دبیر کل سازمان ملل نسبت به انباشت بدهی های خارجی کشورهای آفریقایی ابراز نگرانی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه گاردین با انتشار گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی با وخیم‌ترین بحران سیاسی در طول تاریخ خود در سایه گسترش شورش‌های مدنی، دست و پنجه نرم می‌کند.
دبیر کل سازمان ملل بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای مقابله با بحران جهانی غذایی تاکید کرد.
‌سرریزشدن اعتراضات فرانسه به دو کشور بلژیک و سوئیس، سران آلمان و دیگر مقامات اروپا را به هراس انداخته‌است؛ قاره‌ای که در فضای پسابحرانِ اوکراین، بیش از همیشه آسیب‌پذیر و مستعد بحران است.
همزمان با گسترش بحران مواد مخدر در آمریکا، این کشور چینی‌ها را  متهم به تامین یکی از مواد مخدر صنعتی مورد مصرف جوانان آمریکایی کرد.
همزمان با گسترش بحران مواد مخدر در آمریکا، این کشور چینی‌ها را  متهم به تامین یکی از مواد مخدر صنعتی مورد مصرف جوانان آمریکایی کرد.
سازمان ملل متحد نسبت به احتمال آوارگی نزدیک به یک میلیون سودانی، افزایش قاچاق انسان و گسترش توزیع اسلحه در سودان هشدار داد.
گسترش کانون های بحرانی بیابان در کمتر از دو دهه از ۶ میلیون هکتار به بیش از ۱۴ میلیون هکتار با برگزاری همایش و گفتاردرمانی حل نخواهد شد.
یکی از دلایل گسترش پدیده فرونشست زمین در سالیان اخیر، عدم‌تناسب بخشی از اهداف و سیاست‌‌‌‌‌‌های توسعه‎ای کشور (مانند خودکفایی در تولید غذا) با ظرفیت واقعی منابع آب به‌خصوص منابع آب زیرزمینی بوده است.
دولت نتانیاهو که با بحران بی‌سابقه‌ای در داخل و خارج اسرائیل روبه‌روست، ظاهراً از ایجاد تنش امنیتی برای ساکت کردن صدا‌های مخالف خود، استقبال می‌کند و به‌نظر می‌رسد چندان بی‌میل نیست که با گسترش تشنج پای جمهوری اسلامی را هم به معرکه باز کند.
نتانیاهو که این روزها به دلیل کودتای قضایی با اعتراضات گسترده مواجه است سعی داشت تا به صورت محدود بحران داخلی را به خارج صادر کند. اما وی به خوبی دریافته که نمی تواند جنگی جدید را آغاز کند.
معاون وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق گفت که سفر شخص اول سازمان ملل یعنی آنتونیو گوترش به عراق، پیام اهتمام سازمان ملل به قضیه آوارگان در عراق و حل این بحران است.
سفیر روسیه در منامه می گوید دو کشور در تلاش هستند تا دامنه همکاری های اقتصادی خود را گسترش دهند.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، مارتین گریفیتس، در آخر هفته از شهرهای حلب و دمشق در سوریه و غازیانتپ در ترکیه بازدید خواهد کرد.
اینکه کشور‌هایی مثل امارات و بحرین به‌طور تعمدی اسم خلیج فارس را تحریف کنند، برگرفته از تضاد سیاست با ایران است، ولی اینکه عراق، کشوری که درست یا غلط از آن به‌عنوان یکی از متحدان ایران در منطقه یاد می‌شود، رو به جعل واژه خلیج فارس بیاورد و به‌طور مشهودی در گسترش آن در فضای مجازی کوشش کند، از آن دست اتفاقاتی است که حداقل نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد. درواقع باید واکاوی بیشتری صورت بگیرد تا مشخص شود چرا شهر شیعه‌نشینی مثل بصره که نگاهش نسبت به ایران نگاه متفاوتی با دیگر شهر‌های عرب‌نشین بوده، به تحریف خلیج فارس دامن زده است.
رهبران سیاسی اروپا در سال2022 با نشانه‌هایی از کنش تردیدآمیز در ارتباط با ایران و برجام رفتار کرده‌‌اند. موضوع برجام به گونه تدریجی تابعی از رقابت‌های ساختاری سیاست بین‌الملل شد. جدال سیاسی و ژئوپلیتیک کشورهای اروپایی و روسیه، بحران‌های منطقه‌ای را گسترش داده است. در فرآیند بحران امنیتی جدید امکان مدیریت چالش‌های اقتصادی و امنیتی ایران در چارچوب برجام، با نشانه‌های جدیدی از ابهام ساختاری در نظام بین‌الملل مواجه شده است.
جنگ داخلی سوریه که به مرور تبدیل به یک بحران منطقه‌ای با ابعاد بین‌المللی شد، نقطه مبنای روابط سیاسی و ژئوپلیتیک ایران و روسیه در سطح منطقه‌ای بوده که از دیدگاه برخی تبدیل به یک اتحاد سیاسی-نظامی بین دو کشور شده است. به این معنی که تجربه مناسب همکاری بین دو کشور باعث شد تا تصمیم‌گیرندگان تهران و کرملین نسبت به گسترش روابط به دیگر عرصه‌ها و کانون‌ها تمایل بیشتری نشان دهند.
مهدی زارع کارشناس محیط زیست گفت: دولت اولین کاری که می‌تواند برای کنترل بحران آب انجام دهد آن است که ریسک جدید ایجاد نکند و موجب گسترش بحران نشود. برای مثال دولت می‌خواهد شهر و شهرک‌های جدید بسازد، اولین مسئله‌ای که در اینباره باید جدی گرفته شود آب است. متاسفانه در پروژه‌هایی که به اسم خانه‌سازی انجام می‌شود کمتر می‌شنویم که اولویت مصرف آب برایشان مطرح باشد.
رئیس جمهوری مصر و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره بحران لیبی و نشست تغییرات اقلیمی که قرار است در شرم الشیخ برگزار شود، رایزنی کردند.
طی روزها و هفته‌های گذشته فرانسه شاهد شکل گیری تظاهرات‌های گسترده به خاطر افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی بوده است و در ادامه این روند اعتصاب کارگران موجب بحران سوخت در فرانسه شده است.
طی روزها و هفته‌های گذشته فرانسه شاهد شکل گیری تظاهرات‌های گسترده به خاطر افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی بوده است و در ادامه این روند اعتصاب کارگران موجب بحران سوخت در فرانسه شده است.
وزیر خارجه مجارستان می گوید وضع تحریم های بیشتر از سوی اروپا علیه روسیه، تنها به گسترش بحران انرژی در این قاره دامن می زند.
بسیاری از ناظران، «ناتو» را متهم ردیف اول بحران اوکراین می‌دانند که برای پر کردن شکاف‌های درونی ائتلاف و یافتن بهانه برای گسترش، خلق شد اما اینکه چرا نوبت به تایوان رسیده، جای بررسی دارد.
بسیاری از ناظران، «ناتو» را متهم ردیف اول بحران اوکراین می‌دانند که برای پر کردن شکاف‌های درونی ائتلاف و یافتن بهانه برای گسترش، خلق شد اما اینکه چرا نوبت به تایوان رسیده، جای بررسی دارد.
یزدی مهر گفت: با توجه به گسترش سامانه بارشی و شروع بارش‌ها در برخی مناطق فیروزکوه، ستاد مدیریت بحران با اعلام وضعیت نارنجی نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن آب در مسیل‌ها، برای امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد هشدار می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ