سفیر روسیه در منامه می گوید دو کشور در تلاش هستند تا دامنه همکاری های اقتصادی خود را گسترش دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهمات بحث‌برانگیز خوشه‌ای بیش از آنکه در تغییر معادلات جنگ اوکراین و توازن‌بخشی به جبهه‌ها اثرگذار باشد، اهداف پنهانی چون «اتمام آبرومندانه جنگ» یا «اجرای عملیات فریب مسکو» را دنبال می‌کند.
رئیس‌جمهور اوکراین جشن پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم را از تقویم این کشور حذف کرد.
شبح توانایی روسیه جهت استفاده از سلاح هسته‌ای هنوز از میان نرفته. رهبر کرملین ماه اکتبر تهدید کرد و گفت، این که روسیه برای حراست از خاک خود به هر اهرمی متوسل خواهد شد، بلوف نیست.
فرمانده نیروی هوایی آمریکا با رد ادعاها درباره کمک چشمگیر جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین برای غلبه بر ارتش روسیه، گفت که این جنگنده‌ها «سرنوشت» جنگ را تغییر نخواهند داد.
به‌دنبال فاش شدن اسناد محرمانه پنتاگون درباره جنگ اوکراین، فرماندهی نظامی این کشور برخی از برنامه‌های خود را تغییر داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام نوروز سه سال گذشته برای رعایت توصیه‌های بهداشتی جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به مشهد سفر نکردند و سخنرانی نوروزی یکم فروردین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به صورت زنده و تلویزیونی برگزار شده بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام نوروز سه سال گذشته برای رعایت توصیه‌های بهداشتی جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به مشهد سفر نکردند و سخنرانی نوروزی یکم فروردین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به صورت زنده و تلویزیونی برگزار شده بود.
رهبر انقلاب: کسانی که در داخل مثلاً از تغییر قانون اساسی می‌گویند همان حرف بیگانگان را می‌زنند / دموکراسی غربی دموکراسی دروغ و فریب است/ دشمنان نظام اسلامی هم می‌گویند دگرگونی؛ اما آنچه مورد نظر آنان است درست نقطه مقابل آن چیزی است که مورد نظر ماست/ هدف دشمنان حذف تمام چیز‌هایی است که مردم را به یاد اسلام ناب و انقلاب می‌اندازد
جنگ اوکراین،در سال ۲۰۲۲  مانند ابر سیاهی بر اقتصاد و معیشت اروپا سایه افکند و آثار سنگینی برافزایش قیمت کالاها و انرژی در این قاره و سایر بخش‌های جهان گذاشت.
در حالی که عناوین اخیر خبری، پتانسیل تانک‌های جنگی غربی و سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت را برای تأثیرگذاری بر نتیجه جنگ برجسته کرده‌اند، این تسلیحات هنوز در جنگ در اوکراین مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. اما سلاح‌های دیگری وجود دارند که تا همین حالا به تغییر مسیر جنگ کمک کرده‌اند.
اولین گام تغییر رویکرد ایران در جنگ اوکراین و اتخاذ موضع بی‌طرفی قابل راستی‌آزمایی در قبال این جنگ است. رویکردی که در راستای منافع کشور است و بدون آن، بازگشت به مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق، غیرممکن است. جدا از سرنوشت جنگ، استمرار رویکرد کنونی کشورمان، مغایر با منافع ملی است.
برای برخی تمایل تازه غرب به منظور ارائه تسلیحات قدرتمندتر به اوکراین و به ویژه تسلیحات تهاجمی نشان دهنده آن است که شرکای آمریکایی و اروپایی متقاعد شده‌اند که اوکراین اکنون روسیه را در حالت تدافعی قرار داده و می‌تواند با تجهیزات مناسب کار‌های بیش‌تری انجام دهد.
گله‌های پهپادی احتمالا به سلطه آمریکا در نیروهای هوایی پایان دهد و در آن زمان ناوهای هواپیمابر، خطوط هوایی غیرنظامی و حتی کاخ سفید و شخص رئیس جمهور آمریکا همگی طعمه آسانی خواهند شد.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تل‌آویو درباره جنگ جاری میان اوکراین و روسیه، موضع‌گیری علنی کمتری خواهد داشت، گفت که سیاست کابینه جدید دراین‌باره «مسئولانه» خواهد بود.
روابط پرتنش ایالات‌متحده و ونزوئلا زمانی تغییر جهت داد که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند. واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین شامل تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین کاهش توانایی صادرات انرژی از سوی روسیه باعث شد قیمت انرژی در جهان به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت انرژی اصلی‌ترین دلیل تغییر رویکرد دولت بایدن در قبال دولت نیکلاس مادورو بود.
کرملین از تغییر ساختار موتور جستجوی روسی "یاندکس" (Yandex) برای افزایش کنترل خود بر اخباری که شهروندان روس به صورت آنلاین مشاهده می کنند استفاده می کند.
با افزایش بدهی اوکراین به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت استارلینک، تا کنون ۱۳۰۰ پایانه استارلینک در این کشور قطع شده و در صورت قطع کلی، ممکن است جنگ به شکل دیگری پیش برود.
الجزیره در گزارشی به بررسی عملکرد پهپادهای «کامیکازه» و تاثیر آن‌ها در تغییر مسیر جنگ اوکراین پرداخت.
الجزیره در گزارشی به بررسی عملکرد پهپادهای «کامیکازه» و تاثیر آن‌ها در تغییر مسیر جنگ اوکراین پرداخت.
این روز‌ها رسانه‌های دولتی چین به جنگ پوتین علیه اوکراین می‌پردازند. با حرکت روسیه به سمت بسیج نیرو‌های ذخیره و تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تغییر لحن در سرمقاله مطبوعات دولتی و رسانه‌های چین آشکار است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آمریکایی نوشت که ارتش روسیه هم اکنون به طور گسترده از پهپادهای انتحاری ایرانی به ویژه شاهد ۱۳۶ در عملیات‌های نظامی هر روزه خود استفاده می‌کند.
خبرنگار شبکه آلمانی اعلام کرد: پهپادهای انتحاری ایرانی بسیار قدرتمند بوده و کارآیی بالایی دارند.نیروهای روسی از این پهپادها در زاپروژیا برای هدف قرار دادن تسلیحات آمریکایی استفاده می کنند.
پوتین گفت، مسکو در مناقشه اوکراین عجله‌ای ندارد و اهدافش تغییر نکرده است و با نیشخند ادامه داد: مقامات کی‌یف اعلام کردند که یک عملیات ضدحمله آغاز کرده‌اند و در حال انجام آن هستند. ببینیم چطور می‌شود و به کجا می‌رسد!
جنگ روسیه و اوکراین که مرزهای دو کشور را درنوردیده و نیز تغییر ماهیت آن در بعد نظامی و ابعاد سیاسی باعث شده که به سختی می توان پیامدهای آن را برای منطقه و جهان  برشمرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ