نشست‌های علنی این هفته مجلس، روز‌های دوشنبه اول، سه شنبه دوم و چهارشنبه سوم اسفند برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با به پایان رسیدن سال مالی شرکت‌های بورسی که عمدتا سال مالی اکثر آن‌ها پایان اسفند ۱۴۰۱ بوده است، شرکت‌ها موظف به برگزاری مجمع عمومی خود بودند و در این مجامع ضمن تصویب صورت‌های مالی شرکت، سود نقدی به ازای هر سهم نیز مشخص گردید. در این مطلب به میزان سود ۶۰ نماد پرداخته ایم.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پس از بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال شد تا مصوبات این لایحه با موازین شرع و قانون اساسی تطبیق داده شود.
سخنگوی شورای نگهبان از پایان جلسه بررسی لایحه بودجه 1402 کل کشور خبر داد.
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص در جلساتی فوق العاده بندهایی از بودجه ۱۴۰۲ کشور را از حیث تطبیق و عدم مغایرت با سیاست های کلی نظام بررسی کردند.
سخنگوی شورای نگهبان از آغاز روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ در این شورا خبر داد و نوشت: جلسات در سه نوبت صبح، ظهر و شب ادامه خواهد داشت تا لایحه بودجه با دقت و در کمترین زمان مورد بررسی قرار گیرد.
هیئت عالی نظارت مجمع، عصر روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ به ریاست دکتر محمدباقر ذوالقدر تشکیل جلسه داد و بند‌هایی از بودجه ۱۴۰۲ کشور را از نظر انطباق با سیاست‌های کلی بررسی کرد.
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست محمدباقر ذوالقدر تشکیل جلسه داد و بندهایی از بودجه ۱۴۰۲ کشور را از نظر انطباق با سیاست های کلی بررسی کرد.
صبح امروز (شنبه ۶ اسفند ماه) نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۱۰  و با حضور ۲۳۴ نماینده آغاز شد.در این روز نمایندگان مجلس در ۳ شیفت صبح ، عصر و شب جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ را در بخش درآمدی تا تبصره ۶ بررسی نمودند.
دقایقی پیش، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آغاز شد.
دومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ دقایقی پیش آغاز شد.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی گزارش تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور آغاز شد.
شورای شهر تهران از آغاز رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران طی فردا صبح خبر داد.
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از روز گذشته بررسی جزئیات بودجه را آغاز کرد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس تلاش می‌کنیم که بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تا پایان سال به اتمام برسانیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امید است تا زمانی که مجلس بررسی بودجه را به اتمام برساند تدوین برنامه هفتم به پایان برسد و به قوه مقننه ارسال شود.
بررسی وضعیت بودجه ۲۹ پارک علم و فناوری در لایحه ۱۴۰۲ نشان می دهد که بودجه پارک های سمنان، گلستان و خراسان جنوبی بیشترین رشد و بودجه ۲پارک آذربایجان شرقی و لرستان نسبت به ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن مجموعه شرایط با واقعیات تنظیم شده است کسی ادعا ندارد که کاملا مطلوب است اما با توجه به شرایط کلیات معقولی دارد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: پیش بینی می‌کنیم که بررسی کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق تا روز سه‌شنبه به اتمام برسد.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بهتر است لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تا پایان سال بررسی و تصویب کنیم و سال بعد برنامه هفتم توسعه در مجلس رسیدگی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر تصمیمات مقرر شده که بودجه سال آینده به صورت کامل ارائه و تصویب شود و بررسی آن به صورت دو دوازدهم یا سه دوازدهم نخواهد بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجایی که مصوبه مجلس برای بررسی جداگانه احکام و جداول لایحه بودجه هنوز به قانون تبدیل نشده، تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ یک مرحله‌ای خواهد بود.
دولت سیزدهم که تا حدود یک‌ماه پیش برای ارائه لایحه بودجه در تاریخ مقرر (نیمه‌اول آذر) اعلام آمادگی کرده بود، در هفته‌های اخیر از تصمیم قبلی خود صرف‌نظر و اعلام کرد که ابتدا لایحه برنامه هفتم و پس از آن لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به مجلس می‌فرستد. اما ماجرا به اینجا ختم نشده و حالا برخی نمایندگان از ارائه لایحه بودجه در هفته جاری توسط دولت خبر می‌دهند. بررسی اظهارنظر‌های مجلسی‌ها و دولتمردان نشان می‌دهد ظاهرا باید ریشه این آشفتگی و بی‌نظمی را در فشار‌های مجلس به دولت برای تقدم برنامه هفت بر لایحه بودجه ۱۴۰۲ جست‌وجو کرد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پایان تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در هیئت دولت، گفت: دولت می‌تواند هفته آینده تبصره‌ها را به مجلس ارسال کند تا مجلس بررسی بودجه را آغاز کند.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اتمام بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ