اهواز - دادستان مرکز خوزستان ضمن عیادت از کودک سه ساله‌ای که در جریان قصور پزشکی دچار سوختگی شده بود، دستورات قضایی برای درمان هر چه سریع تر این کودک و رسیدگی به پرونده را صادر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت- مدیرعامل توزیع برق گیلان از سوختگی ۶۰ درصدی مامور توزیع برق انزلی در حین انجام کار خبر داد و گفت: خطای انسانی علت این حادثه بوده است.
در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی‌ای وجود ندارد که یک‌شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذا‌هایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در غذا‌ها منبع سوختی برای مغز هستند.
در سوختگی‌های درجه سوم که شدیدترین سوختگی است، عمیق‌ترین بافت زبان آسیب می‌بیند. قسمت‌هایی از زبان که دچار سوختگی درجه سوم شده‌اند ممکن است سیاه یا حتی سفید شوند. این نوع سوختگی می‌تواند باعث بی‌حسی یا دردی طاقت‌فرسا شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با توجه به تهدیدات شناسایی شده در حوزه سلامت، سوانح یکی از اولویت های ما است و ضروری است شبکه تحقیقات سوانح و سوختگی ایجاد شود.
وقتی پوست بدن انسان پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و علائمی شبیه خارش، دانه قرمز و سوزش، تاول و ... بروز می‌دهد، آفتاب زدگی یا حساسیت به نور آفتاب اتفاق افتاده است.
پنبه‌ای را آغشته به آبلیمو کرده داخل دستمال کاغذی پیچیده و به مدت چند دقیقه داخل قابلمه قرار دهید. بوی سوختگی برطرف خواهد شد.
چای سبز غنی از موادی به نام پلی فنُل‌هاست که با خوردن چای از پوست در برابر آسیب دیدگی‌های ناشی از تابش پرتو فرابنفش که عامل آفتاب سوختگی است، محافظت می‌کنند
بهترین راه برای جلوگیری از سوختگی زبان این است که قبل از میل کردن یک لقمه بزرگ، غذای خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، قبل از نوشیدن یک نوشیدنی گرم، جرعه ای کوچک بنوشید.
ماسک کیوی به کاهش لکه‌های صورت و تولید رنگدانه‌های تیره پوست کمک می‌کند. همچنین حاوی فلاونوئید‌هایی مانند کوئرستین است که فعالیت تیروزیناز را مهار می‌کند.
بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، تاکنون ۵۷ مورد قطع عضو در حوادث چهارشنبه سوری گزارش شده است.
کارشناس ارشد پرستاری، در خصوص مواجهه با افرادی که دچار سوختگی شده اند، توضیحاتی ارائه داد.
بازیکن داماش در اقدامی قابل تقدیر بعد از اینکه متوجه آتش سوزی در طبقه دیگر ساختمان‌شان شد، جان خود را به خطر انداخت و با آسیب شدیدی مواجه شده است.
برای فریز کردن مواد غذایی باید اصولی رعایت شود تا غذا‌های فریز شده سالم بمانند.
یک فوق تخصص جراحی ترمیمی، در خصوص برخورد اولیه با بیماران دچار سوختگی حاد، نکاتی را مطرح کرد.
طبق آمار‌ها بیشترین بروز سوختگی در کشور در سنین ۱۳ تا ۲۵ سال رخ می‌دهد. این آمار‌های ترسناک از سوختگی، نیاز به آموزش جهت پیشگیری از آن را ضرورت می‌بخشد. در عین حال هم بر اساس گزارش‌ها میزان بروز سوختگی در ایران بیش از دنیا است و به گفته متخصصان علت آن، این است که رعایت ایمنی در ایران موضوعی فراموش شده است و وسایل گازسوز، خودروها، سماور، فضای آشپزخانه‌ها و... اصلا استاندارد نیستند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی با تاکید بر اینکه در ایران حتی یک تخت استاندارد سوختگی هم وجود ندارد، اظهار کرد: این درحالی است که با این وضعیت و بودجه کم، با تعداد زیاد بیماران سوختگی هم مواجه می‌شویم. در بیمارستان‌های بسیار قدیمی و نامناسب به بیمار خدمت می‌دهیم به شکلی که حتی در پایتخت گاهی تا شش بیمار سوختگی در یک اتاق کنار هم بستری می‌شوند.
سوختگی، جراحت پوستی یا غشای مخاطی است که در اثر سرما یا گرمای بیش از حد، جریان‌های الکتریکی و یا برخورد با مواد شیمیایی رخ می‌دهد،غشای مخاطی شامل دهان، التهاب ملتحمه و مجاری راه‌های هوای است.
روش‌های موثر خانگی و طبیعی وجود دارند که در درمان سوختگی تاثیرگذار بوده و در تسکین آن معجزه می‌کنند.
در حالیکه مردم در بریتانیا خود را برای وزش باد‌های تند، بارندگی شدید و دمای یخبندان آماده می‌کنند، کارشناسان نسبت به روش‌های صحیح و ایمنی استفاده از لوازم گرم‌کننده‌ای همچون کیسه آب گرم یا پتو‌های برقی هشدار می‌دهند و تاکید دارند که اگر این لوازم، سالم و باکیفیت نباشند می‌توانند مصرف کننده را در معرض خطر سوختگی قرار دهند.
یکی از روش‌های درمان انواع زخم، استفاده از عسل برای سرعت بخشیدن به روند التیام بافت آسیب دیده است؛ مطالعات جدید نیز اثرات ترمیمی عسل روی زخم‌ها را به اثبات رسانده است.
پدر کودک در اقرار به ضرب‌وجرح منجر به قتل گفت: چند بار به فرزندم هشدار داده بودم که در خانه دستشویی نکند، اما باز هم او بی‌اعتنا بود برای همین او را تنبیه کردم. البته چند روز قبل هم با اسکوتر زمین خورد و دسته آن به شکمش ضربه زده بود. آثار سوختگی هم به علت این است که قاشق داغ روی دستش گذاشتم.
کلینیک‌های پزشکان بدون مرز در سراسر غزه سال گذشته بیش از ۵۵۰۰ بیمار سوختگی جدید را در غزه درمان کردند که بیش از یک سوم این بیماران زیر ۵ سال سن داشتند.
بهبودی ناشی از سوختگی بیش از هر چیزی دیگری به کالری و پروتئین نیاز دارد. شما به مواد مغذی بیشتری نسبت به آن چه که فقط از طریق خوردن خوراکی دریافت می‌کنید، نیاز دارید. اگر چنین باشد، تغذیه با لوله می‌تواند مواد مغذی بیشتری را به بدن برساند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله نسبت به نجات جان حادثه دیدگان اقدام کردند، گفت در اثر این حادثه ۵ نفر مصدوم شده‌اند. یک کودک ۵ ساله و ۴ بزرگسال در این خانه ساکن بودند که بر اثر حرارت بالای انفجار دچار سوختگی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ