دانشمندان با استفاده از ترکیبی از روش‌های جدید توالی‌یابی دی‌ان‌ای و ویرایش ژن، توانستند به طور قطعی نشان دهد که پروتئین Piezo۱ حامل این موارد و موارد دیگراست و با انجام این تحقیقات Er به عنوان یک گروه خونی جدید معرفی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهی از دانشمندان به رهبری یک محقق ایرانی در دوبلین دریافته‌اند که کار گروهی لزوماً همیشه بهترین راه برای انجام کارها نیست.
فیزیکدانان می‌گویند اختلاف پیش‌بینی‌های مدل استاندارد با آزمایش‌های حرکت میون می‌تواند نشانه‌ای از وجود نیروی بنیادی ناشناخته‌ای در فیزیک باشد.
اکنون یک مطالعه جدید که در دانشگاه بین‌المللی فلوریدای آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که می‌توان جنسیت یک فرد را بر اساس بوی دست او تعیین کرد. تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که دانشمندان حتی می‌توانند با آنالیز بوی انسانی، سن و گروه نژادی یا قومیتی فرد را نیز آشکار کنند.
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که سلول‌های چربی به خصوص سلول‌های چربی شکمی - اط لحاظ زیست‌شناختی فعال هستند؛ بنابراین می‌توان بافت چربی را یک اندام یا غده درون‌ریز به حساب آورد که هورمون‌ها و مواد دیگری تولید می‌کند که می‌تواند به شدت بر سلامت ما تاثیر بگذارد. گرچه دانشمندان هنوز در حال بررسی تاثیرات این هورمون‌ها هستند، روشن است که زیادی چربی بدن به خصوص چربی شکمی تعادل و کارکرد طبیعی این هورمون‌ها را به هم می‌زند.
این عروس دریایی همنوع‌خوار احتمالاً به گونه‌ای توصیف‌نشده از جنس Bathykorus مربوط می‌شود که تاکنون دیده نشده بودند.
دانشمندان در تگزاس، دو نوع ملخ بی‌بال کشف کرده و نام آن‌ها را به افتخار «ویلی نلسون» خواننده معروف و بازنشسته آمریکایی که اکنون ۹۰ ساله است، و «جری جف واکر» اسطوره دیگر موسیقی کانتری که سال ۲۰۲۰، در ۷۸ سالگی فوت کرد، گذاشته‌اند.
دانشمندان کشف کرده‌اند که یکی از مرگبارترین عنکبوت‌های جهان می‌تواند ترکیب زهر خود را بسته به خلق و خو و موقعیت خود تغییر دهد.
دانشمندان در چین به شکل تصادفی با فسیل یک عقرب دریایی نادر باستانی برخورد کردند. این کشف، این پتانسیل را دارد که نور جدیدی بر روی گروه پهن‌بال‌سانان منقرض شده بیاندازد.
گروهی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه‌های شفیلد و هرتفوردشایر، داده‌های تلسکوپ اسحاق نیوتن در لاپالما را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها چیزی با عنوان "وجود ساختار‌های ناهمگون" را در کهکشان‌هایی که دارای اختروش هستند، کشف کردند.
معاون وزیر بهداشت از دانشمندان یک درصد پراستناد جهان دعوت کرد تا با توجه ویژه به تهدیدات شناسایی شده نظام سلامت و با ارائه راهکارهای تخصصی به سمت پژوهش های کاربردی حرکت کنند.
دانشمندان موفق شده‌اند برای نخستین بار در یکی از عمیق‌ترین مناطق اقیانوس آرام در نزدیکی سواحل جنوبی ژاپن از یک نوع حلزون‌ماهی تصویربرداری کنند.
«نینا لانزا» یک دانشمند نجوم در گروه فضایی لابراتوار ملی «لوس آلاموس» است در این خصوص می‌گوید: اینجا جایی است که ما یک مفهوم فضایی موسوم به «روتورکرافت گاما برای محیط‌های سیاره‌ای آنالوگ» (GRAPE) را آزمایش کردیم. وی افزود: این یک مفهوم ابزار بر پایه پهپاد است که می‌تواند روزی برای یافتن حیات بر روی سایر سیارات کاوش کند بدون اینکه به راهنمایی انسان متکی باشد.
دانشمندان در خصوص شکل‌گیری، قدمت و ماندگاری حلقه‌های زحل نظر متفاوتی دارند؛ گروهی بر این باورند که حلقه‌های زحل ازلی هستند و بیش از چهار میلیارد سال پیش همراه با این سیاره شکل گرفته‌اند و زحل هرگز یک دنیای خسته‌کننده نبوده‌است. گروه دیگر بر این باورند که حلقه‌ها بسیار جوان‌تر هستند و در چند صد میلیون سال گذشته شکل گرفته‌اند. بر اساس این نظریه، حلقه‌ها به قدری جوان هستند که اگر دایناسور‌ها برنامه فضایی داشتند، زحل بدون حلقه را از طریق تلسکوپ‌های خود می‌دیدند.
محققان به دنبال توسعه دارویی بودند که پروتئینی به نام کیناز وابسته به سیکلین ۲ (CDK ۲) را که به خانواده پروتئین کیناز وابسته به سیکلین تعلق دارد مهار می‌کند. این خانواده از پروتئین‌ها در تولید سلول‌های اسپرم و توسعه تومور نقش دارند. موش‌های فاقد گیرنده CDK ۲ عقیم هستند، که این امر نشان می‌دهد این گیرنده می‌تواند یک هدف موثر برای مهار به عنوان یک ضد بارداری باشد.
گرچه برخی از دانشمندان این گفته را قبول ندارند که "هیچ دو دانه برفی شبیه هم نیستند" اما اغلب پژوهشگران با آن موافق هستند. یک دانه برف به صورت یک بلور به شکل منشور شش‌وجهی شروع به تشکیل‌شدن می‌کند.
دانشمندان باور دارند که ممکن است بتوان حیات بیگانه را از توده‌های بخار آب شناسایی کرد که از سطح یکی از قمر‌های زحل پرتاب می‌شوند. یک گروه پژوهشی به سرپرستی «دانشگاه آریزونا» (U of A)، یک ماموریت فرضی را ترسیم کرده‌اند که می‌تواند حضور موجودات زنده فرازمینی را تایید یا رد کند.
یک اختر شناس خوش‌ذوق، یک شخص انقلابی در علم اقلیم شناسی و یک پیشگام در زمینه پیوند اعضاء، از جمله افراد بزرگی هستند که در لیست تاثیرگذارترین دانشمندان جهان قرار دارند.
در سرتاسر جهان، مبالغ هنگفتی صرف تلاش برای توسعه همجوش هسته‌ای به عنوان جایگزین مناسب برای دیگر منابع انرژی آلاینده‌تر شده است. این فرایند شامل در هم کوبیدن دو اتم با سرعت بسیار بالاست، سپس از این انر‌ژی برای ایجاد برق استفاده می‌شود. این فرایند همان واکنشی است که خورشید را نیرو می‌دهد.
تیم ملی کانادا در دو دیدار دوستانه در بحرین و امارات پیش از جام جهانی به میدان خواهد رفت.
اولین مورد «خون طلایی» در سال ۱۹۶۱ میلادی در یک زن متولد استرالیا شناسایی شد. از آن زمان ده‌ها مورد عجیب دیگر پیدا شده است و دانشمندان تخمین می‌زنند که از هر ۶ میلیون نفر در سراسر جهان یک نفر این گروه خونی را دارند.
در طول دهه‌ها دانشمندان و محققان نظریه‌هایی ارائه کرده‌اند تا توضیح دهند چرا گریه شادی رخ می‌دهد. یک نظریه اولیه نشان داد این اتفاق در نتیجه احساسات سرکوب شده رخ می‌دهد؛ به این معنا که افراد هنگام تجربه یک اتفاق شادی‌آور گریه کردند که این موضوع ناشی از احساس غم و اندوه طولانی‌مدتی بود که به آن توجه نکرده بودند.
گروهی از دانشمندان که در گرجستان فعالیت می‌کنند یک دندان را از زیر خاک بیرون آورده اند که قدمت آن‌ها به ۱.۸ میلیون سال پیش باز می‌گردند.
دانشمندان به وجود یک شبکه عصبی گسترده در مغز پی برده اند که مختص پردازش نگاه افراد است. برای اثبات این موضوع گونه‌ای از میمون‌ها که با نام ماکاک شناخته می‌شوند مورد آزمایش قرار گرفتند که در طی آن، زمانی که یکی از میمون‌ها دیگری را زیر چشمی می‌پایید، در سیستم عصبی میمون دیگر، دسته‌ای از نورون‌های عصبی درحال انتشار بود.
در یک مطالعه جالب توجه دانشمندان دریافتند که برخی گروه‌های خونی رابطه مستقیمی با سکته مغزی زودهنگام در افراد دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ