن یک سال سابقه کار, معادل ۶۰روز آخرین مزد ‌است که مبلغ پرداختی از این بابت به هریک از کارگران نباید از معادل ۹۰روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال قرار است بخشی از خدمات در دسترس مردم به صورت هوشمند یعنی بدون نیاز به ارائه مدرک و با انجام خودکار استعلامات در اختیار کاربران قرار بگیرد.
لایحه برنامه هفتم توسعه ماده‌ای را ارائه داده که بر اساس آن تمام پایگاه‌های دارای داده، به صورت برخط موظف به ارسال اطلاعات کاربران ایرانی به سامانه رصد سبک زندگی مردم می‌شوند. به عبارتی با تصویب این لایحه، همه اطلاعات کابران ایرانی در سامانه‌ای زیر ذره‌بین می‌رود و کنترل می‌شود.
واتس‌اپ امسال صاحب ویژگی‌های جدیدی شده که اکثر آنها حول کارکردش به عنوان یک ابزار پیام‌رسانی بوده، اما جدیدترین ویژگی که برای گروهی از کاربران این اپلیکیشن عرضه شده، هدف متفاوت‌تری را دنبال کرده است.با توجه به این که "کانال‌های" واتس‌اپ برای ارتباط دو طرفه طراحی نشده اند، متا تصمیم گرفته که فاقد رمزنگاری نقطه به نقطه باشند. این شرکت، رمزنگاری نقطه به نقطه را به عنوان یک گزینه آتی برای استفاده در موارد خاص در نظر گرفته است.
ضرابخانه بیرون شهرقرار داشت و کارگر‌های کارخانه امین الضرب از روستا‌های دور و اطراف می‌آمدند و شب‌ها سر خانه و زندگی‌شان بر می‌گشتند. همیشه خطر سارقانی که اموال کارگر‌ها را سرقت می‌کردند و حیوانات وحشی در زمستان‌ها کارگران را تهدید می‌کرد.
وقتی دولت، خود عامل ایجاد تورم است چگونه می‌خواهد تورم را کنترل کند؟ امیدواریم دولت بتواند تورم را کنترل کند که با توجه به بودجه‌ای که دولت برای امسال بسته، کنترل تورم بعید به نظر می‌رسد چرا که دولت برای تامین بودجه نیازمند فروش ارز است و ارز فروشی یعنی گرفتن مالیات از جیب کارگران و بازنشستگان. دولت اگر مصوبه افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد را لغو کند، درواقع به خود کمک کرده، چون اگر نتواند تورم را کنترل کند و حقوق کارگران را ترمیم نکند، شاهد گسترش اعتراضات کارگران و بازنشستگان در سطح کشور خواهیم بود.
ثابت نگه‌داشتن سبک طراحی باعث می‌شود که کاربران گوشی‌های یک برند را بهتر به خاطر بسپارند. اگرچه امسال طراحی سری گلکسی A به سری گلکسی S شبیه‌تر شد، ولی باز هم کاربران می‌توانند آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهند. درحقیقت هر سری از گوشی‌های سامسونگ یعنی سری گلکسی S، گلکسی A و گلکسی Z شخصیت‌های مخصوص به خودشان را دارند.
هشدار نسبت به ارتکاب هرگونه حماقت از سوی دشمن صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی و متمایز بودن روز قدس امسال از محورهایی است که کاربران عرب‌زبان در توئیتر به آن پرداخته اند.
عبدالرشید سعدالله‌یف نابغه مسلمان و روس کشتی آزاد جهان که ۲ مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان را در کارنامه خود دارد، در یک فیلم داغستانی به ایفای نقش پرداخت. ابراهیم اورسانوف کارگردان این فیلم با انشتار تصاویر حضور سعدالله‌یف در پشت صحنه فیلمبرداری، اظهار کرد: سعدالله‌یف در بخشی از این فیلم در نقش خود بازی خواهد کرد. این فیلم قرار است تابستان امسال نمایش داده شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران با موافقت و تصویب هیأت وزیران در سال جاری ۹۰۰ هزار تومان شد که از فروردین امسال باید به کارگران پرداخت شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران با موافقت و تصویب هیأت وزیران در سال جاری ۹۰۰ هزار تومان شد که از فروردین امسال باید به کارگران پرداخت شود.
کاربران رسانه KHAMENEI.IR جمله «آمریکا ذره ذره آب می‌شود، خودتان را برای نظم جدید جهان آماده کنید» را به عنوان مهمترین جمله‌ رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۱ انتخاب کردند.
جمهوری اسلامی نوشت: سال گذشته در اثر افزایش ۵۷ درصد حداقل حقوق کارگران، نه‌تنها مشکل معیشتی آنان حل نشد، بلکه بیش از ۸۰۰ کارخانه تعطیل شد و بسیاری از کارگران بیکار شدند و خانواده‌های آنان دچار گرفتاری‌های شدید گردیدند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اوایل هفته آینده کمیسیون اجتماعی با وزارت کار درباره افزایش حقوق کارگران جلسه برگزار خواهد کرد تا شاخص‌ها و معیار‌های وزارت کار درباره افزایش حقوق کارگران که با احتساب تورم امسال و سال آینده و همچنین سبد معیشتی که وزارت کار و تعاون اجتماعی به دست آورده مورد بررسی قرار گیرد.
ارسال پیام از سوی جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا به تجمع ضد ایرانی در بروکسل واکنش زیاد در میان کاربران فضای مجازی داشت.
طی دو ماه اخیر، کانون صنفی کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی سه درخواست برگزاری تجمع صنفی کارگران در محدوده محصور مجتمع گاز پارس جنوبی به استانداری و شورای تامین استان بوشهر ارسال کرد تا با بهره‌مندی از ظرفیت قانونی و موکد در اصل ۲۷ قانون اساسی که حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون حمل سلاح و همسو با مبانی اسلام را برای شهروندان ایران مجاز شمرده، صدای اعتراض و انتقاد از بی توجهی پیمانکاران به تاکیدات قانون کار و قانون مناطق ویژه اقتصادی را به گوش مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی برساند.
آبان ماه امسال بود که تاکسی اینترنتی تپسی، اعلام کرد امکان پرداخت اعتباری (BNPL) را به خدمات خود افزوده و آن را برای بخشی از کاربران خود فعال کرده است. سرویس پرداخت اعتباری تپسی این امکان را فراهم می‌کند که هر کاربر تا سقف ۴۰۰ هزار تومان از خدمات تپسی استفاده کرده و در پایان ماه به صورت یکجا هزینه سفرهای خود را پرداخت کند.
قسمت‌هایی از دریای خزر از سمت روسیه به دلیل شدت هوای سرد غیرعادی، امسال تا حدی یخ زد. کاربران روسی در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که چنین پدیده‌ای از دریای خزر را تا به حال ندیده‌اند./مهر
مبلغ عیدی و پاداش پایان سالی که کارفرمایان باید به کارگران خود پرداخت کنند حداقل ۸ میلیون تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان خواهد بود.
عیدی کارگران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی با کارکرد یکسال کامل، امسال حداقل ۸ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان خواهد بود.
در حالی که کارگران با بحران هزینه‌های زندگی و دستمزد‌های راکد دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اعتصاب‌ها امسال بریتانیا را فرا گرفته است. قیمت‌های مصرف‌کننده درج‌شده بر کالا‌ها در سال منتهی به اکتبر ۱۱.۱ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته است. پس از در نظر گرفتن تورم، میانگین دستمزد‌ها با بیشترین کاهش در اوایل سال‌جاری مواجه و همچنان در دوره ژوئن تا سپتامبر رو به کاهش بود. طبق گزارش تایمز، یک‌میلیون کارگر بریتانیایی قرار است در ماه‌های دسامبر و ژانویه اعتصاب کنند.
مهدی صادقی کارگردان مستند «بازگشت‌های بزرگ» ضمن اشاره به روایت پیروزی هیجان‌انگیز تیم ملی ایران در مقابل آمریکا در سال ۹۸،‌ از حسرت تکرار نشدن این اتفاق در جام‌جهانی امسال گفت.
با قطع فعالیت سرویس‌های ارسال پیامک، بسیاری از پلتفرم‌های ایرانی قادر به جذب کاربران جدید نخواهند بود. دلیل این تصمیم قضایی هنوز مشخص نیست،
بازیان: مجموعه شستا و سازمان تامین اجتماعی هیچگونه تعارفی در مبارزه با فساد و صیانت از اموال سهام داران حتی در برخورد با منسوبین خود ندارد و این بنگاه اقتصادی را متعلق به خانواده بزرگ کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران می‌داند.
ایران درودی، نقاش، نویسنده، کارگردان، منتقد هنری و استاد دانشگاه کشورمان که چندی قبل ۸۵ سالگی اش را جشن گرفت، تقریبا از همان شهریور ماه امسال به کرونا مبتلا شد و پس از بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوران نقاهت، برای ادامه مراحل درمان به منزل انتقال یافت. تا اینکه پس از چند ماه مبارزه با بیماری، امروز (جمعه) هفتم آبان ماه خبر درگذشت این هنرمند اعلام رسمی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ