یک فعال سیاسی گفت: حادثه‌ای که در شاهچراغ اتفاق افتاد ادامه مسیری است که موساد و سیا در گذشته می‌رفتند و از طریق داعش تلاش کردند که ایران را ناامن جلوه دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر این که «توافق احتمالی بین آمریکا و ایران برای اسرائیل الزام‌آور نخواهد بود» گفت که ایالات متحده و اسرائیل تصویر مشترکی از «تهدید ایران» دارند.
مهمترین چالش از ناحیه اسرائیل است که به دلایل متعددی سعی دارد اقدامات ایذایی علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد. این نوع اقدامات در سال‌های گذشته نیز در قالب خرابکاری وجود داشته. اما بار اصلی این چالش به دوش آمریکایی‌ها است. اگر اسرائیل اقدام ایذایی علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد، احتمال ایجاد یک جهش غیرقابل کنترل در برنامه هسته‌ای ایران وجود خواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا از رأی اعضای سازمان ملل به ⁧ایران⁩ برای تصدی برخی مناصب در UN عصبانی است، گفت: چرخ زمان به نفع آمریکا و اسرائیل نمی‌چرخد.
فرمانده سپاه تهران گفت: قدرت نظام اسلامی در بسیاری از مؤلفه‌ها افزایش یافته و این باعث شده تا آمریکا و اسرائیل با چالش مانایی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه شوند.
دبیرکل حزب الله لبنان در بیست و سومین سالروز عید مقاومت و آزادسازی، ضمن قدردانی از ایران و سوریه برای حمایت از مقاومت، گفت: اسرائیل مخفی شده و سلطه جویی آمریکا بر جهان به آخر خط رسیده است.
آکسیوس مدعی شد: دولت آمریکا چند هفته قبل پیشنهاد همکاری در خصوص برنامه نظامی مشترک درباره ایران را به اسرائیل ارائه داده است.
برمن در ادامه افزود: این وضعیت به خوبی معضل اسرائیل در قبال ایران، به ویژه در زمینه «روابط ویژه» دراز مدت آن با آمریکا را برجسته می کند. آمریکا توانایی مقابله با تهدید هسته ای ایران را دارد، اما اراده سیاسی برای انجام آن را ندارد. بر عکس، اسرائیل، اراده کافی دارد، اما فاقد توانایی مقابله با ایران به شکلی پایدار است.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی علیه سوریه و فلسطین زیر چتر حمایت دولت آمریکا صورت می‌گیرد.
نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی با اشاره به شکاف میان دولت کنونی رژیم صهیونیستی و دولت بایدن، به سرکوب‌ها در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرده و گفت که دیوان عالی این رژیم کارنامه افتضاحی در مورد سرزمین‌های اشغالی دارد.
فیلسوف و زبان‌شناس مشهور آمریکایی در گفت‌وگویی اعلام کرد که نگرش جامعه آمریکا، به‌ویژه جوانان نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر کرده و رهبری آمریکا و اسرائیل هم دچار اختلاف شده‌اند.
اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت جدیدی ارائه کنند.
یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است عربستان مجری طرح‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است و ایالات متحده هر طرحی که بخواهد داخل کشورهای اسلامی اجرا کند از طریق عربستان دنبال می کند.
کوهن گفت: «طبق برآورد من، [ایالات متحده آمریکا] و اروپا دیگر نمی‌توانند در موضوع ایران در کناری بایستند. ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا 90 درصد نزدیک است و ایران جنگ با اوکراین به روسیه سلاح می‌دهد.»
وزرای خارجه چند کشور حامی رژیم صهیونیستی مدعی شدند که از اقدامات این رژیم برای شهرک سازی در اراضی اشغالی نگران هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که در جریان سفر خود به بیت المقدس درباره همکاری نظامی روسیه و ایران و حمایت از اوکراین با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل به لحاظ نظامی همسایه ما هستند، عنوان کرد: اسرائیل یک کشور نیست بلکه پایگاه نظامی جهان سرمایه‌داری برای سلطه بر منطقه غرب آسیاست.
نتانیاهو که از مذاکرات اخیرش با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به اعضای کابینۀ خود گزارش می‌داد، ایران را در رأس موضوعات مورد مذاکره با سالیوان دانست و آن را چالشی مشترک برای آمریکا و اسرائیل خواند.
نتانیاهو می‌کوشد از تشکیل جبهۀ متحدِ اسرائیل با آمریکا علیه ایران، به‌عنوان سرپوشی برای اختلافات بنیادی دولت خود با کاخ سفید استفاده کند، اما آیا اتحاد در یک جبهه می‌تواند اختلاف در جبهه‌های مهم دیگر را به حاشیه براند؟ چنین کاری ممکن به نظر نمی‌رسد. بنابراین، شانس دولت نتانیاهو برای سقوط بیش از موفقیت آن در پیشبرد این نوع مشاطه‌گری بی‌سابقه است.
بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اولین تماس تلفنی خود با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، در خصوص توافقات عادی سازی و تلاش های مشترک برای جلوگیری از آنچه وی مدعی دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد، گفتگو کرد.
فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن با تأکید بر رصد تحرکات دشمنان در دریای سرخ و تنگه باب المندب، بر حق صنعا برای دفاع از مرزها و سواحل خود تأکید کرد.
سرلشکر موسوی گفت: همه این شرارت‌ها و خباثت‌ها به طومار سیاه کارنامه آمریکای جنایتکار و‎ رژیم کودک کش صهیونیستی اضافه خواهد شد و روزی خواهد رسید که یکجا تسویه حساب خواهیم کرد و شما جوانان عزیز آن روز را به چشم خود خواهید دیده و شما خود مردان آن میدان خواهید بود.
معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: آمریکا در سطح جهانی و رژیم اسرائیل در سطح منطقه‌ای مانع اصلی نیل به خلع سلاح هسته‌ای‌اند.
پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی می گوید که دولت جو بایدن رئیس جمور آمریکا سعی کرده است طی روزهای اخیر به اسرائیل اطمینان دهد که امتیازات جدیدی به ایران نداده است.
رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود در روز عاشوار ضمن یادآوری حادثه کربلا تأکید کرد عملکرد کنونی آمریکا و رژیم صهیونیستی، امتداد رویکرد دشمنان امام حسین(ع) است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ