طبق آمار‌ها بیشترین بروز سوختگی در کشور در سنین ۱۳ تا ۲۵ سال رخ می‌دهد. این آمار‌های ترسناک از سوختگی، نیاز به آموزش جهت پیشگیری از آن را ضرورت می‌بخشد. در عین حال هم بر اساس گزارش‌ها میزان بروز سوختگی در ایران بیش از دنیا است و به گفته متخصصان علت آن، این است که رعایت ایمنی در ایران موضوعی فراموش شده است و وسایل گازسوز، خودروها، سماور، فضای آشپزخانه‌ها و... اصلا استاندارد نیستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی در ابتلا به یبوست تاثیرگذارند؛ از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ...، اما چگونه می‌توان این مشکل رایج گوارشی را برطرف کرد.
در صورت بروز آلرژی غذایی، بسیار مهم است که کودک را با غذا‌های جدید به تدریج و یکی یکی آشنا کنید. والدین ممکن است در مرتبط کردن آلرژی به یک غذای جدید مشکل داشته باشند. به عنوان مثال، اگر در طول روز به کودک خود سه غذای جدید بدهید و او دچار واکنش آلرژیک شود، نمی‌دانید کدام یک از غذا‌ها باعث بروز این واکنش شده است.
یکی از مشکلات اساسی در تهیه انواع شور و ترشی، کپک‌ها هستند، اما زیاد نگران نباشید، چون با دانستن برخی ترفند‌ها می‌توانید از کپک زدن انواع ترشی جلوگیری کنید. کپک‌هایی که روی ترشی تشکیل می‌شوند، سم خطرناک مایکوتوکسین تولید می‌کنند که باعث نرم شدن مواد غذایی و تغییر طعم و رنگ آن‌ها می‌شوند. این سم می‌تواند باعث بروز مسمومیت غذایی هم شود. در اینفوگرافیک زیر با روش‌هایی برای کپک نزدن ترشی آشنا می‌شوید.
فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی بالینی، با بیان اینکه آلرژی‌های فصلی می‌توانند با آسم همراه شوند و به‌مرور تبدیل به آسم شوند، گفت: آلرژی‌های بینی که بیشتر در فصل بهار شاهدان هستیم به‌صورت عطسه، گرفتگی بینی و احتقان هستند، همچنینیکی از شایع‌ترین عواملی که می‌تواند باعث افزایش بروز آلرژی شود، آلودگی‌ها خواهند بود.
شیوع بیماری ها ممکن است در مقایسه با اقدامات و برنامه های انسانی تاثیر بیشتری بر روند رویدادها داشته باشند. کندی در کتاب "پاتوژنز" اشاره می کند که سیر تاریخ کم تر به میل ما مربوط می شود و بیش تر مرتبط با شیوه های بروز بیماری های مختلف در آب و هوای گوناگون است.
پزشکان می‌گویند با «انتخاب سبک زندگی سالم و کنترل عوامل خطر» می‌توان از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.
پزشکان می‌گویند با «انتخاب سبک زندگی سالم و کنترل عوامل خطر» می‌توان از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.
پزشکان می‌گویند با «انتخاب سبک زندگی سالم و کنترل عوامل خطر» می‌توان از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.
محبوبیت مشت یک اینچی بروس لی را می‌توان در دهه ۱۹۶۰ جستجو کرد، تقریباً یک دهه قبل از اینکه لی به یک ستاره بین المللی هنر‌های رزمی تبدیل شود. در سال ۱۹۶۴، لی این حرکت را در طول نمایشی در مسابقات قهرمانی ملی کاراته لانگ بیچ انجام داد.
برای اینکه سیستم بدن تنظیم باشد و بتواند کارکرد مناسبی در جهت کاهش وزن بروز دهد میزان و کیفیت خواب می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. تنظیم یک برنامه خواب منظم و پایبندی به آن شاید عامل مهم دیگری برای کاهش وزن موفقیت‌آمیز باشد، به خصوص اگر می‌خواهید در یک ماه ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کنید. سعی کنید حداقل ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابید، یک برنامه خواب منظم تنظیم کنید و حواس‌پرتی را قبل از خواب به حداقل برسانید تا چرخه خواب خود را بهینه کنید و به اهداف کاهش وزن خود برسید.
اجداد ما از دویدن برای شکار، فرار از شکارچیان و جستجوی علوفه استفاده می‌کردند. دویدن فیزیولوژی و فرهنگ ما را شکل داده است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که پیاده روی و دویدن برای سلامتی و سلامت جسمانی ما بسیار مهم است.
دبیر اجرایی هجدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان، نسبت به بروز مسمومیت بر اثر استفاده بیش از حد از ویتامین‌ها در کودکان هشدار داد.
برخی ناظران معتقدند که ادامه شکست در میدان نبرد ممکن است به سقوط پوتین منجر شود. به هر حال شکست روسیه در جنگ کریمه در قرن نوزدهم و شکست به ژاپن و افغانستان در قرن بیستم همگی موجب بروز تغییرات عمیق داخلی در روسیه شدند. جنگ جهانی اول طولانی و پرهزینه به آغاز انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ میلادی دامن زد.
مصرف کافئین باعث کم‌آبی بدن شما شده و در نهایت مسبب بروز سردرد است.
مصرف کافئین باعث کم‌آبی بدن شما شده و در نهایت مسبب بروز سردرد است.
یک سال از جنگ روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و این نزاع باعث بروز تغییرات عمیقی در اروپا شده است. تلفات ده‌ها هزار نفر بوده و کماکان در حال افزایش است میلیون‌ها اوکراینی پناهنده شده و روسیه مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است. روسیه اکنون زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی را هدف قرار می‌دهد که خود مصداق جنایت جنگی است.
بد بویی دهان نوعی مشکل رایج در میان مردم است که منجر به بروز استرس روانی در فرد می‌شود. بد بویی دهان، پس از خراب شدن دندان و بیماری لثه، سومین دلیل شایع در میان افراد برای مراجعه به دندان پزشک است.
میخچه پا را می‌توان بدون هیچگونه خطری درمان کرد و حتی می‌توان از بروز دوباره آن در آینده نیز جلوگیری کرد. در این گزارش شما را با علل بروز میخچه و راه درمان آن آشنا می‌کنیم.
مسمومیت دارویی شایع‌ترین علت مسمومیت در جهان محسوب می‌شود؛ این نوع مسمومیت به ویژه در کودکان بسیار خطرناک بوده و بر همین اساس باید چگونگی پیشگیری از آن را به خانواده‌ها آموزش داد.
دیابت شایع‌ترین علت نارسایی کلیه در دنیا و ایران است. هر ساله تعداد زیادی از افراد جامعه به نارسایی کلیه مبتلا می‌شوند. درصد قابل توجهی از این بیماران که درمان‌های پرهزینه و سختی همچون دیالیز و پیوند کلیه لازم دارند، مبتلایان به دیابت هستند.
بر خلاف قلب، کبد، کلیه‌ها و... اغلب افراد در صورت ابتلا به مشکلات کیسه صفرا از آن بی‌اطلاع هستند. سنگ کیسه صفرا در درصد کمی از مردم با علائمی از قبیل درد شکم، تهوع، نفخ، استفراغ، بروز می‌کند. هنگامی که علائم سنگ صفرا مکرر و عود کننده باشند، درمان، جراحی و برداشتن کیسه صفرا است.
هر دیسک کمر از دو بخش تشکیل شده است: یک بخش داخلی نرم که حالت ژلاتینی دارد و یک حلقه بیرونی سخت. ضعیف شدن یا صدمه دیدن می‌تواند باعث بیرون زدن قسمت داخلی دیسک از حلقه بیرونی شود. این وضعیت، لغزش، فتق یا پرولاپس دیسک نیز نامیده می‌شود که سبب بروز احساس درد و ناراحتی شدیدی در ناحیه آسیب‌دیده می‌شود.
بررسی رسانه‌ها و برخی اندیشکده‌های آمریکایی نشان می‌دهد که دولت این کشور با نقشه قبلی در پی ایجاد بروز نارضایتی‌های هدفمند در ایران و تغییر جهت مسیر آنها بوده است.
در مورد فرسایشی شدن ساحت سیاسی می توان گفت عراق امروز حاصل ماجراجویی های صدام حسین، اشغالگری آمریکا، رقابت های منطقه ای در داخل عراق، ظهور و بروز داعش در عین ضعف ساختاری سیاسی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ