عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکنون تاثیرات خود را بر بازار گذاشته و تورمی هم که از حذف آن به وجود آمده، قطعا مقطعی و گذرا خواهد بود، چون تغییر قیمت مشخصی ایجاد شده و تا حد زیادی بر بازار اثر گذاشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ما در مورد تورم، با دوراهی مواجهیم و نه کلاف سردرگم و پیچیده و گیج کننده. علم اقتصاد مسئله را دهه‌هاست که حل کرده. لازم نیست ما موضوع را بی دلیل پیچیده کنیم. البته عنایت داشته باشید که پیچیده نبودن به معنی سخت و دشوار نبودن نیست. سیاست‌گذار یا مجری دو راه بیش‌تر ندارد: یا تورم ۵۰ درصدی را بپذیرد و با عارضه‌های آن کنار بیاید و یا آن را به طرز محسوسی کاهش دهد.
سود 20 میلیون یورویی حاصل از حضور پی اس جی در تور ژاپن، یک رکورد در میان تورهای تابستانی باشگاه های اروپایی است.
سود 20 میلیون یورویی حاصل از حضور پی اس جی در تور ژاپن، یک رکورد در میان تورهای تابستانی باشگاه های اروپایی است.
از تورم نمی‌توان تصویر ایده‌آلی ارائه کرد. در حال حاضر مرکز آمار از تورم ۴۸.۵ درصدی اقتصاد ایران خبر می‌دهد و پیش‌بینی‌ها از نرخ بالای ۵۰ درصد برای این شاخص حکایت دارند. هرچند فرزین- رئیس کل بانک مرکزی وعده رساندن تورم به حدود ۳۰ درصد را داده است. اما کارشناسان می‌گویند تورمی که ریشه آن در قیود خارجی و تحریم است، باید از این محل نیز مدیریت شود و ضمن آنکه سیاست‌های پولی مناسبی نیز باید در دستور کار قرار گیرند.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حمایت مهاجرانی از وزارت خارجه در ماجرای تغییر سالن نشست خبری «بن فرحان» /رشیدی: وزیر کشور با معاون سیاسی برخورد جدی می‌کند / محسن آرمین: اصلاح‌طلبان اصرار دارند بهزاد نبوی ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده گیرد/ قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب و... را می‌خوانید.
وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی گفت: در حال حاضر در پی آن هستیم که بحث کالابرگ الکترونیکی را به شدت توسعه دهیم تا قدری به مهار تورم کمک کنیم.
وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی گفت: در حال حاضر در پی آن هستیم که بحث کالابرگ الکترونیکی را به شدت توسعه دهیم تا قدری به مهار تورم کمک کنیم.
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه در برخی رشته‌ها یا باید جذابیت‌های مربوط به آن تخصص بالا برود یا مجبوریم آن را حذف و جایگزینی برایش تعریف کنیم، افزود: همین حالا عمدتا از طریق میزان ثبت نامی‌های ابتدای ترم منبع موثقی برای تجدید نظر در خصوص رشته‌ها داریم، اما کار‌های مطالعاتی دیگری هم برای این هدف در دانشگاه تهران در حال انجام است.
اتحادیه نانوایان سنتی تهران پیشنهاد داده قیمت نان سنتی باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند که این موضوع در حال بررسی بوده و تا پایان اردیبهشت تصمیم گیری و نهایی می شود.
مرکز آمار مصر از ثبت نرخ تورم ۳۲.۷ درصدی در این کشور در ماه مارس و نزدیک شدن آن به نرخ تاریخی ۳۲.۹۵ درصد در ژوئیه ۲۰۱۷ خبر داد.
مخبر همچنین با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم، یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است که بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید، شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
مخبر همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر رشد قیمت‌ها تابعی از انتظارات تورمی است نه مدیریت اقتصادی، گفت: دولت باید از فرصت پیش‌رو بهره‌برداری لازم را کرده و ناترازی‌های را از بین ببرد.
وزیر صمت با بیان اینکه تورم باعث شده مردم پیشرفت ها را در زندگی خود احساس نکنند، گفت: کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.
اما متاسفانه برخی فکر می‌کنند تمام کاهش قدرت خرید مردم ناشی از تورم است که این اصلا درست نیست و تورم تنها یکی از عوامل است؛ بنابراین تا زمانی که رشد اقتصادی کشور به صورت پایدار (حداقل پنج سال) بالای ۵ یا ۶ درصد قرار نگیرد، مشکلات داخل مسکن قابل حل نخواهد بود.»
سه متغیر نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم و درآمد سرانه در کنار یکدیگر می‌توانند تصویر جامعی از وضعیت رفاهی جامعه ارائه کنند. در اینکه افزایش تورم کاهنده رفاه مردم جامعه است و افزایش رشد اقتصادی شرط لازم (شرط کافی توزیع متناسب عواید حاصل از رشد است) افزایش رفاه آنهاست، شکی نیست.
اثر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا به قول دولت «جراحی اقتصادی» آنقدر ترسناک بوده که حالا رکورد تورم تاریخ در بخش خوراکی شکسته شده است. تورم خوراکی‌ها، ۶ ماه پس از این «جراحی» حالا به ۶۷.۵ درصد در آبان‌ماه رسیده؛ عددی که در تاریخ ایران پس از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است.
معاون سابق توسعه بازار و مطالعات اقتصادی شرکت بورس انرژی ایران گفت: بخش زیادی از تورم ما به دلیل کسری بودجه و انباشت نقدینگی است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی افزایش تعداد داروخانه‌ها، بالا رفتن شدید تورم، کمبود اقلام دارویی، افزایش مالیات، اجاره‌های سنگین واحد‌های تجاری، افزایش هزینه قبوض برق و... را از عوامل ورشکستگی داروخانه‌ها برشمرد و بیان کرد: زمانی که این موارد را کنار هم بگذارید، نتیجه‌اش فشار سنگین به داروخانه است و آن واحد را با مشکلات اقتصادی روبه‌رو می‌کند. علاوه بر این موضوعات، تعداد مراجعان هم کاهش یافته است.
دانشمند با اشاره به اینکه در حال حاضر تقاضا در بازار اجاره خیلی بیشتر از عرضه است، گفت: با توجه به اینکه دولت نیز عملا کاری برای ساخت مسکن انجام نمی‌دهد، تقاضای زیادی پشت بازار قرار دارد که نتیجه آن افزایش تورم در بخش اجاره بها است که در ماه‌های جاری این تورم از تمامی تورم‌های دیگر در بازار‌های مختلف پیشی گرفته است، بنابراین تا زمانیکه عرضه و تقاضا در بازار اجاره متعادل نباشد، نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت بازار به سوی تعادل حرکت کند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر شاهد نرخ کاهشی تورم ماهانه هستیم و مدیریت تورم تا پایان سال اولویت دولت است.
با نگاهی به آمار واریزی یارانه نقدی گذشته، می توان پیش بینی کرد که دولت یارانه نقدی (معیشتی) را بیستم یا بیست و یکم تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد. اما می توان دهم را هم جز احتمالات در نظر گرفت.
مسعود دانشمند تصریح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین خطای دولت این است که دارد سیاست‌های دولت قبلی و دولت آقای احمدی نژاد را به غلط و به نادرستی جلو می برد در حالی که باید بسترهای اقتصادی را درست کند و آن نهادهایی که باعث می شوند تولید رونق گیرد را درست هدایت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ